Caronatopic #13

Ze updaten hier de cijfers overigens maar twee keer per week. Op zich fijn dat het niet zo’n obsessie met de ‘dagkoers’ wordt zo, maar ik vind het toch vooral irritant omdat ik niet weet hoe het er voor staat

1 like

Ik heb beide prikken tijdens m’n 2e trimester gehad en niks van gemerkt op een iets gevoelige arm na. Wil m’n booster ook iets eerder halen, zodat ik hem nog voor m’n bevalling heb en dat m’n baby die antistoffen ook nog meekrijgt juist. Alleen maar fijn toch? Ondertussen trouwens meerdere checks en echo’s gehad, baby heeft echt niets gemerkt van die vaccinaties.

1 like

Dat ben ik ook.

1 like

Ik heb tijdens mijn zwangerschap de eerste twee vaccinaties gehad en had alleen een dagje last van spierpijn in mijn arm. Nu ligt er een blije baby naast me te snurken. Super fijn dat je de booster kunt halen!

1 like

Hier ook een blije en kerngezonde baby na 2 vaccinaties in mijn zwangerschap! :hugs:

3 likes

Zwangere zus die twee vaccinaties heeft gehad in het 3e trimester, ze heeft er geen last van gehad. Baby is nu 4 maanden!

Wat vind je er spannend aan? Ik heb met deze periode (15+2 tot 18+2) corona gehad en het was echt knudde om zo lang ziek te zijn, vooral de aanslag op m’n conditie is echt shit en moet ik nu dus opbouwen.

1 like

Blehh zit na lang de dans ontsprongen te zijn nu dan toch voor het eerst in quarantaine na een nauw contact met een positief getest persoon. Heb wel >2 weken geleden de booster gehad dus we gaan zien hoe goed ie z’n werk doet.

Lees ik dit nou goed. Is deze griepprik groep wel een hele dag eerder aan de beurt dan hun jaargenoten.

Is er ook bekend of de booster nog goed boostert na 7+ maanden?

1 like

Nou ik ben benieuwd… (1981 hier) want tot nu toe nog geen smsje. En ik verwacht dat morgen mijn jaartal gewoon aan de beurt komt. En dan nog maar zien wanneer ik de afspraak heb, mijn man kan pas 7 januari. (Die kon gisteren de afspraak maken. En had later z’n eerste prikken dan ik.)

Tot wanneer maakt je booster je coronapas geldig in het buitenland?

Ik heb net Corona gehad 5 weken terug, ik wil wel de boosterprik, maar als die maar een half jaar geldig is dan wacht ik liever nog even… Stel ik ga volgend jaar augustus naar Frankrijk dan is die booster net niet meer geldig.

Wat een gedoe

Ik heb mijn booster gehaald toen ik ongeveer 29 wk zwanger was. Beste beslissing ooit aangezien ik nu (voor de 2e x) Corona heb, nu dag 8 en gaat gelukkig wat beter. Zonder zou ik me echt angstig hebben gevoeld en wildste scenario’s in m’n hoofd hebben gehad. Gelukkig nu ruim 34 wk zwanger.

14 likes

Update: net de sms gekregen en kan volgende week maandagavond terecht. Behoorlijk laat en eind uit de buurt maar de afspraak is binnen.

2 likes

En dan zul je zien dat je net niet op vakantie kan omdat NL niet in juni begint met boosteren lol. En dan kan je juli.aug niet op vakantie.
Maar, is dit al officieel dan? Wat de einddatum is van de booster?

Maar t is toch ondertussen wel duidelijk dat dit iets (twee?)jaarlijks gaat worden de komende tijd. Is ook nieuws over geweest enzo dat dit wel iets structureels gaat worden voorlopig.

7 likes

Ja maar dan moet er ook wel door de overheid optijd op worden ingesprongen.

En ja - niet op vakantie gaan is geen wereldramp etc etc. I know I know :grimacing:

Ook hier twee vaccinaties tijdens het tweede trimester en nu een tevreden baby naast me! Ik vind het een fijn idee dat hij als het goed is ook wat antistoffen heeft meegekregen. En dat hij ze straks van de booster ook krijgt door de borstvoeding.

4 likes

Hm ja, wij willen in augustus weer naar Frankrijk, ik heb mijn laatste prik in juli gehad. Dan zou ik ff moeten wachten tot februari of zo.

1 like

M’n moeder heeft een over 8 minuten een afspraak voor haar boosterprik en staat in een bizar lange rij. Natuurlijk houdt ook niemand afstand. Dat moet denk ik wel komen door mensen zonder afspraak/die op een ander tijdstip komen toch? Waarom doen mensen dit