Ik krijg een mailtje dat mijn coronatest uitslag bekend is en er is nu een fucking storing bij Digid
Dus kan niet inloggen. Wat een cliffhanger
Nogmaals testen.
Dit is sinds vandaag veranderd. Er wordt nu geen onderscheid meer gemaakt tussen gevaccineerd of ongevaccineerd m.b.t. de quarantaine adviezen.
Eigenlijk wel vreemd. Of de ongevaccineerden mijden dit topic helemaal of we zijn bijzonder. Want volgens mij ligt t vaccinatiepercetage onder jonge vrouwen echt veel lager landelijk dan dat hier in de polls naar voren komt.
Oh en vind t bijzonder dat niemand van de griepprikgroep hier opgeroepen is. Doen ze dat ook gewoon van oud naar jong of is t een leuk praatje en gebeurt er verder weinig.
Anderzijds is dit forum niet representatief voor Nederland, ook niet wat betreft type (jonge) vrouwen. Maar het is niet ondenkbaar dat sommige mensen Carona op negeer hebben staan of liegen / hun lippen stijf op elkaar houden wat betreft hun vaccinatiestatus.
Wel denk ik dat men hier over het algemeen beter geĂŻnformeerd is. Als ik dit forum vergelijk met mijn studenten die werken in de gezondheidszorg, dan laten velen zich niet vaccineren om de volgende redenen: [1] âik bang om onvruchtbaar te rakenâ, [2] âik ben gezond dus waarom zou ik iets in mij laten spuiten?â [3] âik heb vertrouwen in mijn eigen afweersysteemâ.
Vaak weet met niks af wat betreft long-covid, of the bigger picture: het aantal ic-bedden en het beschermen van de âzwakkerenâ.
Ik lees hier wel mee. Af en toe met net zoveel verbazing als wanneer ik wappies lees. Maar ik leer ook dingen. Bijv over long Covid waar ik in real life echt nooit iemand over hoor.
Ik ben niet niet-geĂŻnformeerd (vind dat zoân dooddoener), laag opgeleid, extreemrechts, extreemgelovig of wat dan ook. Maar ik vertel hier niet graag wat dan wĂ©l de reden is om me niet te laten vaccineren want hier is toch geen enkele reden legitiem.
Prima, we agree to disagree. (wat mij betreft dan en gelukkig is dat in real life ook zo)
Edit: overigens typ ik dit met een snel kloppend hart en totaal niet van kijk mij eens stoer zijn of met een zelfingenomen smoel zoals de mensen zonder mondkapje in de supermarkt.
Maar dat is in het dagelijks leven ook. Als het ergens over vaccineren gaat zijn altijd wel mensen die helemaal niks zeggen.
Ik zou trouwens wel graag willen weten of dat novavax nou mensen gaat overhalen om een prik te nemen. Want een deel van de mensen durft niet omdat t vaccin ânieuwâ is. Dit vaccin is traditioneler. Maar denk eigenlijk dat dat maar een klein deel is.
Mijn zwager en schoonzus houden tegen mijn schoonouders vol dat ze zich niet willen laten vaccineren, maar ze heeft mij onlangs verteld dat ze zich recentelijk dus WEL hebben laten vaccineren (voor hun kinderen, omdat ze verwachten dat het in de toekomst met 2G alleen maar moeilijker wordt om ergens binnen te komen als ongevaccineerde). Schoonouders weten van niks en ze gaan het ze voorlopig ook niet vertellen, omdat ze âbenieuwd zijn hoe ver ze gaanâ in de bijna-oorlog die inmiddels aan het ontstaan is tussen die 4.
Mijn schoonouders zijn nogal ontevreden met hun besluit zich niet te laten vaccineren en laten dat duidelijk weten. Mijn zwager en schoonzus duwen de hakken dan nog verder in 't zand. Door de ruzie die daar nu aan het ontstaan is, vieren zij kerst ook niet met de schoonouders.
Zin in ons familieweekend komend voorjaar
Ahh men wat kinderachtig zeg. Bizar dat je liever ruzie hebt dan toegeven dat je van mening bent veranderd Hopelijk leggen ze het weer bij!
Wtf is dit voor kinderachtig gedrag
Inderdaad kinderachtig, helaas komt dit héél veel voor in families. Las laatst ergens dat deze coronatijden echt ook familiebanden heeft kapot gemaakt (google maar corona familie ruzie voor voorbeelden). Dit bijvoorbeeld.
Echt wel triest!
Ze zat hier op de bank dat met droge ogen aan mij te vertellen (dat ze zich dus wel hebben laten vaccineren omwille van de kinderen) en vervolgens doodleuk te roepen dat ze âwel enorm baalt van die enorme verwijdering van de schoonoudersâ. Ja MEIT, je kan er iets aan doen he door gewoon de onnodige strijdbijl te begraven en te vertellen dat je je wel hebt laten vaccineren. Heb dat ook wel voorzichtig gezegd, maar het is praten tegen een muur bij die twee.
@Enthusiasm Dat stuk heb ik ook gelezen van de week, herkenbaar in deze situatie!
Ik heb een redelijk vergelijkbare ervaring: man positief zonder klachten, ik negatief met klachten. Mijn man was gaan testen vanwege een risicocontact terwijl dat officieel niet hoefde, en als hij dat niet gedaan had, hadden we misschien nooit geweten dat hij corona had. Hij is klachtenvrij gebleven, mijn klachten werden erger maar de test die daarop volgde was negatief en mijn dag 5-test (toen ik weer beter was) was ook negatief. Mijn man is na zijn positieve test wel in isolatie gegaan (mede vanwege het advies hier dat ik besmetting nog kon proberen te voorkomen! ).
Knap! Idd, het zelfde. Niet gevaccineerd, heb mijn eigen redenen. Maar ik respecteer ook alle gevaccineerden. Maar omgekeerf zie ik dat niet echt terug helaas.
Ik heb veel ongevaccineerde familieleden en zij zijn in mijn ervaring juist super denigrerend naar gevaccineerden (nog net niet gelijkgesteld aan satanistische pedofielen zeg maar)⊠maar goed die zijn echt geradicaliseerd.
Ik kan me voorstellen dat je rare blikken en opmerkingen krijgt inderdaad. Vind je het moeilijk om daar mee om te gaan?
Man is inmiddels ook positief getest (zelftest, pcr net gedaan), hoop niet dat het een voorloop is naar de manflu. Maar mn zoontje die uiteraard in iedereen gezicht hoest en niest ( bij wijze van) en kwijl van zân gezicht loopt is gewoon negatief. Wat een monstertje. Had echt gehoopt dat hij positief was dan zou ik het aankomende half jaar op school kunnen zeggen âhij heeft al Corona gehad :pâ.
Ik kan me herinneren dat er in de eerste lockdown hier een lijst was van leuke dingen om te doen in de lockdown. Iemand daar het linkje van? Of interesse om een nieuwe lijst te starten?
Ik heb binnenkort vakantie en geen idee wat ik ga doen.
In mijn omgeving zijn er twee âsmakenâ ongevaccineerden. Een paar die heel uitgesproken zijn en veel posten op social media, die irl steeds de discussie aan willen gaan etc. Zij hebben het ook over schapen, âwakkerâ zijn etc.
Ik heb ook een paar ongevaccineerde vriendinnen en die hebben hun redenen om niet te willen vaccineren. Daar heb ik geen discussies mee, want nadat we van elkaar weten hoe we erover denken is dat gewoon hoe het is. Zij denken er anders over, en dat is prima. Ik heb niet de behoefte om ze over te willen halen en andersom vertellen ze mij ook niet dat ik een schaap ben.
Om eerlijk te zijn, heb ik bijna niemand in mijn omgeving die is gevaccineerd. Dus ik hoef niet te dealen met rare blikken oid. Een enkele, en die gaan het heel normaal mee om. Btw: bijna iedereen in mijn omgeving is ook gewoon hoog opgeleid etc⊠if that does make sense :â)