Caronatopic #13

Ohh okey goed om te weten!! Dan laat ik die ook voor de zekerheid doen. Bedankt

1 like

Nooooo!!! Dat zou wel echt klote zijn… ik leef met je mee :pensive:

3 likes

Hoop dat je je ok voelt en dat je minimale klachten hebt/krijgt! Sterkte :four_leaf_clover:

1 like

Kan pas vrijdag testen, maar zal id ochtend de prio lijn bellen. En dan mn huisarts en gynaecoloog. Mijn collega gooit mn stethoscoop en saturatiemeter door de brievenbus. en als grap gezegd dat ze maar een bed voor mij vrij moeten houden

4 likes

Je kan gewoon geen afscheid nemen van je werk! Dan maar in bed aanwezig.

Maar oefff wat zuur joh… Je zou zeggen dat je in principe een flinke dosis bescherming hebt… 3x geprikt (toch?) Ć©n covid gehad… Ik hoop echt dat je gewoon lekker klachtenvrij (of een minimaal snotneusje ofzo) er doorheen komt :heart:

1 like

Covid gehad bijna jaar geleden. Toen eenmaal geprikt (was toen zo). Maar vorige maand wel m’n booster gehaald als zwangere! Stond echt vooraan id rij. Voelde me heel rebels, want er werd moeilijk gedaan door de triagiste aldaar ā€œof ik echt met de gynaecoloog had besprokenā€. Toen heb ik gezegd beslis ik zelf. Werd ook echt 15 min strikt id gaten gehouden. Ik heb nu gewoon verhoging, spierpijn, hoofdpijn, snotterigheid en een vervelend hoestje sinds 3-4 dagen . Geloof dat het echt wel zal meevallen. Morgen m’n saturatiemeter en kan ik zelf dokteren. :grinning: ondanks al de doodzieke zwangere op werk sta ik er wel positief in. Het is zoals het is.

15 likes

Aaah nee wel echt shit! En dat na je booster… Hoop dat het blijft meevallen!

1 like

Hopelijk blijft het mild, beterschap!

1 like

Ik ben dus bang dat ik geen sms ga ontvangen. Dit omdat ik tot op heden nooit bij het maken van een afspraak m.b.t. vaccinatie/test een bevestiging per sms of e-mail ontving, terwijl mijn contactgegevens klopten. :cry:

@broodrooster heel veel succes.

Nog steeds last van dezelfde klachten helaas :persevere:

1 like

Verbaas me elke keer weer over voormalig collega’s in de zorg die alles rond corona in twijfel trekken. Nu weer een die de symptomen van corona post met: ā€˜kan het niet gewoon de griep zijn?’ :weary:

1 like

Nou, dit is iemand die zijn vaccinaties gebruikte om coronatoegangsbewijzen voor andere (ongevaccineerde) mensen te maken, dus ik ben toch minder enthousiast :sweat_smile:

2 likes

Hou de website van je dokter in de gaten, mijn dokter prikt vandaag de hele dag door en niet enkel voor een bepaalde groep mensen. Echt iedereen van de praktijk mag vandaag langskomen! Ik ga dus zo mijn booster halen :sunglasses:

13 likes

Ik ben blij dat sommige huisartsen dit initiatief nemen. Maar vind het zo oneerlijk een eng dat een gezond iemand die waarschijnlijk 4 maanden geleden zn prik heeft gehad gewoon eerder een booster krijgt dan ik die inmiddels al over de 6 maanden zit. Met een beetje pech krijg ik m pas na ruim 7 maanden. Hoop zo dat ik vandaag een smsje krijg, dan kan ik hopelijk volgende week terecht.

Ik snap dat t losse initiatieven zijn hoor van huisartsen, maar ondertussen moet de griepprik + bmi groep maar hopen dat ze vandaag een smsje krijgen.

4 likes

Als ik geen smsje krijg vandaag is dat misschien wel een optie. Maar voel me dan ook mega bezwaard om de huisarts daarvoor te bellen. Heb verder ook t idee dat t leuke dorpsdokters zijn die t doen. Maar dan kan ook aan mij liggen.

Vind t gewoon mega krom geregeld. En is natuurlijk gewoon de schuld van de jonge en co. Die lijken deze groep totaal vergeten te zijn in t begin. Er zijn nu 50ers aan de buurt die minder risico lopen en later geprikt zijn. Dat is gewoon een naar idee.

Ik merk dat ik ook weer een beetje ongeduldig wordt, maar komt meer voort uit het idee dat het te traag verloopt en inderdaad alle wisselende initiatieven vanuit huisartsen enz. Naja, afwachten. En hoop dat iedereen hier in een risicogroep snel aan de beurt is.

2 likes

Nou ja als sommige huisartsen letterlijk op hun site hebben staan dat je niet moet bellen voor de boosterprik. En dat ze het niet hebben. Die van mij heeft toevallig complete radiostilte erover maar een ander in de buurt zegt dus geen prikken te hebben en krijgen.

Kijk die paar keer supermarkt overleef ik wel en ik ga gewoon als enige op mn werk met een mondkapje werken als ik nog aan t werk kom. Maar t is gewoon krom geregeld.

1 like

Maar wat heb je te verliezen? Hooguit in het slechtste geval zegt de assistente dat je niet meer moet bellen.

5 likes

Ik denk dat je gewoon moet bellen, nee heb je, ja kun je krijgen.

Veel mensen die nu geprikt worden hebben dat voor elkaar gekregen door proactief en wellicht zelfs brutaal te zijn.
Met klagen over de situatie komt die prik niet eerder dus hoe vervelend het ook is, je zult voor jezelf op moeten komen.

6 likes

Extra drukte voor de ass. In de tijd dat jij belt om te vragen of ze boosters hebben (x100) kan een patiƫnt daadwerkelijk met klachten de dokter niet bereiken.

23 likes