Maar het is toch geen wedstrijd? Het is allemaal vreselijk erg en alle gevolgen die daarbij horen. Niemand ontkent dat. Maar iedereen kan toch snappen dat het voorkomen van onnodige sterfgevallen uiteindelijk altijd prioriteit nummer 1 is? Wat heb je aan scholen die open zijn als moeders overlijdt aan een simpele blaasontsteking. Of mensen die elkaar de hersenen gaan inslaan bij de apotheek. Dus nogmaals wanneer code zwart echt echt aan de hand is.
Ze zeggen wel dat je bij positief nog naar de Ggd moet! Maar het is om die gevallen in eerste instantie überhaupt op te sporen, wat nu niet gebeurt
Ik vind het nogal kort door de bocht, want eigenlijk zeg je dat mensen die gevaccineerd zijn niet zo bang moeten doen. Ik vind het eerder vreemd als je (ondanks je vaccinatie) niet bang bent om corona te krijgen. Dat je minder kans hebt om op de IC te komen, betekent niet dat je geen long covid kunt krijgen of mensen in je gezin kunt aansteken die wellicht in de risicogroep vallen.
Mensen in het onderwijs hadden het voor corona al zwaar genoeg en dan moeten ze nu ook maar niet zo zeuren⦠Ik vind dat er heel wat gevraagd wordt van mensen onder het credo āhet is je werk dus doe het maarā.
Het is een belangenafweging en ik zeg niet dat het belang van de scholen openhouden wellicht niet zwaarder weegt, maar ik vind dat er weinig oog is voor dit soort mensen terwijl hier op dit moment de meeste besmettingen zijn.
Ik heb mijn vader op het hart gedrukt deze dagen thuis te blijven. Het dochtertje van mijn broer is verkouden dus ook dat echt heel erg benadrukt want hij is een mega risico patiĆ«nt. Hij heef twel zijn booster gehad 2 weken terug en gister de griepprik maar ik ben echt zo bang voor hemš¢
Docenten zijn ook gewoon een heterogene groep, ik hoor de jongere docenten in de media en in mijn omgeving roepen: aub GEEN digitaal les geven meer, laat ons aub open of eventueel bestaande vakanties verlengen, maar niet weer die kinderen thuis achter de laptop/tablet proberen les te geven.
En dan is er een oudere groep of meer kwetsbare groep die het vanaf het begin super spannend vindt. Ik vraag me een beetje af: wat willen zij dan? Digitaal tot corona voorbij is? Kinderen vaccineren?
Er zijn ook heel veel oudere artsen (in elk geval veel oude huisartsen) en verpleegkundigen/verzorgenden en die voelen zich ook kwetsbaar en hebben ook het gevoel dat ze megaveel risico lopen. Daar kan ook geen rekening mee gehouden worden.
Edit: en ik vind dit ook iets om binnen een school of binnen een organisatie af te stemmen: wie wil wat en wie vindt wat eng. Landelijk beleid moet niet over individuen gaan.
Ik herken je zorgen super erg. Ik ben ook al twee weken niet meer thuis geweest bij mijn ouders, aangezien mijn vader weerstand verlagende medicatie slikt vanwege transplantatie. Ik heb gewoon geen idee of de boosterprik en griepprik hun werk doen bij hem en dat is echt eng. Helemaal nu de ICās overlopen. Laten we hopen dat het meevalt
Bij mij inderdaad hetzelfde, hij heeft een donornier ontvangen
Als het zo doorgaat op de scholen is het niet eens meer een keuze om ze wel of niet open te laten, want dan heeft het merendeel van de leerkrachten/docenten gewoon corona. Bij mijn vriend nu 5 collegaās thuis, op een gegeven moment kun je dat niet meer dicht lopen.
Het voelt een beetje alsof het wachten is tot wij het ook krijgen.
Weggehaald, niet meer relevant. Had de discussie erna niet bijgelezen!
Volgens mij is het al duidelijk en heeft ze al toegegeven het verkeerd ingeschat te hebben. Wel heel kut voor je, is het goed afgelopen?
Verlengde kerstvakantie en zo snel mogelijk ook kinderen gaan vaccineren + opschieten met die boosters, dat zou mijn inzet zijn.
Ja het is goed afgelopen, gelukkig (ze zijn nog steeds ziek maar ze zijn er nog)
En ik zag dat ik een heel deel van de discussie gemist had, zal mijn bericht weghalen
Maar de verlengde kerstvakantie betekent dat de scholen nog 3 weken open blijven volgens mij, of verlengen ze de kerstvakantie met meer dan 1 week dan? Want nu begint de kerstvakantie volgens mij op maandag 27 december in onderwijsland.
Ik vraag me af hoeveel scholen het nog 3 weken redden om open te blijvenā¦
(en also: ik heb de pabo gedaan en voel me met de huidige tekorten mega bezwaard dat ik niet voor de klas sta, gelukkig zijn in mn huidige sector er ook enorme tekorten š„²)
Met de scholen vraag ik me wel af of we hier een soort van doorheen gaan komen? Alle leraren die nu besmet raken zijn dan straks genezen en hebben op die manier weer wat immuniteit. Als we het nu met heel veel moeite kunnen opvangen , zijn we dan over 3 of 4 weken niet weer wat meer op adem omdat dan alle zieken weer genezen zijn?
Dan zitten we in precies hetzelfde schuitje
Maar dan kunnen de genezen leraren opvangen wat erdan uitvalt. Ik zeg niet dat het makkelijk wordf, maar ik hoop dat het dan net overeind blijft.
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt.
Stel je voor om nu de scholen voor een kortere periode te sluiten zodat de zieke docenten kunnen genezen? Of stel je voor dat we nu doorgaan, en dat tegen de tijd dat de nu zieke docenten genezen zijn, de huidige groep niet zieke docenten ziek mag zijn?
Besef even dat zorgpersoneel straks misschien te maken heeft met code zwart en er vorig jaar zo moeilijk werd gedaan om die zorgbonus terwijl grote bedrijven belachelijke bedragen kregen. We schrikken hier van een reactie van iemand dat code zwart misschien maar geaccepteerd moeten worden, maar ik krijg het idee dat Rutte en co er gewoon net zo over denken.
Dat laatste. Kijk ik zeg heus niet; je mag nu ziek zijn en dan niet meer. Maar bijvoorbeeld bij mijn vriend op het werk is nu zijn assistent positief. Hij is een soort van blij dat het nu is, want dan is zijn assistent weer beter / genezen met de drukke kerstperiode.
Bij leraren denk ik dat het ook zo kan werken. Iedereen die nu ziek is, is over 2 of 3 weken genezen. Daarmee zouden we dan misschien net alle gaten kunne dichtlopen
Maar dit weet je toch helemaal niet? Was het maar zo zwart-wit. Eff weekje ziek en dan er weer volle bak tegenaan. Zouden al die post covid polis en fysio en revalidatie niet bestaan.
Sorry dat ik dit zeg maar jij denkt echt veel TE simpel. Of doe je alsof? Om ons hier te stangen?