Oh wat naar :(, hopelijk blijft jouw zuurstof ook oké! Heeft de rest van je gezin ook corona of dat niet? Heel veel beterschap sowieso. Zo naar om ziek te worden bij de start van je verlof, ben je zo dicht bij de eindstreep en dan dit.
Ik hoef er verder niets over te weten hoor, ik vertrouw de wetenschap voldoende om te geloven dat het het beste is om je te laten vaccineren. Maar ik merk in mijn omgeving wel dat veel mensen nu twijfelen over een booster en dat komt voornamelijk doordat de communicatie voorheen zó stellig was gericht op: vaccinatie zorgt voor immuniteit. Door eerlijk te zijn over dat die immuniteit afneemt voorkom je dat mensen hun vertrouwen in de wetenschap of overheid verliezen. Dat was het punt dat ik probeerde te maken.
Maar in se wordt er toch niks onwetenschappelijks gezegd? Het is net dat wat wetenschap wetenschap maakt: voortschrijdend inzicht. De stelling dat immuniteit het langetermijneffect is, klopt nog altijd, ook met een boostercampagne. Dat effect blijft, maar (dankzij voortschrijdend inzicht) nu zijn we er achter gekomen dat we moeten boosteren om dat effect te behouden. Dat is net totaal niet onwetenschappelijk?
edit: ik zie nu pas je laatste post. Ik denk dat dit net aansluit bij wat @anon53137221 zegt: als mensen niet inzien dat wetenschappelijke inzichten kunnen evolueren/aangepast worden en daarom maar aannemen dat ‘ze’ liegen terwijl dit net wetenschap ten top is om alles te blijven bevragen, dan kan je toch niet alle schuld op gebrekkige communicatie schuiven?
Mijn buren mochten vandaag een afspraak maken. En hebben vandaag ook meteen de prik gekregen bij de ggd. Klinkt goed!
Ggd heeft grote capaciteitsproblemen en geeft keer op keer aan dat dit absoluut niet de bedoeling is, lijkt me niet zo’n handig advies.
Oh ik had dat niet gezien, ik zal m’n post verwijderen. Ik dacht dus ja zij is toch griepprik groep dus mag sowieso eerder.
Nou update ze is indd opgenomen.
héle spannende dagen dit.
Het probleem zit 'm voor mij in twee dingen. Ten eerste kan ik wel áccepteren dat mensen zich niet laten vaccineren, maar in réspecteren zit een vleugje goedkeuring. Wow, goed gedaan, respect, dat idee. Ten tweede is vaccineren nu eenmaal een groepsding. Wie zich niet laat vaccineren ondermijnt de groepsopdracht.
Het is alsof we met z’n allen een dijk om het dorp te bouwen, zodat ook jouw huis droog blijft. Jij ziet ons zeulen met de zandzakken en zegt ‘prima hoor’ maar helpt zelf niet mee. Sterker nog, je gaat bovenop de dijk staan en terwijl je de watergolf aan ziet komen schop je een zandzak weg. En dan vind je het jammer dat de mensen die die dijk hebben gebouwd niet ‘prima hoor’ zeggen.
Ik behandel ongevaccineerden gewoon normaal, zoals ik ieder ander zou behandelen. Maar ik ga niet staan klappen voor hun keuze en als ze willen weten hoe ik erover denk dan zal ik dat ook zeggen.
Gevaccineerd of ongevaccineerd
Mij maakt het echt niets uit, moet wel zeggen dat ik weinig ongevaccineerden ken en degene die het niet zijn laat ik gewoon met rust, vaak willen ze dan wel discussie wel met mij aangaan. Maar ik zeg altijd hetzelfde; jouw keuze, mijn keuze is anders. Dat moet prima zijn.
Ik twijfelde of ik mijn zoontje van zes moest vaccineren. En had hier nog gezegd dat ik hem erbij ging betrekken en hij heeft helemaal zelf een keuze gemaakt. Hij hoorde op het jeugdjournaal over een Corona prik van 5-12 jaar en riep meteen; maar prikken doet pijn, ik wil dit denk ik niet.
Waarop ik zei; ‘het doet echt maar heeeeeel eventjes pijn’ Hoorde de uitleg (met filmpje over immuniteit) en zei toen super dapper; ‘mama, als het echt beter is dan wil ik wel maar dan wil ik wel in jouw hand knijpen’
Prima, idd, snap ik ook dat je niet staat te klappen. Maar het is wat je meemaakt en ziet gebeuren. In mijn omgeving heb ik gevaccineerden erg ziek zien worden door corona, terwijl ongevaccineerden (waaronder ik) het erg makkelijk had > letterlijk maar 2/3 dagen neusverkoudheid. Dus ja, dat was voor mij een van de redenen om niet te vaccineren.
Gatver ik ben voor mn gevoel echt dom geweest vandaag. Heb echt wel lange tijd bij collegas minder dan 1.5m gestaan. Deels omdat ik t gewend ben en t zo nou eenmaal is bij ons. Alleen nu hadden ze geen mondkapje op (ik wel). Maar nu zit ik op de bank en denk ik echt shit 
Is omikron sneller qua incubatietijd? Of wordt dit gewoon minimaal 5 dagen stress voor me.
Dat mag zo wezen, dat is hoe jij erover denkt! En nee, de gevaccineerden waren gewoon hele jonge en gezonde mensen.
Ik vind het echt knap hoe jij elke keer als iemand met zijn ‘eigen feiten’ komt nog zo netjes kunt discussiëren. Ik zou gek worden na een aantal keer.
Mag ik toch nog een vraag stellen over vaccinaties? Klopt het dat groepsimmuniteit door vaccineren eigenlijk niet meer haalbaar is met corona door de bescherming afneemt en er steeds nieuwe varianten komen? En met dat in het achterhoofd, is het dan nog steeds het meest logisch om de hele bevolking te vaccineren ipv bijvoorbeeld alleen de risicogroepen?
Ik weet natuurlijk niet hoe het op andere plekken gaat, maar “mijn ziekenhuis” gaat de GGD regio Rijnmond voor twee weken helpen voor het zetten van boosterprikken op een bepaalde locatie. Volgens mij is het de bedoeling om minimaal 40 priklijnen op te zetten per dag, met de medewerkers van mijn ziekenhuis.
Ik ga ook een deel van mijn vakantie opofferen om hieraan mee te helpen.
Ja inderdaad… dankjewel 
Hahah stuk om sommige reacties, en van die emojis op mijn opmerkingen. Prima jongens, ik ben hartstikke tevreden met mijn besluit, zal ook verder niet meer in discussie hierin 
Tuurlijk joh 
Wat nou weer? Why the hell zal ik hierover liegen? Rare
Jazeker! Heel erg bedankt voor je uitleg!