Caronatopic #13

Ik dacht dat Hugo ook zei dat 60-plussers die een afspraak hebben in januari de mogelijkheid zouden krijgen om te vervroegen.
Weet iemand hier daar misschien iets over? Ik zie er op internet niet zoveel over terug, hoop dat dat misschien ook via een sms gaat.

Ben ik ook benieuwd naar! Volgens mij zou dat via sms gaan

2 likes

Misschien moeten ze ook gewoon wat meer dan 10 per uur inclusief werken in de avonden en de weekenden bieden. Het is natuurlijk voor de goede zaak, maar ze hebben echt bizare eisen voor een hongerloontje.

7 likes

En nog eisen qua laptop en bekabeld netwerk. Wie heeft er nou een bekabeld netwerk. Of ben ik dom maar ik zie dit alsof je echt een snoer in je laptop moet doen.

4 likes

Ja precies. Ik wil er best werken, maar ik vind ze echt achterlijk veeleisend voor 10 euro bruto. Verplicht in het weekend werken etc. Kan wel wat beters vinden dan.

Idd. Ook nog een aparte werkkamer hebben. En niemand anders mocht het internet gebruiken, terwijl mijn vriend ook thuis werkt. Nog los van de weekenden en de avonden. Ik had nog gebeld of dat echt een probleem was, maar dan ging het inderdaad over…

Dus je moet praktisch alleen wonen, met goede apparatuur, maar wel van het minimum van het minimum kunnen leven. Hoe dan :sweat_smile:

6 likes

Ik ging vanochtend mee als begeleider met m’n moeder voor haar boosterprik, ze moest in Eindhoven, daar is het sinds een paar weken in het beursgebouw, midden in de stad. 6 euro parkeerkosten dus (je kunt daar alleen maar betaald parkeren want middenin het centrum dus) en er stond een rij van wel 200 man denk ik toen we aankwamen :scream: M’n moeder in de paniek want die kan niet zo lang staan, maar gelukkig was men behulpzaam en kon ik binnen snel een rolstoel oppikken voor haar. We waren er om 10 uur (afspraak was om 10:15) en we waren er om 11:15 pas weer weg, echt zo intens druk. Er werd omgeroepen om te herinneren aan de 1,5 meter afstand, maar een groot deel van die mensen (grotendeels boomerleeftijd) hadden daar echt schijt aan, vlak achter je staan in de rij met de mondkap lekker halverwege de kin, en niemand die er iets van zei. Vond dit geen fantastische ervaring helaas.
Edit: wel credits voor de GGD trouwens qua informatievoorziening, via de website kon ik een heel YouTube filmpje bekijken waarop precies stond aangegeven waar je kon parkeren, hoe je bij die garage komt, welke plekken het dichtst bij de lift zijn, hoe je dan naar de vaccinatie locatie moet lopen, echt super super duidelijk.

1 like

Zo irritant vind ik dat, wat ik ook al eerder hier zei met helpen bij vaccineren is dat ook

“We roepen iedereen op om te helpen! Alle hens aan dek!! Zodra je aan de volgende 348 voorwaarden voldoet mag je meedoen!!”

2 likes

Je moet een snoer van je internetingang naar je laptop doen, kan iedereen

4 likes

Ja die snoeren zijn echt mega lang, wij werken ook thuis met zo’n snoer

Nou ja blijkbaar is dat dus minder lastig. Maar blijkbaar is dat niet de enige eis. Vind dat voor dat minimum van t minimum best een laptop+benodigdheden verstrekt mogen worden.

Ik die ondertussen misschien toch weer denkt aan solliciteren :joy: Maar dat is een moment van zwakte door gezeik op t werk.

Ja, bij de test lijn is het weer rustig en willen er best wat mensen bij de vaccinatie lijn bijspringen of overstappen, maar dat kan dan ook weer niet. Ik ben echt blij als ik hier weg kan.

Met een macbook gaat dat al niet, zit niet zo een internet dingetje in.

3 likes

Ze eisen ook windows toch? Dus dat gaat sowieso niet

1 like

Oh dat wist ik niet haha dan heb ik niks gezegd :joy:

1 like

En volgens mij mocht je geen mac hebben (heb er de eerste lockdown nog naar gekeken als extra baan). Edit: mosterd

1 like

Ik weet niet welke regio? Hier heeft de GGD helaas gemaild dat ze nu helemaal geen afspraken meer gaan aanbieden voor zorgmedewerkers want alles zit vol, moeten dus wachten tot we gewoon aan de beurt zijn!

2 likes

Bij heel veel niruwe laptops niet (ook windows) maar dan zal je vaak sowieso al een extra adapter hebben met internetpoort, USB poorten etc

1 like

Was gisteren aan t werk in een dorp in NB en daar reed s avonds een auto met luidsprekers fie informatie omriep over de booster voor 60 plussers. Voelde heel apocalyptisch ofzo

En sta sinds gister in de zorgmedewerkers wachtrij. Zin in

3 likes

De uitslag van de tweede PCR van vanmorgen is ook negatief! :partying_face:

37 likes