Ja haha ik weet niet, dit is precies wat ik steeds mis zie gaan. Overal. Het gevaarlijke in dit soort gesprekken hierboven en afgelopen dagen vind ik dat gevaccineerden de hele tijd zeggen dat ongevaccineerden dit en dat. Maar, daardoor bijna hun eigen aandeel in deze pandemie een soort van, overslaan? Vergeten?
Ik ben nog steeds heel voorzichtig, sinds het begin en ook nog na mijn vaccins. Ik zou de schuld en verantwoordelijkheid niet willen dat ik een ander zou besmetten. En dan een kettingreactie veroorzaken. En af en toe krijg ik te horen dat ik echt wel losser mag zijn hoor en meer vertrouwen hebben nu ik gevaccineerd ben. Ja, ik vertrouw het voor mezelf wel maar ik ben ook gevaccineerd omdat ik juist de kwetsbaren om me heen wilde beschermen. En de zorg wil ontlasten door geen aandeel te hebben in een mogelijke kettingreactie aan besmettingen. Waarvan de ongevaccineerden misschien wel naar het ziekenhuis moeten.
helaas is de huidige situatie zo dat het vreselijk uit de hand loopt met de besmettingen en dus ook de gevaccineerden steeds meer besmet raken. En ik denk niet dat iedereen aan dezelfde Corona lollies heeft gelikt haha, het Ovenschaal voorbeeld dat hier steeds werd genoemd als er gevraagd werd of je als gevaccineerde nog besmet kon raken.
Dat de besmettingen losgaan onder ongevaccineerden nu was bijna wel te verwachten, griep seizoen, veeel meer feestjes etc. Maar op het moment dat je dan als gevaccineerde steeds gefocust bent op ongevaccineerden, is het gevaar dat je denkt dat jij het dus niet kunt krijgen of erger nog: een ander besmetten. Die kans is een stuk kleiner, maar niet helemaal 0. En ik merk echt en ook hier steeds laksheid in gedrag. Dat mensen toch een soort schijnveiligheid hebben gecreĂ«erd. En voor een groot deel is dat geen schijnveiligheid want je bent zelf wel beschermd tegen ernstig verloop en hoogstwaarschijnlijk ga je geen gebruik maken van een IC bed, maar als de intentie is om anderen en de zorg te beschermen heb je dus nog steeds een hele belangrijke rol in deze tijd, het is momenteel zo heftig met die besmettingen dat het onvermijdelijk is dat gevaccineerden ook besmet raken. En juist in die groep ga je ervanuit dat je niet besmet kunt raken. Als je nu een ongevaccineerde besmet, dan besmet diegene weer veel meer anderen waarvan een aantal misshcien wel naar het ziekenhuis moeten en tel zo maar doorâŠ
Wat ik wil zeggen is dat als iedereen nu iets meer aandacht of zorg had voor EEN ANDER MOGELIJK KUNNEN BESMETTEN zou dat serieus al voor (velen) heel ander gedrag zorgen. Ook hier wordt dan steeds gezegd âja maar het mag van de overheid, ja maar hij was gevaccineerdâ, en dan alsnog Corona bijv. Ik krijg dan sterk het idee dat mensen dus maar denken dat het dan maar wel veilig is allemaal, en dat bedoel ik met schijnveiligheid en daar zit mijn zorg wel een beetje nu.
momenteel slaat het razendhard om zich heen.