Caronatopic #13

En de ergernis was eigenlijk ook vooral dat dit alleen in NL een regel was, in andere europese landen was er voor trein- en autoreizigers net zo goed een test- of quarantaineverplichting.

3 likes

Dit is niet altijd zo geweest. Ik heb eind 2020 voor het laatst gevlogen en toen hoefde je niet te testen. Je moest een soort formulier invullen waarop je zelf verklaarde dat je geen klachten had en dat laten zien voor je de vertrekhal in mocht in NL en op de terugweg voor je het vliegtuig in mocht. Was toen ook nog niet gevaccineerd.

Slecht zeg. Van mij mag het ook weer terugkomen hoor, geen probleem om ook nog een test te doen. Heb ik liever zelfs als het om vliegen/lange treinreis etc gaat, vaccineren + test

Eerst had onze regio twee HAP-lokaties (met 30km er tussen), waarvan één de corona-HAP werd. Maar sinds vorig jaar hebben we nog maar één lokatie waar dan een apart corona-spreekuur is helemaal aan de andere kant van het gebouw en met dus een eigen ingang, dus daar zit een dokter helemaal geïsoleerd en in pak in zijn eentje, we bellen mensen dan dat ze naar die ingang mogen komen en doen zelf de deur voor ze open. Werkt prima.

Edit: en het is dus idd voor corona-bewezen én voor corona-verdacht, dus ook verkouden pijnlijke buiken of verdachte ouders zoals jij moeten via die route.

3 likes

Mijn zus wilde een afspraak maken om mijn neefje van 2.5 te laten testen, kreeg gisteren niemand te pakken bij de testlijn. Vanochtend gelijk gebeld, is er hier in de regio op dit moment geen enkele mogelijkheid tot en met volgende week :skull_and_crossbones:

Hij is al 2 weken niet naar de opvang geweest vanwege dit monster hardnekkige virus (geen Corona) waar wij allemaal door geveld zijn, dus het kdv wil een negatieve test. Wat ik snap, maar op deze manier een beetje onmogelijk :pensive:

En collega 2 die getest moet worden. Ben maar vast afscheid aan t nemen van m’n vrije weekend đŸ„Č

Edit: ik voel nu ook meteen weer van alles. Op zulke momenten wel “spijt” dat ik geen thuiswerkberoep heb

En een zelftest doen ? Of ergens kijken of er nog inloopspreekuren zijn. In de grote steden wel.

2 likes

Zelftest vinden ze niet voldoende :slightly_frowning_face: Heb even op de website van de GGD’s hier gekeken maar die vrije inloop is niet voor kleine kinderen volgens mijn zus? Nou ja, ze heeft gelukkig nog 1 week zwangerschapsverlof dus hij zal nog thuis moeten blijven dan

1 like

Hier zijn geen zelftests meer te krijgen, ook mijn online bestelling is nu met 4 dagen vertraagd. En bij GGD geen enkele mogelijkheid om te testen😅

En straks zeggen ze dat de cijfers niet meer stijgen terwijl in werkelijkheid heel veel mensen geen afspraak kunnen krijgen.

Las net ook al iets over bedrijven die in de knel komen door ziek personeel. Een algehele lockdown klinkt steeds beter.

5 likes

Herkenbaar :joy: Het bord is bij ons al een tijdje weg, maar er waren eerst elke dag nieuwe stickers/posters/teksten te vinden. Een paar maanden geleden stond er ‘jezus = vaccin’
 die vond ik wel bijzonder.

Nee klopt inloop is vaak niet voor kleine kinderen.

Ik keek vanochtend eerst zonder prio en kon dan ook pas vrijdag avond terecht. Met prio (wel 45min in de wacht) kon het meteen 20min later.

ze kan voor haar kind ook DigiD aanvragen. Wellicht ook handig voor de uitslag. Anders kan je zo maar 48u aan het wachten zijn op een belletje :sweat_smile:

2 likes

Bij een lange vlucht lukt het denk niet, maar bij korte vluchten is het niet zo moeilijk inderdaad. Ik doe mijn mondkapje niet af, de snack is toch smerig (boterham met eiersalade die al dagen ervoor gesmeerd is :zipper_mouth_face:) en ik kan wel een uurtje zonder water. Heb voor vliegen van die ffp2 maskers.

Ik belde net mijn vader. Ik zou namelijk morgen middag hem helpen met een teams/zoom gesprek wat hij met de bank heeft. En de man is 70+ en categorie: breng uw muis naar de rechter boven hoek.
Dus ik belde dat ik niet zeker wist of ik kon komen omdat ik net getest ben en als het positief is kan ik natuurlijk niet komen.
Nou, ik zie mijn vader wel als een gewoon intelligente man. Maar hij was serieus en zei

“Maar, je bent toch twee keer gevaccineerd? En ik drie keer? Dan kan je toch gewoon komen? De kans dat je dan nog iets overdraagt en ik het vervolgens krijgt is nihil. Lijkt me onhandig als je dan ineens thuis moet blijven.”
eh.

Mijn vader was van de week jarig en konden niet op zijn verjaardag komenwant hier 3x corona in huis, hij kwam -heel lief- een taartje brengen.
Zegt hij ook doodleuk bij de voordeur: Ik kan wel even naar binnen toch?

Joe

Ja dat is dan weer even zo’n besef moment dat het kennelijk echt niet super duidelijk is ofzo voor een deel van de bevolking? Die man krijgt nog een krant, leest de hele dag teletekst, leeft voor praatprogramma’s en heeft het er al weken over dat de boel weer dicht moet want de besmettingen stijgen. Maar dit snapt ie dan niet :’)

2 likes

Omt advies om scholen op te houden. Ben benieuwd naar de rest.

4 likes

Opleidingsniveau zegt tegenwoordig nog maar heel weinig imo.

1 like

Wat blijft er dan nog over om echt drastisch die cijfers terug te dringen? Vraag me echt af of ze winkels en horeca gaan sluiten, in de meest drukke en financieel meest belangrijke maand voor deze sectoren
 Heel veel alternatieven zijn er niet om die contactmomenten echt drastisch verminderen.

2 likes

Ik kan me ook niet voorstellen dat ze de scholen wel sluiten, maar horeca niet

9 likes