Caronatopic #13

Hier was t bij mn moeder ook druk. Wel iets van 40 minuten moeten wachten en inderdaad ook geen afstand.

1980 mag een afspraak maken!

1 like

Wow de 80s al, gaat snel. Misschien mag ik dan dit jaar nog een afspraak maken met m’n 89

1 like

Hoop t ook voor '90.

1 like

Net op het journaal ook allemaal Nederlanders die boosterprikken in Duitsland halen, omdat ze anders niet op wintersport kunnen. Wat een ellende. Sowieso ook kwestie van tijd tot daar weer de pleuris uitbreekt. Ik vind het echt raar dat ze met deze lockdown niet ook buitenlandse reizen hebben afgeraden. Straks kunnen de scholen niet open, maar hebben de lucky few wel even kunnen skiën.

6 likes

Oh ik word hier zo boos van he. Alsof wintersport echt zo belangrijk is. Egocentrischer kan niet

5 likes

Inderdaad, vond het ook echt raar dat ze tijdens die persconferentie “ja je kan gewoon op vakantie, volg wel de lokale regels maar geen probleem joh” zeiden. Oké dat laatste niet letterlijk, maar zo vatten mensen dat natuurlijk wel op. Net als iedereen die nu ff lekker gaat borrelen in België en Duitsland. Mensen die boosters in Duitsland halen zodat ze op wintersport kunnen… aan de ene kant denk ik nou gelukkig nemen ze in ieder geval een booster, maar aan de andere kant denk ik kun je nou echt je vakantie niet overslaan? Oké, corona duurt al bijna 2 jaar, ik wil zelf ook wel weer op vakantie, maar kom op zeg er is nog steeds een pandemie. Maarja iedereen denkt daar anders over natuurlijk.

2 likes

Ik heb echt veel vriendinnen die via familie/kennissen in de zorg nu hun booster hebben. Nu al de vijfde die hem zo heeft. Op zich heel fijn maar vind het frustrerend dat mijn ouders in de risicogroep pas over ruim een week kunnen

3 likes

Is er ook eigenlijk een wachttijd voordat je booster als booster telt of is dit weer een Dansen met Jansen verhaal? Heb in elk geval nul medelijden met mensen die straks toch klem zitten hierdoor.

1 like

Aah ik snap dat dit laatste frustrerend is! Ik heb hem vandaag ook via mijn moeder gehaald in de zorg (ben van ‘89). Ik vind het ook een beetje stom om dan nu al te gaan terwijl sommige risicogroepen nog niet zijn geweest, aan de andere kant ontlast ik (en anderen) hopelijk daarmee wat druk bij de GGD locaties waardoor het daar weer wat sneller doorstroomt….

Konden je ouders niet sneller terecht? Hier is de gemiddelde wachttijd gelukkig maar 5 dagen geloof ik.

2 likes

Na 7 dagen is je booster pas effectief

1 like

Die Jan Paternotte twittert toch altijd foto’s van BN’ers uit het geboortejaar dat aan de beurt is een afspraak te maken om te vaccineren.

Vandaag maakt ie de fout om Victoria Koblenko haar foto erbij te plakken, haha ze is blijkbaar antivax (noemt het boosteren in elk geval een onzinnig beleid, ze is blijkbaar ook viroloog) en heeft het op Insta al over portretrecht en juristen.

Heb haar iig ontvolgd. :wave:

Edit: hij heeft de foto’s van 1980 al weggehaald zie ik, haha nu een collega van 1978-1979-1980, zonder Victoria.

22 likes

Ik vind het gewoon zo bizar dat we in een wereld rondlopen waarin sommige mensen liever het risico lopen op long-covid dan de kans dat hun menstruatiecyclus enkele maanden van slag is.

Of iemand die er geen probleem mee had om botox te laten injecteren in haar lippen maar absoluut geen vaccinatie wil hebben ‘want we weten niet wat erin zit’. :upside_down_face:

25 likes

En ze heeft het nog niet eens zelf op haar Wikipedia pagina gezet! Zo bescheiden deze vrouw :relieved:

5 likes

Vanochtend weer door de teststraat. Hopelijk weer een negatieve test zodat ik m’n quarantaine kan beëindigen!

Vind overigens wel dat de site van het RIVM niet heel duidelijk is. Er staat zoveel info op dat ik door de bomen het bos niet meer zie… kan me voorstellen dat het voor mensen zonder digitale vaardigheden of laaggeletterde mensen nog moeilijker is om het allemaal te volgen.

5 likes

Ik heb de griepprikgroep sms gekregen. Heb meteen gekeken voor afspraak en de eerste optie was vanmiddag. Niet bij onze grote priklocatie, maar op een heel andere plek, in een stad 5 km verderop. Ik googelen, is het een dierenkliniek :rofl: Nou, zal wel goed zijn, booster van een dierenarts dan? :woman_shrugging:

Edit: het was naast de dierenkliniek, in het Chinees restaurant. Geen loempia’s tijdens het wachten. Ging veel sneller dan op de grote priklocatie, perfect geregeld allemaal, zelfde dag nog terecht kunnen. Top!

24 likes

Nu al het woord van het jaar

11 likes

Voor mijn vriend geldt hetzelfde. Hoeft niet naar een dierenkliniek, maar kan ook direct vanmiddag geprikt worden. Lekker snel!

4 likes

Dit was toch die irritante Kirsten met haar inside information wanneer de volgende jaartallen aan de beurt waren?
Ze ziet er heel zelfingenomen uit op de foto

2 likes

Net de sms binnen gekregen en kan deze week nog terecht! Moet er wel 40 minuten voor reizen maar anders moet ik tot eind januari wachten en 30 minuten fietsen. ZO BLIJ.

7 likes

die no time to die ha-ha beker ook zo naar voren gedraaid, oog voor detail hoor

5 likes