Caronatopic #13

Voor de echt jonge kinderen zal dat niet het geval zijn, maar het kwaad is nu bij de iets oudere groep deels al geschied. Er zit nu al zoveel onrust in scholen (is mijn ervaring dan) dat duidelijkeid volgens mij beter is dan dit aanmodderen. En het onderwijsproces stagneert sowieso al doordat om de haverklap een klas in quarantaine zit. Ik zie de laatste twee weken al veel leerlingen terugvallen helaas. Hoop echt dat er straks weer wat rust in komt. En dat er op lange termijn stevig geïnvesteerd gaat worden in de psychische zorg voor jongeren, want dat is heel hard nodig.

Nee idd dat ook. T is voor iedereen kut. Maja hoop dat er gewoon dingen aangekondigd worden die goed effect gaan hebben. Rest komen we wel weer doorheen.

Ja dat is ook zo eigenlijk. Ik ga ervan uit dat er voldoende afgewogen wordt wat het beste is.
Ik ben zelf ook wel op een punt dat ik ook niet meer echt weet wat nu de beste keus is of hoe het zou moeten. Dat er iets zal moeten gebeuren dat is wel zeker. En als de scholen dichtgaan dan komen we daar ook wel doorheen.

2 likes

Argh mijn directe collega vind day we niet eeuwig aan regels kunnen blijven houden en wilt survival of the fittest. Hij vindt dat er in 2 jaar tijd echt wel ic verpleegkundige opgeleid hadden kunnen worden. Argh

Dat moet je niemand aan willen doen.

Maar ik snap je punt hoor!

2 likes

De EMA heeft daar nog geen goedkeuring voor gegeven.
De vaccinatiebereidheid is al niet superhoog voor die groep, maar ik denk dat die zeker niet groter wordt als erop wordt gehamerd terwijl de EMA nog niet heeft gezegd dat het veilig is.

2 likes

Denk dat de vaccinatiegraad onder de 12 nog heel veel lager gaat zijn. Denk oprecht dat veel mensen dat niet gaan doen.

Zie voor mn eigen leeftijdsgroep ook maar 72% vind ik ook niet veel eerlijk gezegd.

Oh ik kwam hier om te zeggen dat t ziekenhuis hier extra beveiliging in heeft gehuurd. Ik haat mensen.

1 like

Tweede zojuist gehaald! Ben heel benieuwd naar de bijwerkingen. Heb er rekening mee gehouden dat ik morgen ziek ben qua werk. En gezellige sfeer bij het wachten hahaha

9 likes

Wat goed dat dat al zo snel kon!

3 likes

Kinderartsen staan daar niet positief tegenover. Alsin vaccineren als het kind zelf erf ziek kan worden wel. Anders niet.

6 likes

Haha ja mijn oplossing is maar zelftests vragen aan m’n vriendin die in het onderwijs werkt 🥲🥲, is vast niet de bedoeling maar het werkt wel.
Ik denk trouwens dat als ik vanuit werk er om zou vragen ik ze wel mag bestellen, misschien moet ik dat doen en 2 x per week zelftesten.
(ik heb trouwens een niet gevaccineerde collega en hij vroeg vorige week of zo’n corona test pijn doet, vond het best aandoenlijk. En bijzonder dat die nog nooit heeft hoeven testen, maargoed jong en fit).

Als ik naar mezelf en mijn omgeving kijk: minder voorzichtig, naar meer plekken toe, meer verschillende mensen zien dan tijdens eerdere lockdowns. Zelfs nog binnen de maatregelen die nu in Nederland gelden. Alles was zo veel voorzichtiger in de eerste periodes. Veel besmettingen nu op scholen, ik moest twee keer in quarantaine na contact met besmet persoon door een situatie waar ik eerder veel minder in kwam (buitenland en kantoor) etc etc. Voorzichtigheid, denk ik?

Wauw echt chaos vandaag op het werk (kapsalon). Zoveel telefoon en mailtjes van mensen die allemaal voor zaterdag geholpen willen worden 🥲. Ben heel erg benieuwd naar de nieuwe maatregelen.

Haha shit helemaal niet bij stilgestaan, m’n haar is een dooie bende en wilde wachten tot december :’) Nou ja jammer dan.

Ik vind Johan Fretz op Instagram ook wel sterke dingen delen. Ook dus veel standpunten uit de discussies die ik hier op het forum voorbij zie komen.
Betrap mezelf er de laatste tijd wel op dat ik steeds meer denk en ga geloven dat er gewoon geen oplossing lijkt te zijn en dat we misschien nog wel jaren in deze ellende zitten op deze manier. Zo ontmoedigend.

Sidenote, niet echt gerelateerd aan dit topic, wel aan de situatie. Maar ik heb een kinderwens en zelfs een relatie verbroken daarvoor, maar merk de laatste tijd steeds vaker de gedachte bij mezelf op dat ik niet eens weet of ik evt toekomstige kinderen deze wereld zoals die nu is wel wil aandoen. En ik was ook altijd best trots om Nederlander te zijn, of nou ja ik was best trots op dit land. Maar ook dat gevoel is de laatste tijd echt zo erg aan het verdwijnen. Vind ons volk en hoe we ermee omgaan (rellen, de media, wappies die om het hardst schreeuwen online) echt verschrikkelijk. Side effecten van de corona crisis. Faith in humanity lost 🥲

12 likes

Er is hier in de stad een priklocatie waar je zonder afspraak naar binnen kunt gelukkig, heel fijn!

1 like

oh ga ik waarschijnlijk ook niet hoor, maar ga er inmiddels vanuit dat het door aangescherpte regels sowieso niet door kan gaan.

1 like

Ik probeer gewoon alvast heel veel leuke online dingen voor mijn lieve kleuters
te bedenken (terwijl ik het liefst heel hard wil huilen, ga ik zo gewoon maar even doen denk ik).
Bedoel een tof filmpje van Sinterklaas (mijn oud-collega), wat leuke pietendansjes (vast wel iemand die dat wil doen) en misschien een buiten-bezoek van de juf met het Sinterklaascadeau?

12 likes

Een Sint drive through? Pietjes op het school plein die een kunstje opvoeren (als in staan te stuntelen en cadeaus ban de glijbaan gooien ofzo haha) en dan in blokken van 30min langs laten komen? Ik roep maar wat haha

6 likes

Wat is het beleid bij “geen stem” haha. Ik heb geen keelpijn/hoesten/verkouden whatever maar zo’n overslaande stem. Ik dacht “effe testen” maar kan dan vrijdag middag pas terecht… zelftest is 2x negatief… zo nog maar eentje doen.