Hmm ja dat zal ongetwijfeld bij sommigen zo zijn. Ik heb gedacht vanuit m’n eigen huisarts en daar zou het geen probleem zijn. Alleen weet ik nog niet of deze forummer dan niet zou moeten bellen om de assistente te ontlasten, volgens mij is zij extreem angstig op dit moment en dat vind ik een gegronde reden om te bellen. Niet omdat je naar oostenrijk wil.
Je moet soms idd gewoon brutaal zijn, ik val ook in de griepprik groep en al een lange tijd geleden mijn vaccin gehad. En aan de andere kant, is het echt brutaal als je voor je gezondheid opkomt? Gewoon bellen dus
Huisartsen die zelf boosteren kondigen dat luid en duidelijk aan via hun website, social media en lokale media. Doet jouw huisarts dat niet dan echt mijn oproep om je huisarts niet te gaan bellen of ze het toch doen.
Wij zijn zo’n praktijk waar “de grote buurman” tot onze verrassing zonder enig overleg of enige communicatie vandaag op vrije inloop 18-plussers gaat boosteren en wij hebben daar heel erg veel last van door alle vragen die wij hierdoor krijgen.
Dus even goed website en social media en lokale media checken: ja, zeker doen. Praktijk gaan bellen: liever niet.
(Ik vind het overigens super lastig: moreel enerzijds goed om te helpen met het boosteren, anderzijds is het gewoon echt niet realistisch dat elke praktijk dit kan klaarspelen op een bizar korte termijn en heb je nu dus geluk danwel pech afhankelijk van waar je huisarts werkzaam is…)
Ik weet niet in welke regio je zit maar mijn vriend zei dat ze bij mijn GGD nog bezig waren met alles opzetten qua uitnodigingen maar dat ik binnenkort wel als zorgmedewerker een uitnodiging kon verwachten.
Naar aanleiding van @Broodrooster, @Krabsalade en een vriendin die als doktersassistente werkt besloten niet te bellen. Ze hebben het al druk, ook zonder mijn waarschijnlijk nutteloze telefoontje. Andere huisartsen in de buurt roepen ook echt op om niet te bellen.
Nu gewoon fingers crossed dat de GGD goed zn werk doet. Dus dat wordt vast maart 2023
Er wordt gewoon zo slecht logisch nagedacht, nu doet de ene praktijk dit, de andere stad dat, een andere regio zegt collectief: iedereen of niemand…
Ik had echt best de griepprikgroep <60 willen doen voor 31 december, dat is een behapbare groep en wij kennen ze, maar wij moesten kiezen: alle 18-plussers of niets en moesten dat à la minute eigenlijk beslissen. Bizar, niet-realistisch, enorm stresserend, durfde het m’n personeel niet eens te vertellen.
Heeft iemand toevallig een abonnement op De Telegraaf? Ik wil weten wat er in dit artkel staat, maar heb geen premium
Ze hebben het over 3 sporen, basispakket, winterpakket en noodpakket. Ze willen activiteiten die nu vooral in winter plaatsvinden, verplaatsen naar zomer. Ze willen bijvoorbeeld ook een langere vakantie in winter en dan zomer korter, zodat scholen minder vaak dicht hoeven.
Maar komt dit dan van de overheid/ggd? Snap echt niet dat t zo onlogisch gaat. En de meeste huisartsen hebben t ook gewoon weer mega druk. Vind t ook vrij lullig om het dan bij de huisartsen neer te leggen terwijl t gewoon door de overheid/ggd slecht/te laat geregeld is.
Dat begrijp ik wel, maar als iemand er zoveel stress door ervaart, dan kan 1 telefoontje het verlossende antwoord geven.
Ik zou niet iedereen aanraden om te bellen, maar wel in dit specifieke geval.
Ook met in gedachten dat volgende week veel praktijken dicht zijn en waarnemers zou ik nooit hiervoor bellen.
Maar er is al antwoord gegeven op de vraag, waarom blijft je doorhameren? Overigens vind ik niet dat hoog oplopende emoties een reden zijn om dingen wel te doen.
Er hebben natuurlijk al veel langer (bepaalde) huisartsen gezegd: geef ons die vaccins maar, dit schiet niet op, wij doen het wel of helpen wel: maar nee, kon niet, hoefde niet, mocht niet.
Toen kwam Omicron en in de persco dit weekend en de gelekte berichten zei Hugo ineens: we roepen iedereen op om te helpen: ziekenhuizen, huisartsen…
Dus toen gingen (bepaalde) huisartsen(koepels) los en werden regionale GGD’s benaderd die ineens zeiden: ja is goed, kom de vaccins maar halen, succes he. Toen zei de landelijke GGD even later: nou nee, dat is nu ook weer niet de bedoeling. Dus toen mocht het 36 uur wel/niet, wel/niet, tot er dan dinsdag geloof ik werd gezegd: oke wat nu is afgesproken dat mag nog, maar hierna stoppen we met al die particuliere initiatieven.
Kortom: een en al zwalkend beleid vanuit VWS. Naar de buitenwereld het ene communiceren, maar intern weer wat anders mededelen.
Omdat ze het antwoord al weet. Als er niks te lezen is op de website van de praktijk of op hun fb-pagina als ze die hebben, dan kunnen ze haar niet helpen, hoe invoelbaar de zorgen ook zijn.
Dan zou je alleen nog zelf op prullenbakvaccin.nl kunnen kijken en anders is het hopen dat Hugo en co snel opgeschaald zijn en hun beloftes nakomen. Kan er niet meer van maken.
Ik weet dat “onze” GGD vanaf vandaag of morgen op de maximale capaciteit zit gelijk aan de max van mei 2021 zeg maar, toen ging het wel super snel uiteindelijk.
Moet eerlijk zeggen dat ik hier ook hoor dat mensen uit de jaren 50 en 60 allemaal een afspraak hebben. Probleem is wel echt de mensen zonder DigID, dat is wel pijnlijk.
Omdat ik niet iedere 5 min kijk en reageer op krabsalade die op mij gereageerd had? Het is een uur later, niet 3 dagen.
Ik heb de booster gehaald, netjes in de tijdsslot van “mijn” arts, stonden er ook random andere mensen tussendoor die niet eens bij de praktijk zitten, zo irri. Maar de pfizer is binnen en ik had em ook gezet als t moderna was, nog bedankt voor dat schemaatje laatst hier.
Het zat er natuurlijk in dat er fors misbruik van op vrije inloop boosterende huisartsen gemaakt zou gaan worden. Voor veel praktijken ook een argument om dit niet aan te durven, bang voor discussie en zelfs geweld. Hopelijk verloopt het rustig verder.
Op mijn werk (ministerie, niet VWS) wordt nu ook gevraagd om vrijwillige inzet van 2 dagen per week voor het callcenter van GGD in januari. Echt alle hens aan dek
Ik ben alweer terug van mijn booster, mega goed geregeld. En ook echt heel veel mensen die in de rij stonden. Zowel jong als oud en ook wat mensen die in een rolstoel zitten. Hoorde vooral ook veel oudere mensen zeggen dat ze pas over 2weken hun prik zouden krijgen dus wel fijn voor ze.