Caronatopic #13

Mijn HA, onderdeel van een grote koepel, heeft ook op de website gezet dat ze niet gaan boosteren. Maar ik snap dat volledig met jouw uitleg ook.

Oh haal die koepel-naam even weg als je wilt aub, haha. Maar we vonden echt: regionaal allemaal of niet, verschillen zijn niet uit te leggen. Maar dat ene initiatief kon niet meer tegengehouden worden…

2 likes

Verder was het superduidelijk geregeld en was ook snel klaar!

3 likes

It’s gone. Hoorde weer van een andere regio dat daar wel weer geboosterd wordt. Ik snap niet waarom zulke goede intenties gewoon gedwarsboomd worden. Het is ook niet alsof een huisartsenpraktijk daar rijk van wordt ofzo. Eerder liefdadigheidswerk toch?

Ook in Nederweert hoorde ik

Thanks. Ik denk dat het valt of staat met een regionale samenwerking en niet “ieder voor zich”. Dan ben je als kleine praktijk in een klein dorp verloren, want dan heb je niet eens een geschikte locatie en mis je de infrastructuur.

Samen in een grote sporthal of waar dan ook: ja, prima, kan. Ieder voor zich hals over kop zelf locaties regelen, waarbij sommigen gaan zeggen: nee sorry, we trekken dit niet: nee.

Edit: ik denk dat de vergoeding ruim zal zijn, al heb ik al gezegd: of we nu geld, veel geld of heel veel geld ervoor krijgen: een realistisch plan, veiligheid van patiënt en welzijn van personeel gaat voor.

Edit 2: ik vind het ook pijnlijk dat de discussie nu is: waarom die wel en die niet. Terwijl de echte vraag moet zijn: waarom kan de huisartsenzorg in zijn geheel dit optuigen tot misschien wel 8000 prikken per dag en doet de GGD/VWS er weken over om op te schalen tot 6500 prikken per dag. Het antwoord is natuurlijk dat de bureaucratie die heerst bij VWS/GGD nu overgeslagen wordt.

10 likes

Ik hoop dat men de keuzes van de praktijken respecteert en blij is voor anderen die wel bij hun HA terecht kunnen. Dit is een falen van het systeem an sich en ligt natuurlijk niet bij de praktijken, dit is gewoon weer iets waar veel eerder en beter op ingespeeld had kunnen worden van hogerhand. Maar ik accepteer inmiddels gewoon dat het zo traag gaat als dikke stront en dat uiteindelijk iedereen wel aan de beurt komt. Hopelijk meer mensen met mij.

5 likes

Bij ons waren mensen wel teleurgesteld, maar niet boos ofzo, ze snappen het wel. Maar wij dan zijn dan ook wel een erg communicerende praktijk. :sweat_smile:

1 like

Ik vind persoonlijk ook wel dat familie dan moet zeggen: kom we gaan NU je DigID aanvragen, want die ga je vaker nodig hebben.

30 likes

Ik kan over een paar uurtjes in een sporthal mijn booster krijgen via een vrije inloop, maar nu heb ik een heel klein beetje keelpijn en nu twijfel ik of dit gewoon een ochtendingetje in de winter is, of dat dit een reden is om niet te gaan… :cry:

2 likes

Ik ook twee weken terug ofzo en ik kreeg eergisteren pas mail van bevestiging van aanmelding wachtrij. :sweat_smile:

Jij bent queen corona communicatie :princess:

6 likes

Haha dankje. :tipping_hand_woman:t3: Helpt wel echt qua draagvlak!

2 likes

Al vanaf 5 uur wakker door de spanning over de booster voor de griepprik groep.
Hopelijk komt de sms binnen🤞 Mijn vriend heeft geluk, zijn huisarts zet de boosterprikken. En mijn vorige huisarts ook, ben helaas vorige maand overgestapt en nu natuurlijk spijt

3 likes

Ik dacht ik kijk ook even op de website van mijn huisarts voor mogelijke booster maar dat is om te huilen. Ik moet volgens jaar denk ik echt een andere huisarts zoeken. Op hun voorpagina gaat het alleen maar over tegen QR-bewijs en dat je vaccineert voor jezelf. Er staan ook echt leugens zoals dit: Daarnaast bestaat de groep ongevaccineerden grotendeels uit mensen buiten de covid-vatbare risicogroepen. De kans dat zij de zorg overbelasten is vrijwel uitgesloten en het verspreidingsrisico tussen gevaccineerden en ongevaccineerden is na een aantal maanden vergelijkbaar.

3 likes

Wel een reden om het te blijven doen.
Ik schaam me er eigenlijk voor dat ik het nog steeds zo graag doe.

Moet je daar geen melding van maken?

5 likes

Ja, ik zat er ook aan te denken. Zou dat bij Landelijk Meldpunt Zorg moeten?

4 likes

Zijn hier ouders/opa’s/oma’s die uberhaupt een uitnodigingsbrief hebben gekregen? Volgens mij zijn die dingen nooit verstuurd. Hier is ie in ieder geval niet binnengekomen voor ouder uit '55.

Toevallig zaten hier maandag de uitnodigingen voor de buren in de brievenbus en ik schat dat die uit 1948–1950 komen… Dus brieven lopen fors achter.