Caronatopic #13

Fijn om te horen dat ze wel verstuurd zijn. Mijn oma was dus zo iemand die geen uitnodiging had ontvangen en ze heeft nu maandag uiteindelijk een afspraak. Vind t nog steeds rijkelijk laat en had het erg gehoopt dat ze hem ruim voor kerst had kunnen krijgen maar helaas.

1971, 1972 en 1973 aan de beurt. Het lijkt nu toch enigszins op te schieten. Hopelijk begin januari aan de beurt en dan nog in januari geprikt worden :crossed_fingers:t3:

3 likes

Hoop dat ze zo doorgaan, dan kan ik over 6 dagen een afspraak maken. Heb de griepprik voorsprong opgegeven :joy:

3 likes

Sowieso 1 lockdownweek later ziet het er allemaal niet zo heel slecht uit qua cijfers toch? ik hoop dat het allemaal mee gaat vallen! Mag ook wel eens een keer

6 likes

Haha geen probleem! Ik maakte er ook een onsamenhangend verhaal van, ben ik goed in :joy:

1 like

De GGD zei dat ik komende 8 weken niet hoef te testen (pcr) omdat hij dan toch positief uit slaat. Maar geldt dat eigenlijk ook voor zelftesten, dus antigeen?

Bij mij slaan ze niet positief uit (1e x was 3 weken na besmetting) dus nu gebruik ik die gewoon weer.

1 like

Ik woon in Frankrijk, maar ben in de war door je bericht. Er is momenteel geen couvre-feu? We hadden vorig jaar wel die avondklok vanaf 20 uur, met een uitzondering voor kerstavond, maar dit jaar niet. Wel berichten dat er voor nieuwjaar/het nieuwe jaar weer strengere regels zullen zijn.

1 like

Oh goed om te weten!

Ik heb begin nov corona gehad en dinsdag op een zelftest negatief getest, dat was ook nog geen 8 weken

Nee, PCR pikt ook dood virus en restjes virus in je neus op, en die zelftesten niet. Bij mij was die op dag 11 na positieve PCR alweer negatief.

3 likes

Ik weet niet waar je dat vandaan hebt gekopieerd, maar volgens Google gaat dat over Martinique? Dat is outre-mer/overseas, daar gelden dikwijls andere regels.

Ja, maandag gaat het over de passe vaccinal, maar ook over mogelijke bijkomende maatregelen. Volgens mij is het nog niet echt duidelijk hoe ver ze daarmee willen/zullen gaan, maar ik moet zeggen dat ik de speculaties bewust niet te veel volg.

1 like

Bij mij sloegen beiden ( PCR en snel test ) weer negatief uit 2 weken na mijn positieve test. Moest de PCR vanwege mijn werk doen.

Bij mijn man duurde het nog zeker 4 weken na positieve test dat de zelftest weer negatief ( dus wit) was, hij heeft verder geen PCR test meer gedaan nadien dus daar kan ik niks over zeggen.

Het wisselt dus erg!

3 likes

Ik heb echt precies dezelfde symptomen (wel in mindere mate) als in juli toen ik corona had. Maar de zelftest wijst toch negatief aan :face_with_raised_eyebrow:

Had ik begin vd week ook maar halverwege zowel sneltest als pcr positief (dus 2e keer Corona). Ik herkende dat specifieke hoofdpijn van de eerste keer. Overigens komen de symptomen dit keer bij mij echt harder aan. Nu 7 dg ziek. Op en af verhoging. In alle gaten van m’n hoofd zit slijm.

3 likes

Aii, beterschap!
Die hoofdpijn idd, heel typerend. Morgen maar weer testen.

2 likes

Blijf eens gewoon beleefd joh.

4 likes

Nee nee het zijn de gevaccineerde die geen respect hebben!

7 likes

Ik heb me gisteren getest uit voorzorg vanwege familiebezoek. Ik werk in de kinderopvang en ik test om de twee dagen. Omdat ik met veel kindjes in aanraking ben loop altijd wel een risico op besmetting. De afgelopen anderhalf jaar nog nooit positief getest maar helaas gisterochtend drie positieve zelftesten… Vanmorgen ben ik getest bij de GGD. Met prioriteit, dus vanmiddag eind vd middag hopelijk de uitslag… Gisteren tijdens het testen nog klachtenvrij maar helaas voel ik me sinds gisteravond een stuk minder goed. Ik kreeg koorts en vanmorgen ook keelpijn/verkoudheid en ik heb nog steeds koorts.

Het wachten is nu op de uitslag maar ik bereid me stiekem al voor op een week thuiszitten.

8 likes

Ze zijn al bij 1977 :tada: hopelijk blijft t ook met een paar jaar per dag doorgaan nu. Ik wil zo graag en geloof niet in de griepprikoproep.