Caronatopic #13

Op school van de oudste gaat groep 3 t/m 8 in quarantaine. Kleuters mogen naar school. Maar we houden hem toch thuis in verband met overblijf.

Ik woon ook (vlakbij) een grote stad, en had vannacht om 5 uur al moeite met 't plannen van een plekje, maar na een uurtje is het toch gelukt. :pray::raised_hands:

De uitslag kan tot 48 uur duren, maar stiekem hoop ik dat ie er toch sneller is, anders moet ik de verloskundige verplaatsen.

Iemand toevallig recent nog zo lang moeten wachten op de uitslag?

Pfff wat een aansteller zeg (die vrouw, niet je kind haha :yum:) natuurlijk is het niet fijn voor ze maar het is niet dat je haar levend laat villen ofzo. Mijn kinderen hebben een hekel aan tandenpoetsen en moeten dan ook huilen, dan moet ik dat ook maar niet meer doen :roll_eyes:

4 likes

Ik ben echt zo verdrietig. Ik woon in het buitenland en zou binnenkort eindelijk na 2 jaar weer naar NL gaan met m’n gezin. Niet eerder gedaan omdat ik er nog geen fijn gevoel bij had om te vliegen met onze baby. En nu denk ik echt, wat moeten we doen, nu de situatie in Nederland weer zo heftig is. We verblijven in een dorp bij mijn ouders, dus daar is het relatief makkelijk afstand houden enzo, maar om daar te komen moeten we dus eerst met het vliegtuig en dan 1,5u met de trein.

Stomme vraag misschien, maar weet iemand hoe de situatie in de treinen is in het algemeen? Rustiger dan normaal of alsnog stampvol? En dragen mensen wel een mondkapje of ook vaak niet/niet goed?

Het ligt echt heel erg aan het tijdstip en aan het traject denk ik. Ik vind het in de daluren prima te doen. Dan zitten er op mijn traject heel weinig mensen in, hoeft ook nooit iemand naast me te zitten en meeste mensen hebben ook wel gewoon een mondkapje op. In de spits is het wel een stuk drukker, maar voor mijn gevoel nog steeds niet zo druk als voor corona. Mensen zitten dan wel gewoon naast elkaar, maar ik heb nog geen stampvolle treinen gezien.

2 likes

En je kan @Amaura in de app kijken wat ze inschatten qua drukte. Mocht je je echt ongemakkelijk voelen, zou je zelfs ter plekke kunnen upgraden naar eersteklas. Vind conducteurs het wel echt goed doen op mijn traject en het wordt de hele tijd omgeroepen.

3 likes

Ik zat zondag om 18:00 en ook om 22:00 uur in de trein tussen leiden en Amsterdam, en dat was echt stampvol


1 like

Ik snap 100% dat de situatie ernstig is en waarom strenge maatregelen nodig zijn maar ik hoop dat BelgiĂ« niet beslist om thuiswerk weer verplicht te maken. Ik word gek denk ik dan. Ik heb het de vorige keer echt zwaar gehad en nog eens zo’n winter zie ik mentaal niet zitten.

3 likes

Bij mij (nederland maar wel overheid dus streng) mag je alleen naar werk komen als dat voor je werk noodzakelijk is of vanwege mentale gezondheid. En dat laten ze dan aan je eigen oordeel over hoe je dat precies wil invullen. Juist omdat er de vorige keer best veel verdrietige verhalen waren van collega’s die echt alleen op een kamertje zaten en niemand zagen. Dus misschien doen ze bij jullie ook dan zoiets? Of kunnen ze het in Belgie echt verplicht maken?

4 likes

Ze kunnen het helaas wel verplichten, dat was de vorige keer zo althans. Ik hoop echt dat het niet gebeurt.

Ah, dat hoop ik ook voor je. Of misschien af en toe bij een collega thuis werken? Maar hopelijk komt het allemaal niet zover.

1 like

Mijn directe collega staat er ook zo in. Het is haar keuze maar ik vind het toch lastig. Een andere collega viel vandaag uit toen hij hoorde dat zij dus niet gevaccineerd is. Ik snap hem wel maar tegelijkertijd kun je mensen nog steeds niet dwingen om te vaccineren, ook al is het voor de maatschappij het beste
merk dat het begrip echt steeds minder wordt.

1 like

Kunnen een van je gezinsleden NL autorijden? Misschien kun je voor 1 dag een auto/busje huren dat ze jullie komen ophalen. Denk dat het niet heel duur is en je krijgt er veel gemoedsrust voor terug! De trein is fucking duur anyway dus misschien scheelt het niet eens veel.

1 like


Ik zie de laatste tijd echt veel van dit soort berichten die enorm op het sentiment spelen van kwetsbare vrouwen. Ook van bv een ‘vroedvrouw’ die wetenschappelijke artikelen aanhaalt maar dan overal de nuance en het feit dat het onderzoek nog niet is afgerond benadrukt. Volgens mij laten veel mensen zich hier niet toch (onbewust) door beïnvloeden
 Hoe zou je deze groepen nou mee kunnen krijgen?

1 like

Door ervoor te zorgen dat zulke laboranten gewoon hun bek houden. Maar ja NL hĂš. Iedereen heeft een mening en zal die ook uiten.

9 likes

Kun je misschien een taxi bestellen, een auto huren, iemand je laten ophalen? Is wel mss duurder maar wie weet kun je op voorhand iets boeken. Ik ben ook pasgeleden met mijn baby naar familie in het buitenland gegaan (hadden elkaar nog niet ontmoet door Corona) en ik zou aanraden alles zo makkelijk mogelijk te maken waar je budget het toelaat. Overal waar je stress kunt afkopen: doen!

Ik begrijp niet dat ze het er ĂŒberhaupt bij zet als ze het argument toch onzin vind, blijkt heel duidelijk uit haar reacties op mensen die dat hebben gereageerd en het feit dat ze het nog niet offline heeft gehaald of heeft aangepast.

Dat van vroedvrouw margot heb ik ook voorbij zien komen. Vond dat nog wel een prima artikel eigenlijk? Maar ik heb al een ‘hang’ de goede kant op in m’n lezen, dat scheelt waarschijnlijk haha

2 likes

Hmm ja het was iig een stuk genuanceerder dan de meeste posts, maar ik las dus wel elke keer een impliciete kritische noot bij praktisch elke uitslag die ‘pro-vax’was, maar misschien lees ik juist te negatief?:wink:

3 likes

Zojuist zat ik dit nog eens te lezen en het filmpje te bekijken
 helaas is dit toch wel taaaamelijk achterhaald :zipper_mouth_face: 6 maanden later.

https://www.ad.nl/binnenland/het-bewijs-is-er-nu-na-vaccinatie-kun-je-het-coronavirus-niet-meer-overdragen~a7cadeb1/

3 likes