Caronatopic #13

Volgens mij niet, ik las op Nu dat de capaciteit er gewoon was maar het een soortgelijk probleem is als met het wc papier.

En @Ikgebruiklievergeennaam sinds vandaag mag je in Nederland zelftesten gebruiken bij klachten, ivm de drukte bij de ggd.

2 likes

Ik hoop zo dat de scholen openblijven, ondanks dat er ook heel wat besmettingen bij ons zijn momenteel. Ik wil mijn (kwetsbare) leerlingen gewoon niet weer thuis hebben. Dat doet hen echt geen goed. Een groep 3 dus online onderwijs voelt ook echt als niet te doen. Plus ze verheugen zich allemaal zo op Sinterklaas op school :pleading_face:

8 likes

Alhoewel ik heel goed snap dat het onwenselijk is om de scholen weer te sluiten, denk ik (als leek) wel echt dat deze maatregel veel effect zou kunnen hebben. Zo’n groot gedeelte van de besmettingen is onder kinderen, die zelf niet zorgen voor een grote druk op de zorg maar vervolgens wel weer hun ouders of opa’s en oma’s besmetten die weer hun collega’s/buren/familie aansteken enz. Als we die besmettingen onder kinderen onder controle kunnen krijgen dan scheelt dat ook in de rest van de populatie. Ik als amateur-viroloog zou zeggen sluit de scholen tijdelijk en vaccineer zo snel mogelijk ook kinderen in de basisschoolleeftijd. Daarnaast ook zo snel mogelijk voor iedereen een boostervaccin, ook al ben ik eigenlijk principieel tegen boostervaccins voor mensen die niet onder de kwetsbare groepen vallen, zolang we in een heel groot gedeelte van de wereld nog lang niet iedereen hebben gevaccineerd. Maar als we die vaccins toch niet gaan delen met andere landen maar voor onszelf houden laten we ze dan ook maar zo snel mogelijk gebruiken in plaats van op de plank te laten liggen.

3 likes

Ik heb nu ook zoiets op werk, volgende week staat er een borrel op de planning (binnen op kantoor) met 15 personen waarvan ook iemand zwanger en ik ben de enige die het niet door wil laten gaan :thumbsup: De rest wil wel met zelftest. Nou veel plezier hoor maar ik blijf thuis

5 likes

Ik heb volgende week ook een afscheidsetentje van werk met 8 mensen
 en ook als enige sceptisch. Ja het mag, omdat het in de horeca is en we voor 8 uur de deur weer uit zijn daar, maar ja, dat wil niet zegegn dat het een goed idee is??

1 like

Wat ik hier ook sneu aan vindt. Althans dat zie je dan op alle nieuwsitems dat de arme moeder dan weer aan tafel zit om de kids bij te leren. Nooit zie je een vader die dan verlof opneemt en z’n kinderen gaat onderwijzen. Best pijnlijk, vind ik.

10 likes

Ik denk dat dit ook wel iets rooskleuriger klinkt dan de werkelijkheid is. De NHS is al jaren onderbezet en daardoor hebben ze elk jaar in de winter al soortgelijke problemen (zoals code zwart) met capaciteit in ziekenhuizen. Corona helpt daar natuurlijk niet bij maar ik gruwel nog steeds van een verslag op BBC breakfast news (ik denk een week of twee weken geleden) waar mensen dood zijn gegaan in ambulances omdat ze uren in de rij staan omdat er geen plek was in het ziekenhuis. Het trieste is dat dit dus niet iets nieuws is en ook al voor Corona gebeurde.

5 likes

Ik snap mijn schoonouders echt niet. Ze passen 2x in de week op mijn dochter, zodat wij beide kunnen thuiswerken. Nu is helaas de zus van mijn schoonmoeder ziek en heeft die haar eerste chemo deze week. Krijg ik net een app van mijn schoonmoeder dat ze 24 dec niet kan oppassen,want ze moet koken voor kerst. Die is dus gewoon van plan om met kerst bij elkaar te komen, met haar zieke zus erbij. :exploding_head:
Ik ben altijd de enige die hier iets over zegt, heb mijn eigen verjaardag ook niet gevierd afgelopen weekend aangezien het allemaal zo slecht gaat met de besmettingen. Vonden ze ook maar onzin.

(Ik ben aan het bijlezen dus misschien spuit 11)
Maar ik geloof echt met geen vezel in m’n lijf dst ze dan voor die laatste 1.5wk (daarna namelijk kerst vakantie) weer open zouden gaan. Denk dat het dan gewoon weer 6 januari wordt.

4 likes

Maar het stijgt volgens mij wel minder hard toch? (probeert wanhopig iets positief te zien :sob:)

1 like

Oh ggd heeft onvoldoende testcapaciteit ?

4 likes

Dankjewel!! Ik ga het eens bekijken. snuif nu steeds aan m’n douchegel haha

1 like

Ik merk dat ik er weer helemaal lamgeslagen door ben. Die cijfers, aankomende lockdown, de verhalen uit de zorg, alle kwetsbare kinderen die weer thuis komen te zitten
 :sweat:

14 likes

Ik ben ook bang dat het weer volle bak ellende wordt.
Last-minute mededeling dat we dicht moeten, laat pas weer open.

Eerlijk gezegd had ik ook heel graag een potje gehuild toen ik dit hoorde.
Ik werk mijzelf echt de benen uit mijn gat om de achterstanden in te halen, worden
ze nu weer thuis gezet en loopt de achterstand weer op.
Naast dat ik het natuurlijk ontzettend triest voor de kinderen vind.

3 likes

Dit dacht ik ook meteen.
En ik zou het echt belachelijk vinden dat als ze deze keuze maken, we dat officieel pas vrijdagavond horen. Laat het dan een dag eerder weten, zodat vrijdag alles fatsoenlijk mee naar huis gegeven kan worden.

5 likes

Ja bij ons houd ook iedereen z’n hart vast

We zijn idd nog bezig met oplossen van alle shit van de vorige lockdowns en de quarantaines de hele tijd

Zo sneu, vandaag was er een jongen (15, verstandelijk beperkt en heel autistisch) die de hele dag aan iedereen vroeg: “juf? Juf? Morgen wel school? Niet lockdown? Beloofd??”
Wat dat betreft functioneren ze nu al niet meer, dus tja. Kan er nog wel bij.

@Masterchef je zult donderdagmiddag wel weten hoe en wat want het lekt altijd uit :joy:

3 likes

Ik ben best wel pro dichte scholen voor nu. Maar als ik dit dan lees denk ik wel ja dit is niet oke. En was misschien niet nodig geweest als we eerder wat hadden gedaan. Als we net als italie al in september met boosters waren begonnen, als we de 1.5m niet hadden losgelaten, als mensen nog een gevoel van noodzaak hadden gehad. Maar ik denk dat we t punt waarop we de scholen open kunnen laten gewoon echt voorbij zijn.

3 likes

Ja ik denk het ook.
Maar ik merk dat ik wel boos ben op dr manier waarop. Waarom gingen 2wkn terug niet de niet essentiĂ«le winkels dicht? En de horeca? En de evenementen even helemaal afschaffen? En wat mij betreft een avondklok. Ja allemaal sĂșper kut, maar misschien had dit dan voorkomen kunnen worden?

En ik weet dat ik over een wellicht kleine groep leerlingen spreek (wat speciaal onderwijs). Maar echt, zoveel leerlingen die echt in agressief, zelf beschadigend (of gezinsleden beschadigend) gedrag zullen vervallen. Het lukt ze niet. Ze leven op dagritme en structuur en ouders kunnen dat gewoon niet bieden op de manier die ze op school krijgen. Met alle gedragsondersteueners etc etc. En dan krijg je dat als ouder erbij naast je andere home schooling kinderen en werk. Het is gewoon zo fout gegaan, en als er dan zo’n jochie voor je staat met waterige ogen: “niet lockdown! Beloofd?” Ja I can’t.

18 likes

Snap helemaal dat je boos bent. En is ook gerechtvaardigd. Misschien vingers crossed dat t alleen basisscholen zijn? Wat er ook gebeurt, sterkte de komende tijd.

Grrr, net een reportage gelezen waarin iemand weer eens verklaart dat het ‘wel een keer klaar is’ met je houden aan de maatregelen. Moet ik ook gewoon niet doen, ik word daar zo boos van.

Kom ik weer met mijn vergelijking met verkeersregels hoor, maar wat nou als ik morgen vind dat het ‘wel een keer klaar is’ met niet door rood rijden? Ik hou me tenslotte al 16 jaar aan die regel, het houdt ooit op hoor! Ze beloven steeds maar dat het verkeer veiliger wordt en dan vallen er toch nog verkeersslachtoffers. Dan kun je ook niet verwachten dat ik het nog kan opbrengen om me aan die regels te houden.

6 likes