Ja natuurlijk maar die wegen echt niet op tegen een code zwart imo.
Wij hebben bericht gehad dat er een spoedvergadering komt vanwege de zorgsituatie in onze regio en de verwachting âdat die nog veel erger gaat wordenâ.
Jezus heb het gevoel dat ik op een oorlog moet worden voorbereid ofzo. Heb ook het gevoel dat ik heel veel morfine en midazolam moet gaan verzamelen, omdat ik straks niemand meer mag insturen en ter plekke maar moet plat spuiten.
Waar zijn we in terechtgekomen�!
Het is echt niet zo zwart wit
Je snapt toch wel dat letterlijk alles op zân kop ligt is als er een scenario zoals @Merel schets zou gebeuren? Wat heb je dan liever dat en de scholen open?
Als er echt mensen in ambulances, op gangen in ziekenhuizen, op verpleegafdelingen en thuis doodgaan dan lijkt mij het toch vrij zwart-wit.
Volgens mij is het een apart nummer dan voor het maken van een testafspraak! Tenzij dat inmiddels verandert is. Mijn vriend had vragen over een andere vaccinatie in relatie tot zijn corona vaccin en een medisch onderzoek en belde toen niet met het testnummer. En anders weet misschien je huisarts het?
Nu code zwart zo dichtbij is, zie ik eigenlijk steeds meer in de aanpak van Oostenrijk. Rechten zijn altijd een belangenafweging en ik vind dat je best kunt stellen dat het recht op zorg en niet doodgaan in de gang zwaarder weegt dan het recht van het individu om te kiezen voor een vaccin of niet.
Ja ik heb het gelezen en ik zeg ook nergens dat ik vind dat er geen maatregelen genomen moeten worden. Alleen als jij denkt dat een vaccinatieplicht in combinatie met een lockdown niet ook voor een totale ontwrichting gaat zorgen dan vind ik dat een te zwart witte benadering ja.
Zeg ik dat ergens?
Ik sluit me eigenlijk aan bij @Flamoes
Ik zeg met name dat code zwart echt alles ontwrichtend zal zijn. Middeleeuwse praktijken.
Ik zeg nergens dat andere maatregelen dat niet zijn. Maargoed als ik kon kiezen he.
Volgens mij mag je gewoon je afspraak maken voor die tweede, is er geen blokkade omdat je covid hebt gehad. Ik zou het in jouw geval wel doen, al moet er dan wel straks weer 6 maanden tussen deze en de âechteâ booster zitten.
In de hoopvolle situatie dat we genoeg slaapmedicatie hebben. Weet je nog de tekorten aan midazolam en antibiotica vorige winter?
Ja was dat vorig jaar of golf 1? Toen we onze apotheker opdracht gaven om ruim midazolam in te kopen, ook die mega ampullen, pakken wat je pakken kan⊠Echt sad.
Overigens hebben we hier nooit echt een lockdown gehad. Misschien een lichte. Een lockdown is 10 minuten per dag naar buiten voor essentiële boodschappen imo.
Omdat kinderen ernstige achterstanden oplopen, die sommige helaas nooit meer helemaal zullen inhalen. De kinderen van de scholen die dichtgaan in de âbetereâ steden en buurten van het land, zullen er last van ondervinden maar hebben een basis thuis of elders die hen kan opvangen en achterstanden kan ondervangen. Als die scholen vervolgens weer open gaan, hebben zulke scholen ook de middelen om dat te doen. Dat is compleet anders voor scholen en kinderen uit âslechtereâ wijken/leefomgevingen. Die hebben vaak thuis niemand die met hun aan school zit, en de leerkrachten hebben vaak ook onvoldoende middelen om een hele klas die met zo een basis te maken heeft gehad weer op de rit te krijgen. Ook in dat opzicht moet er oog zijn voor onderwijspersoneel.
Aan alle zorgmedewerkers hier, heel veel sterkte voor de komende periode. Echt wat een situatie ontstaat er en kan er gewoon niet bij met mijn hoofd dat het op het beloop wordt gelaten met halve maatregelen.
Stel er zou ingegrepen worden, zou de persconferentie naar vrijdag worden verplaatst of over het weekend worden getild? Ik heb echt het gevoel dat iedere dag 1 te laat is. PfffâŠ
Ik vind dit inderdaad een heel erg goed argument! Thanks hiervoor. Vrijheid staat niet boven de dood van iemand anders, dat is echt bizar inderdaad.
Ik las hier gisteren dat bijna 2/3e van de besmettingen onder kinderen en 40âers zijn (klinkt als: hun ouders). Zie het ook bij collegaâs: de een na de ander krijgt corona na een uitbraak op school. Vorige week 4 besmettingen onder mensen die ik van werk ken, deze week al 6. In eerdere golven misschien op 1 hand te tellen hoeveel mensen in mijn werkomgeving corona hadden en dat waren de collegaâs van wie een partner in de zorg werkt.
Bij code zwart moet je alles afwegen, ook het nadeel dat er tijdelijk geen onderwijs is. Met noodopvang voor zwakkere leerlingen. Een kind heeft er imo ook niks aan als hij wel naar school kan maar de ouder overlijdt omdat er geen plek is op de IC.
Volgens mij heb ik ergens gelezen dat de persconferentie dan naar aanstaande vrijdag gaat @puntjes, maar ik kan dat zo snel even niet terugvinden dus volgens mij is dat niet ergens âofficieelâ aangekondigd.
En sluit me helemaal aan bij je bericht verder, veel sterkte voor de zorgmedewerkers! Wat een fucking ellende weer, schaam me echt dat het in dit land weer zo ver moet komen.
Ik begon erover omdat onder kinderen de meeste besmettingen zijn en school de plek is waar kinderen bij elkaar komen. Om me heen zie ik genoeg basisschoolleerkrachten die heel bang zijn voor hun eigen gezondheid maar toch maar doorgaan, onder andere omdat wat @unwrittensmiles zegt. Er zijn bijv. ook gewoon leerkrachten die binnen de risicogroep vallen en die staan daar wel elke dag tussen 30 (als het er niet meer zijn) kinderen die no way afstand houden en niet zijn gevaccineerd. Een restaurant is natuurlijk minder essentieel, maar met de coronapas wel veiliger denk ik.
@Cauchi je kunt niet ontkennen dat het verlichten van ouders tijdens de eerste lockdown een grote impact heeft gehad op de beslissing om de scholen wel of niet te sluiten.
Dit werd inderdaad toch letterlijk als reden aangekaart? Toen ze merkten dat veel ouders weer naar kantoor gingen hebben ze de scholen weer gesloten zodat de meeste mensen wel thuis moesten blijven.