Caronatopic #13

Denk dan ook personeel? Ip staan de ICs los van elkaar. Maar de anesthesisten (die ook vaak IC artsen zijn) doen zowel kinder- als volwassen anesthesie (dacht ik).

2 likes

Helpt dat bij herstel van reuk?? Ik heb een maand geleden positief getest maar ruik nog steeds niet heel veel :weary:

Ik ruik momenteel alleen lekkere dingen (parfum, deo, schoonmaakmiddel, wasmiddel), maar geen vieze dingen (poep, pies, zweet); word je ook een beetje onzeker van. :woozy_face:

6 likes

Haha ja na een dag werk dan voel ik me wel beetje zweterig bij mn oksels maar als ik ruik? Niks.
En ik stond ook niet stil bij hoe vaak ik ff ruik of iets nog te eten zou zijn of niet haha.

Ik had omdat ik zo zielig was tijdens m’n quarantaine ook een paar parfum miniaturen gekocht maar daar heb ik nog niets aan gehad :joy:

1 like

Ik snap niet hoe we van gister (?) “We moeten de basisregels beter naleven” naar vandaag “1.5m wordt verplicht vanaf morgen” gaan. En dan ook nog mogelijk vrijdag of ma/di alweer een persco en zoals t AD meldt alles weer op tafel ligt. Echt doe gewoon eens iets.

6 likes

Bij M nu 2 huisartsen uit Urk die supergoed aan het vaccineren zijn :+1: :+1: Heftig om te horen dat sommige mensen stiekem langskomen door tweedeling in het gezin

20 likes

Zo komen we er wel :thumbsup:

5 likes

We zitten nu ook echt in een bizar lastige fase qua communicatie/boodschap.

Heel lang is er breed uitgedragen dat een vaccin veilig is. Dat als men massaal vaccineert, de pandemie voorbij is. Dat als je een vaccin hebt, je niets meer kan overkomen. Dat dan alles goed komt.

Nu zitten we in de fase waarin het grootste deel een vaccin heeft, hoera. Maar vervolgens wordt er nog steeds om heel veel waakzaamheid gevraagd, en wordt het feit dat de gevaccineerde mens zich volkomen veilig voelt, een gevoel dat gecreĂ«erd is door de overheid zelf, door DIEZELFDE overheid ‘gestraft’.

Ik snap communicatie 1 (vaccin maakt veilig) en ik snap communicatie 2 (vaccin toch ook weer niet ZO veilig) allebei heel goed, maar je kunt in alle eerlijkheid toch ook niet meer van de gemiddelde burger verwachten dat dit begrepen wordt.

Ik zet ‘gestraft’ tussen aanhalingstekens omdat dit natuurlijk niet daadwerkelijk zo werkt, maar het effect is voor een hele grote groep wel zo.

25 likes

Ik had netjes een testafspraak moet ik achteraan de rij aansluiten van de open inloop :weary:

1 like

Ja die wet is blijkbaar ook vrij nutteloos want ze gaan zeer waarschijnlijk niet handhaven. T leven van een boa is geen 95 euro waard (niet mijn woorden, wel mee eens). Maar vooral t feit dat we in 3 dagen van niks (alleen benadrukken naleven basisregels) naar mogelijk nieuwe maatregelen gaan terwijl de geplande persco pas over ruim 2 weken is vind ik vrij bijzonder.

Ik heb wel degelijk ervaren dat de gehele communicatie heel sterk die richting is ingezet. Wat ook super logisch is, want je moet draagvlak creĂ«ren voor die vaccinaties. Hoe vaak is hier niet gezegd ‘het einde is in zicht’ zodra de vaccinaties kwamen. En hoe vaak is hier genoemd ‘ik had toch gedacht dat het allemaal goed zou komen met de vaccinaties’ en ‘oh werken vaccinaties niet 100%?’

Dat zijn gedachtes die we toch haast allemaal hebben gehad.

11 likes

Wie is we en waar is hier? Want ik side met Lula, ik heb dat nooit zo begrepen als ‘iedereen die gevaccineerd is: 100% safe!!!’

11 likes

Ik ook niet.

Alleen “vaccineren is de manier om uit de pandemie te komen”

En dat klopt nog steeds.

Dus iedereen moet zich gewoon vaccineren hup hup

10 likes

Nee ik heb die gedachtes niet gehad. Het is toch nooit gecommuniceerd dat het vaccin je 100% beschermt tegen Corona? Er is altijd gezegd dat je dr minder ziek door wordt. Daarbij is het vaccinatiegraad gewoonweg niet hoog genoeg (die ligt bij de kinderziektes veel hoger), zijn er andere varianten bijgekomen en werkt het steeds minder goed in ouderen. Wetenschap is gebaseerd op voortschrijdend inzicht. Ik kan het mij juist niet voorstellen dat je als leek denkt dat de overheid en het OMT alles precies weet en dat alle voorspellingen uitkomen. Dat zou toch juist eng zijn dat alles te sturen en te maken is?

13 likes

En mensen horen nu eenmaal graag wat ze willen horen. People being people being idiots :woman_shrugging:

4 likes

Overigens, ik zeg ook niet dat IK er op die manier zo over denk. Ik begrijp zelf prima wat jullie allemaal zeggen.

Alleen merk ik om mij heen dat heel heel heel veel mensen dat niet begrijpen.

9 likes

Je uit je anders wel op een manier alsof je een groep mensen vertegenwoordigt waar je jezelf onder schaart

2 likes

Zo was mijn bericht niet bedoeld!

2 likes

Ik vind het ook wel de verantwoordelijkheid van elke volwassenen om zelf ook wat informatie op te zoeken. Er zijn zat officiële sites waar dat op te vinden. Net zoals dat elke volwassenen denkt tegenwoordig een viroloog of epidemioloog te zijn. Ga op onderzoek uit op officiële websites.

1 like

Maar dat is wel het patroon van je posts in dit topic. En ik ben geen stalker oid maar dat valt ontzettend op.

1 like