Caronatopic #13

Mijn buren mochten vandaag een afspraak maken. En hebben vandaag ook meteen de prik gekregen bij de ggd. Klinkt goed!

1 like

Ggd heeft grote capaciteitsproblemen en geeft keer op keer aan dat dit absoluut niet de bedoeling is, lijkt me niet zo’n handig advies.

Oh ik had dat niet gezien, ik zal m’n post verwijderen. Ik dacht dus ja zij is toch griepprik groep dus mag sowieso eerder.

4 likes

Nou update ze is indd opgenomen. :pensive: héle spannende dagen dit.

Het probleem zit 'm voor mij in twee dingen. Ten eerste kan ik wel åccepteren dat mensen zich niet laten vaccineren, maar in réspecteren zit een vleugje goedkeuring. Wow, goed gedaan, respect, dat idee. Ten tweede is vaccineren nu eenmaal een groepsding. Wie zich niet laat vaccineren ondermijnt de groepsopdracht.

Het is alsof we met z’n allen een dijk om het dorp te bouwen, zodat ook jouw huis droog blijft. Jij ziet ons zeulen met de zandzakken en zegt ‘prima hoor’ maar helpt zelf niet mee. Sterker nog, je gaat bovenop de dijk staan en terwijl je de watergolf aan ziet komen schop je een zandzak weg. En dan vind je het jammer dat de mensen die die dijk hebben gebouwd niet ‘prima hoor’ zeggen.

Ik behandel ongevaccineerden gewoon normaal, zoals ik ieder ander zou behandelen. Maar ik ga niet staan klappen voor hun keuze en als ze willen weten hoe ik erover denk dan zal ik dat ook zeggen.

90 likes

Gevaccineerd of ongevaccineerd

Mij maakt het echt niets uit, moet wel zeggen dat ik weinig ongevaccineerden ken en degene die het niet zijn laat ik gewoon met rust, vaak willen ze dan wel discussie wel met mij aangaan. Maar ik zeg altijd hetzelfde; jouw keuze, mijn keuze is anders. Dat moet prima zijn.

Ik twijfelde of ik mijn zoontje van zes moest vaccineren. En had hier nog gezegd dat ik hem erbij ging betrekken en hij heeft helemaal zelf een keuze gemaakt. Hij hoorde op het jeugdjournaal over een Corona prik van 5-12 jaar en riep meteen; maar prikken doet pijn, ik wil dit denk ik niet.
Waarop ik zei; ‘het doet echt maar heeeeeel eventjes pijn’ Hoorde de uitleg (met filmpje over immuniteit) en zei toen super dapper; ‘mama, als het echt beter is dan wil ik wel maar dan wil ik wel in jouw hand knijpen’

14 likes

Prima, idd, snap ik ook dat je niet staat te klappen. Maar het is wat je meemaakt en ziet gebeuren. In mijn omgeving heb ik gevaccineerden erg ziek zien worden door corona, terwijl ongevaccineerden (waaronder ik) het erg makkelijk had > letterlijk maar 2/3 dagen neusverkoudheid. Dus ja, dat was voor mij een van de redenen om niet te vaccineren.

Gatver ik ben voor mn gevoel echt dom geweest vandaag. Heb echt wel lange tijd bij collegas minder dan 1.5m gestaan. Deels omdat ik t gewend ben en t zo nou eenmaal is bij ons. Alleen nu hadden ze geen mondkapje op (ik wel). Maar nu zit ik op de bank en denk ik echt shit :sob:

Is omikron sneller qua incubatietijd? Of wordt dit gewoon minimaal 5 dagen stress voor me.

Dat mag zo wezen, dat is hoe jij erover denkt! En nee, de gevaccineerden waren gewoon hele jonge en gezonde mensen.

Ik vind het echt knap hoe jij elke keer als iemand met zijn ‘eigen feiten’ komt nog zo netjes kunt discussiĂ«ren. Ik zou gek worden na een aantal keer.

49 likes

Mag ik toch nog een vraag stellen over vaccinaties? Klopt het dat groepsimmuniteit door vaccineren eigenlijk niet meer haalbaar is met corona door de bescherming afneemt en er steeds nieuwe varianten komen? En met dat in het achterhoofd, is het dan nog steeds het meest logisch om de hele bevolking te vaccineren ipv bijvoorbeeld alleen de risicogroepen?

1 like

Ik weet natuurlijk niet hoe het op andere plekken gaat, maar “mijn ziekenhuis” gaat de GGD regio Rijnmond voor twee weken helpen voor het zetten van boosterprikken op een bepaalde locatie. Volgens mij is het de bedoeling om minimaal 40 priklijnen op te zetten per dag, met de medewerkers van mijn ziekenhuis.
Ik ga ook een deel van mijn vakantie opofferen om hieraan mee te helpen.

5 likes

Ja inderdaad
 dankjewel :star2:

1 like

Hahah stuk om sommige reacties, en van die emojis op mijn opmerkingen. Prima jongens, ik ben hartstikke tevreden met mijn besluit, zal ook verder niet meer in discussie hierin :rofl:

2 likes

Tuurlijk joh :laughing:

5 likes

Wat nou weer? Why the hell zal ik hierover liegen? Rare

Jazeker! Heel erg bedankt voor je uitleg!

1 like

Het ging gister over de uitnodiging van de booster die veel mensen niet hebben ontvangen, maar mijn oma gaf aan deze wel in de bus te hebben gehad. Ze worden dus wel verzonden

Hahah, deze comeback ga ik voortaan ook gebruiken als mensen zeggen dat ze vertrouwen op hun immuunsysteem

20 likes

Ja, maar het ging er over dat heel veel forummers hadden vernomen van hun ouders/oma’s en opa’s dat er deze keer geen uitnodiging was ontvangen voor de booster. De vraag werd hier gesteld of er gevallen bekend waren waarbij de dierbaren wel een uitnodiging hadden ontvangen, omdat het er op leek dat dit niet gebeurd was. Had het gewoon even nagevraagd en wilde delen dat er dus wel daadwerkelijk oproepen zijn verstuurd naar mensen. Maargoed, misschien spuit 11 met dit bericht. Die booster heeft ze inderdaad al een tijdje.

3 likes