Caronatopic #13

Als ik in mijn glazen bol kijk voorspel ik dat morgen wordt aangekondigd dat de scholen open blijven, we thuistesten moeten gaan doen bij klachten want de GGD kan het niet aan, de boosters pas ergens in januari een beetje op gang komen, de winkels en horeca iets eerder dicht gaan en we ons vooral allemaal aan de basismaatregelen moeten houden (was je handen stuk!!).

En dan 2 dagen later paniek, de cijfers blijven stijgen en een lockdown lijkt onvermijdelijk. Die volledige lockdown volgt dan volgende week vrijdag alsnog want 5 weken kerstvakantie voelt echt beter dan 6. Allemaal te laat want de zorg kan het echt niet meer aan.

Ik hoop dat ik ongelijk krijg.

29 likes

Zou de vereniging van ziekenhuizen oid niet gaan reageren na deze bekendmaking? Lijkt mij dat die helemaal lichtelijk de pan uitflippen als ze dit horen.

Zo kut dat ik gewoon weer 2 dagen per week mn leven moet gaan riskeren voor werk. Ook al zeggen ze nu dat de risicogroepen van de vorige keer nog geen extra risico lopen? Maar eerlijk ik ben gelijk met 67 jarigen geprikt, waarom moet ik dan nu langer wachten, dat klopt ook niet toch.

@Tostibrood in jouw scenario komt er tenminste nog een lockdown.

Pff ik snap dat een lockdown een hele ingrijpende maatregel is die je liever wil voorkomen, maar de fase van nog rustig kunnen aankijken wat er gaat gebeuren komende weken is toch allang gepasseerd? Het voelt alsof je zo het onvermijdelijke uitstelt en straks die lockdown er alsnog wel komt, maar wellicht wel een heel stuk te laat voor de zorg.

5 likes

In Limburg zijn alle grote (buiten!)-evenementen afgelast, alleen horeca mocht binnen doen wat ze wilden. Ik denk dat dat echt een fout is geweest. Je had juist binnen alles moeten verbieden, enkel buiten, denk dat de schade dan echt minder was geweest.

Ja of helemaal niets natuurlijk, maar dat was landelijk gezien dus geen optie.

3 likes

Dat waren de brabo’s (Den Bosch specifiek). Hier was geloof ik zo goed als alles afgelast omdat de zorg toen al overbelast was :+1:t2:

Heb wel gehoord dat de kroegen hier in de stad alsnog uitpuilden op de 11e van de 11e :zipper_mouth_face:

Edit: dat wat @Krabsalade dus zegt idd

1 like

Die zijn echt al pislink, ook omdat Hugo gisteren ofzo zei “dat er al weken om een lockdown werd gevraagd door de ziekenhuizen”, alsof het kleine zeurende kinderen zijn. Net of zij dit voor de grap willen?! Jezus zij hebben toch geen enkel ander belang dan de zorg draaiende houden op dit moment en code zwart voorkomen.

19 likes

Je merkt door hoe Gommers zich opstelt in de media dat hij er echt helemaal klaar mee is en er dikke ruzie is intern en met Hugo. Het zal me niks verbazen als hij nog een keer zijn vernietigende memoires gaat schrijven als hij geen voorzitter van de IC’s meer is

38 likes

In Breda bleven de kroegen tot heel laat open. Helaas.

Yep, alleen moet iedereen nu even gaan beseffen dat het niet om ego’tjes gaat, maar om mensenlevens.

2 likes

Ja ik snap ook zeker dat er discussie is over de scholen sluiten! Zeer terecht

Maar in dat artikel staat:
Scenario 1: scholen dicht en hele maatschappij di ht (lockdown)
Scenario 2: scholen open en geen lockdown. Aanscherpen van de huidige maatregelen

Dat zijn toch twee totaal tegengestelde scenario’s :sweat_smile:
Ik zou dan verwachten dat scenario twee is : scholen open, maar alle horeca, niet essentiële winkels en sport sluiten
Ofzoiets

2 likes

Dit is vast heel dom en medisch onverstandig (wie heeft er verstand van?) maar er staat een prikbus ergens waar ik vaak langskom en daar hoef je geen afspraak voor te maken. Zou ik daar gewoon heen kunnen gaan en een derde inenting kunnen laten zetten? Mijn hoofd zegt " nee, ze checken vast je digiD/doen dit niet voor niets niet" maar ergens denk ik ook
als ze er toch staan te spuiten

Edit: was niet bedoeld als reactie op Noodle, ik had de verkeerde reageer optie te pakken, sorry.

Het valt me op dat de uni zelden tot nooit iets goeds kan doen in jouw ogen. Toen vorig jaar alles online moest kregen docenten mega veel gezeik. Nu meer dingen offline zijn krijgen we hetzelfde gezeik. Heel veel kritiek ook heus terecht want er gaan super veel dingen niet goed, maar het is soms ook wel goed om te beseffen dat vrijwel niemand hier iets aan kan doen. En docenten al helemaal niet :sweat_smile:

12 likes

Ze controleren je ID, bepaalde geboortejaren zijn nu aan de beurt voor een derde prik of zorgmedewerkers op afspraak. Ik zeg niet dat het niet zou lukken om er tussen te komen, maar het is gewoonweg niet de bedoeling, het is voorkruipen en is je laatste vaccin of infectie wel 6 maanden geleden?

3 likes

Wat een grap, iedereen gaat gwn alles doen in minder tijd? Dus drukkere winkels.

3 likes

Dat ligt er aan waar de besmettingen vandaan komen. Volgens mij is het zo dat nu vooral schoolgaande kinderen en hun ouders besmet raken, dus dan zou het onzinnig zijn om dan alleen de horeca en winkels dicht te doen. Dus daarom verbaast het advies van het OMT me ook best wel

Nee mijn laatste vaccin is nog geen 6 maanden geleden, dus ik ben nog beschermd. Ik zou ook echt niet vaccins willen afnemen van mensen die ze willen, maar ik heb die bussen op veel plekken gezien en vaak is het er super rustig, als mensen ze toch niet willen
geef maar aan mij!

(ik zou het sowieso niet doen want ik ben mega braaf, dus als ze niet zeggen dat het mag durf ik niet. Maar het speelde wel een beetje door mijn hoofd).

Weten we eigenlijk hoe/wanneer de werking minder wordt? Is dat gewoon een dalende lijn of patsboem dat ie nog maar half werkt? Omdat er nu veel gezegd wordt dat degene in t ziekenhuis oud zijn. Heb mijn tweede in juni gehad. Ben ik dan uberhaupt nog veilig tot ze ooit eens bij de 30 jarigen zijn?

@Krabsalade @mikselke in Sittard waren toch net wat eerder de oktoberfeesten? maandje geleden, maar alsnog

Ik denk eigenlijk niet dat veel ouders het vaccineren van hun kinderen gaan toestaan. Ik ben echt behoorlijk pessimistisch geworden. Ik geef zelf les aan studenten in de zorgsector en daar laten veel jonge eerstejaars (16 - 18) (die veelal hiervoor nog op de middelbare school zaten) zich echt niet inenten.

Dit blijven rare tijden. Ik zit thuis en heb pas zaterdag mijn testafspraak en als studenten zelfstandig aan het werk gaan hoorde ik een gesprek ‘ja blabla paar honderd euro illegaal vaccinatiebewijs’.

Ik weet je situatie niet verder, maar ik heb ook 1.5dag binnen zitten wachten op m’n testafspraak en toen ik er net was bleek dat het ook gewoon zonder afspraak kon :grimacing: stond nergens online toen ik de afspraak plande maar stond blijkbaar wel op de site van de lokale GGD. Dus misschien loont het om te kijken of dit in jouw regio ook het geval is?