Ik heb even een vraag. Ik weet dat tussen de griepprik en de coronavaccinatie 2 weken moet zitten. Geldt dit voor alle vaccins. Ik moet binnenkort hepatitis B laten prikken maar ik weet niet of ik qua afspraken er nog rekening mee moet houden dan
Dit geldt voor alle vaccinaties, die 2 weken. Zo staat het ook op je gezondhedsverklaring.
Thanks. Ik wist even niet meer hoe het zat en ik heb nog geen gezondheidsverklaring hoeven invullen. Alleen aanmelden voor de wachtrij
Heeft er uberhaupt iemand van de griepprikgroep hier een smsje gehad?
Ik heb gisteren geholpen bij een initiatief van alle huisartsen in de gemeente waar ik woon en vandaag waar ik werk. Omdat de griepprik vaak ook al in sporthallen en gemeenschaphuizen is gezet de afgelopen jaren waren die ruimtes snel ingericht en met de hulp van vrijwilligers van zorgorganisaties en betrokkenen in de gemeente zijn er echt veel mensen gevaccineerd, gaat om duizenden. Ik verbaas me hoe goed het liep en maakt mij nogmaals heel duidelijk dat de bureaucratie in dit land belachelijk is. Maar ik zou het zo weer doen en mijn vrije tijd is het mij helemaal waard. Heb hem zelf ook mogen ontvangen gelukkig, maar de beste booster is eigenlijk de positiviteit. Ik loop al maanden op mijn tandvlees (wie niet) maar heb hier zoān energie boost van gekregen. Hopelijk is hij morgen niet meteen weer weg als ik moet werken
Ja, 2 weken houden tussen vaccinaties. Ik moest di ook aanhouden tussen de 22w prik tijdens zwangerschap en het coronavaccin.
Voor de mensen in de griepprikgroep. Hebben jullie een oproep gehad voor de booster?
- Ik heb geen oproep gehad
- Ik heb wel een oproep gehad
- Ik hoor niet bij de griepprikgroep maar wil stemmen
0 stemmers
Ughlll. Vandaag was ik superblij omdat ik mijn beste vriendin na anderhalve maand weer eens zou zien, die kerst met haar grootouders zou vieren en die gisteren nog een negatieve test had⦠wordt ze een uur nadat ze me met de auto heeft opgehaald en we rond hebben gewandeld gebeld door haar vriend, dat zijn huisgenoot positief is getest.
Gelukkig hebben zowel zij als ik onze boosterprik al gehaald en zijn mondkapjes hier ook buiten verplicht, maar haar kerstplannen vallen nu natuurlijk in duigen en ik ben nu ook erg in dubio of het wel slim is om kerst met mijn ouders te vieren. Zo zo kut dit.
Gelukkig was mijn ieniemienie keelpijn vanochtend niets en heb ik mijn booster kunnen halen. Mooi om te zien hoe de vrije inloop is georganiseerd.
Helaas is de PCR toch echt positief. Dus dit jaar twee keer Corona (begin van het jaar en nu op het eind). Zal hierna denk ik wel mān immuunsysteem moeten laten nachecken.
Ik zou idd hier even naar bellen : Contact | Klacht over zorg of jeugdhulp? Het Landelijk Meldpunt Zorg | Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd
Klopt dit nog steeds?
De vader van iemand is positief die morgen de hele dag moet werken. Diegene is met een zelftest negatief, gevaccineerd en het is kerst dus hij moet gewoon werken.
Ik vind dat nog wel vrij heftig maar als dit de regels zijn
Dit is anders als diegene met zn vader in huis woont. Dan moet hij wel in quarantaine.
Nee ze wonen apart
Dan zijn dit inderdaad de regels die gelden.
Ik heb 2x pfizer gehad en moderna als booster vorige week. had een pijnlijke arm en een paar uurtjes koorts, thatās it. Ben juist zelf blij met de mix want dan ben ik juist beter beschermd.
Ja, dit telt nog. Maar gaat binnenkort waarschijnlijk wel veranderen.
Aan de organisatie waar ik werk is gevraagd om mensen te leveren om te ondersteunen in de boostercampagne (telefoon). Ik heb mij opgegeven, maar je moet een speciaal type computer hebben (die ik niet heb) en een training van 1,5 dag en je bent dan tot eind januari inzetbaar. We gaan nooit heel snel ingezet kunnen worden om de GGD te ontlasten.
Mān vriend had gister een positieve zelftest en klachten. Dus wij allebei door de teststraat. Hij is dus positief en ik negatief getest. Terwijl ik wel klachten (hoofdpijn, verstopte neus en keelpijn) heb? Ik vraag me af of ik later in de week wel positief test of heb ik gewoon een normale verkoudheid⦠iemand ervaring?
Trouwens ook een hele mooie timing want aan kerst hebben we niks dit jaar š„²
Zijn hier ook ongevaccineerden? Of bestaat de forum alleen uit gevaccineerden?