Misschien onderwijs weer deels online, kleinere klassen? En dan verder winkels en horeca sluiten ja
& op middelbare scholen de mondkapjes terug & de 1.5m afstand. Groepssporten binnen tijdelijk niet, of iig weer met 1.5m.
Maar ik geloof het pas als het straks 24/12 is en we tot die tijd open zijn gebleven
Terwijl je een administratieve functie hebt? Of heb ik dat verkeerd begrepen? In dat geval lijkt me dat wel echt heel heftig! Voor jou persoonlijk, maar ook dat het überhaupt nodig is
Ik hoop dan eigenlijk gewoon dat ze in december alles een maand dicht doen, scholen, horeca, winkels etc. Dan kun je hopelijk echt stappen zetten.
Pff dat zou wel een zware maatregel zijn, maar ook wel begrijpelijk. Ik hoop dan echt wel dat ze een goede financiële regeling treffen voor deze bedrijven want dit is toch een maand waar ze heel veel winst uit halen.
Misschien dat ze hierom meteen weer overgaan op winkelen op afspraak. Dat liep volgens mij best ok aan het eind van de vorige lockdown
Ja dat zou wel zwaar zijn inderdaad, maar dan weet je wel waar je aan toe bent. Ik werk in de horeca/evenementen en het is voor ons zo veel stress om iedere keer na een persconferentie alles om te moeten gooien. Bedrijven gaan de discussie aan over aanbetalingen/annuleringen en niemand lijkt meer begrip te hebben voor de situatie. Dan heb ik liever dat we maar even volledig dicht moeten en alles voor iedereen duidelijk is. Dan worden de maatregelen denk ik ook weer beter nageleefd dan wanneer het voor iedere sector anders is.
Helemaal mee eens hoor! Dat zou absurd zijn. Vraag me alleen af of het voldoende gaat zijn. Maar gelukkig zijn daar rekenmodellen en een OMT voor.
Denk echt dat er 2 mogelijkheden zijn of vrij (in mijn ogen) nutteloze maatregelen als max aantal mensen per m2 en in horeca en mondkapjes op scholen, of complete lockdown. Alles dicht behalve scholen lijkt me ook heel krom. Al hou je t dan wel bij de gezinnen.
Ik ging er eigenlijk al vanuit als scholen zouden sluiten dat dan alles sluit eerlijk gezegd. Ben echt bang dat alles behalve dicht niet genoeg effect gaat hebben. En we dadelijk weer de week voor kerst alsnog sluiten omdat er 50.000 besmettingen zijn per dag. Of niet vanwege testcapaciteit maar wel 500 mensen per dag in t ziekenhuis.
Dit lijkt idd het idee. Of alles dicht, of een soort halfslachtige aanpak? Snap niet helemaal wat het idee is van scenario 2…dat helpt toch niet
Eerst: OMT advies scholen open houden
Daarna: OMT is verdeeld over scholen open.
Kan ik in een bunker zitten tot morgen 19u haha. Waarom niet gewoon hop vanavond die persco 🥲
Snap op zich wel dat t OMT verdeeld is want daar zitten toch ook psychologen en dergelijke in die naar t belang van de kinderen kijken. Terwijl een Gommers en co zeggen alles dicht want dadelijk code zwart.
Is t al morgenavond.
Ja dat snap ik ook nooit. Vandaag besloten, vanavond persconferentie. Huppakee, gewoon effe doorpakken.
Op dit punt maakt het me gewoon eigenlijk niks meer uit hoe en wat, als het maar duidelijk is, die onzekerheid is echt shit.
Ja dit. Liever extreem kut dingen maar dat ik het wel nu weet, in plaats van wachten
Ja wat gaan ze morgen nog doen dan als het vandaag al besloten wordt? De tekst van Mark & Hugo schrijven ofzo?
Nou, gooi de afsprakenlijn maar open voor het kroost van Nederland!
Ik denk dat er later vandaag wel weer wat uit zal lekken en inmiddels weten we dat dat over het algemeen aardig klopt
Hier ben ik wel echt heel blij mee, geeft me toch een fijner gevoel als straks (hopelijk) een groot deel van de leerlingen gevaccineerd is
Sorry dubbelpost
Er moet ook met vakbonden worden gesproken etc.