Maar wacht even, wordt er dan alleen gesproken over scholen dicht? Geen winkels dicht, horeca enz?
Ohhh.
Nou ja we zullen het zien. Ik denk dat ik dan zou verwachten dat er eerder niet essentiƫle dingen zouden moeten sluiten aangezien ik onderwijs toch wel vrij essentieel vindt.
Denk je dat alleen het sluiten van winkels, kappers, horeca en dergelijke genoeg gaat helpen op dit punt? Waar basisschoolleerlingen en hun ouders de grootste groep qua besmettingen zijn. Het lijkt mij gewoon niet dat dat voldoende is.
Maar na het lezen van dit krijg ik echt t gevoel alsof er niks gaat gebeuren.
Fijn nog 2 dagen deze onrust.
Dat snap ik heel goed.
Ik sta zelf voor de klas (groep 4) en wij zijn nog druk bezig om met name de leesachterstanden van vorig jaar in te lopen.
Hoop zo voor de kinderen dat we open kunnen blijven. Mijn school staat in een achterstandswijk, kinderen krijgen weinig tot geen hulp/ondersteuning van thuis.
(Dat is overigens vaak geen onwil, maar onmacht. Ouders die geen Nederlands spreken kunnen hun kind moeilijk helpen met leren lezen)
Ik sta wel in een spagaat daarin hoor, want als leraar vind ik het zeker spannend om nog voor de klas te staan met veel kinderen die nog dagelijks voor een knuffel komen en 0 afstand houden. Maar voor de kinderen hoop ik zó open te kunnen blijven.
Ja dat vind ik een lastige. Voor mān gevoel waren de besmettingen tijdens de persco van 13/11 al wel hoog genoeg voor verder gaande maatregelen dan dit pakketje⦠het zal al sinds begin november boven de 10.000 en stijgendeā¦
Maar goed, is niet mijn vakgebied (gelukkig) en ik ben er nog niet overuit of ik terecht of onterecht boos ben haha.
Oh.
Haha Nouja ik zit dan toch ergens nog in mān hoofd met dat wat van de week gezegd werd: als iedereen zich aan de gegeven maatregelen zou houden zouden ze wĆ©l effectief genoeg zijn.
Ja is dat echt zo? Of hadden ze wel meteen strenger gemoeten, ook met in je achterhoofd het draagvlak etc. I donāt knooooow š„²
Gommers zei gisteren dit:
(bron)
Dus niet alleen sluiting van de scholen, maar āharde lockdown inclusief sluiting van de scholenā. Ik interpreteer dat als dat alle niet-essentiĆ«le winkels en horeca dan ook dichtgaan (maar dat is mijn invulling).
Ja maar dat zegt Gommers dus zelf en is niet het OMT advies. Er zijn ook OMT leden die juist niet willen dat de scholen sluiten. We zullen het morgen wel horen.
Ja I know, ik reageerde op wat hierboven werd gezegd (dat Gommers alleen sluiting scholen had genoemd)
Oh sorry ik lees niet goed!
Dat vind ik ook bizar dat ze niet gratis zijn. Ik kan het zelf wel lijen en heb een aantal in huis liggen. Maar mensen met een kleinere portemonnee zullen misschien een keuze moeten maken tussen een bord eten of een zelftest.
Of mensen met veel contact momenten ivm werk hebben dan ineens hogere kosten.
Oja kak Dagbesteding dicht. Ik werk op wonen, maar met korte diensten tot iedereen naar db is. Hoop het zo niet voor mān cliĆ«nten
Aan de ene kant eens, maar het gaat er toch ook om waar aantoonbaar de meeste besmettingen zijn? Dat heeft het meeste impact toch? Zou het wel vreemd vinden als wij lekker uiteten kunnen terwijl kinderen niet naar school mogen, maar als blijkt dat daar echt de meeste besmettingen plaatsvinden dan is dat misschien wel logisch. Al vraag ik me wel altijd af hoe ze dat meten. Want misschien liegen mensen wel over waar ze het oplopen of weten ze het niet.
Voor de echt jonge kinderen zal dat niet het geval zijn, maar het kwaad is nu bij de iets oudere groep deels al geschied. Er zit nu al zoveel onrust in scholen (is mijn ervaring dan) dat duidelijkeid volgens mij beter is dan dit aanmodderen. En het onderwijsproces stagneert sowieso al doordat om de haverklap een klas in quarantaine zit. Ik zie de laatste twee weken al veel leerlingen terugvallen helaas. Hoop echt dat er straks weer wat rust in komt. En dat er op lange termijn stevig geĆÆnvesteerd gaat worden in de psychische zorg voor jongeren, want dat is heel hard nodig.
Nee idd dat ook. T is voor iedereen kut. Maja hoop dat er gewoon dingen aangekondigd worden die goed effect gaan hebben. Rest komen we wel weer doorheen.
Ja dat is ook zo eigenlijk. Ik ga ervan uit dat er voldoende afgewogen wordt wat het beste is.
Ik ben zelf ook wel op een punt dat ik ook niet meer echt weet wat nu de beste keus is of hoe het zou moeten. Dat er iets zal moeten gebeuren dat is wel zeker. En als de scholen dichtgaan dan komen we daar ook wel doorheen.
Argh mijn directe collega vind day we niet eeuwig aan regels kunnen blijven houden en wilt survival of the fittest. Hij vindt dat er in 2 jaar tijd echt wel ic verpleegkundige opgeleid hadden kunnen worden. Argh
Dat moet je niemand aan willen doen.
Maar ik snap je punt hoor!
De EMA heeft daar nog geen goedkeuring voor gegeven.
De vaccinatiebereidheid is al niet superhoog voor die groep, maar ik denk dat die zeker niet groter wordt als erop wordt gehamerd terwijl de EMA nog niet heeft gezegd dat het veilig is.
Denk dat de vaccinatiegraad onder de 12 nog heel veel lager gaat zijn. Denk oprecht dat veel mensen dat niet gaan doen.
Zie voor mn eigen leeftijdsgroep ook maar 72% vind ik ook niet veel eerlijk gezegd.
Oh ik kwam hier om te zeggen dat t ziekenhuis hier extra beveiliging in heeft gehuurd. Ik haat mensen.