Caronatopic #13

Als die leidsters er vandaag waren en de positief geteste peuter ook, moeten de leidsters toch in quarantaine? Zo was het advies van de GGD hier iig toen gisteren gemeld werd dat een kindje van maandag op de opvang positief getest was.

Nou ja docenten voeren veel van die regels door qua aanwezigheid bv dus dat levert gewoon dagelijks vet veel gezeur op. Maar prima chill dat jij dat niet doet, dat impliceerde ik ook niet. Begrijp ook echt wel dat het allemaal kut is, maar vind alleen dat je met dit soort posts (die ik vaker zie, maar misschien is dat dan overtrokken van mij, sorry dan daarvoor) je wel echt een beetje voorbij gaat aan hoe kut dit ook voor docenten is.

2 likes

Oh, ik wil geen verwarring zaaien! Zal dan vast weer net een andere situatie zijn, anders hadden ze dat vast gemeld.

2 likes

Minder coronagevallen vandaag. Maar de ic is met 25 gestegen en maar liefst 61 doden.

Ja of ‘potential covid immunity superheroes’ :woman_superhero:

1 like

Ohh m’n omaatje wordt as dinsdag 90 maar er is nu een mega Corona uitbraak in haar verpleeghuis en ze is wat kortademig dus grote kans dat ze het ook heeft :pensive: net toch maar doorgegeven dat ze niet naar het ziekenhuis hoeft want zonde als zij een bed bezet houdt maar vind het zo sneu. Wilde dinsdag ook vertellen dat ik zwanger ben maar ga haar zo toch maar alvast bellen voor de zekerheid.

8 likes

Vandaag boosterprik gehad.
Andere mensen al gehad? En noemenswaardige bijwerkingen?

4 likes

Ik hoop echt dat de griepprikgroep alsnog voorrang krijgt. Prikken zijn vaak ook gewoon langer geleden. Ken mensen die in het ziekenhuis werken zonder echt patientencontact die hem al wel hebben/krijgen. Ik moet als risicogroep die straks lekker besmette mensen op mijn werk moet verzorgen, in een branche waar afstand sowieso niet mogelijk is, nog maanden wachten. Gun het iedereen hoor (eigenlijk vooral de mensen aan de andere kant van de wereld die nog niks hebben), maar vind dit frustrerend. Ik had zo’n hoop dat we inmiddels geen zorgen meer hadden hierom.

3 likes

Omdat niemand eerste klas kan betalen en de NS money belangrijker vindt dan gezondheid van de mens.

Edit: waarom is er uber haupt nog eerste en tweede klas?

13 likes

Omdat het niet erg is als het plebs doodgaat, is natuurlijke selectie

3 likes

Ik ben het zelf persoonlijk wel met de persoon op jouw plaatje eens, maar dat is niet wat de EMA gezegd heeft:
The CHMP therefore concluded that the benefits of Comirnaty in children aged 5 to 11 outweigh the risks, particularly in those with conditions that increase the risk of severe COVID-19.

Bron: Comirnaty COVID-19 vaccine: EMA recommends approval for children aged 5 to 11 | European Medicines Agency

We moeten voorzichtig zijn met het verklaren van meningen van mensen in betrouwbare/minder-betrouwbare nieuwsbronnen als feit.

7 likes

Ik werk op de hogeschool en daar is echt gehamerd op het volgen van het advies van het ministerie en dat iedereen hetzelfde doet. Laatst hadden we een open dag, ministerie gaf aan dat er geen coronapas nodig was want onderwijsevent en dus moesten alle hogescholen zich daaraan houden. Kan me voorstellen dat dit bij uni’s ook zo is, is tenslotte allemaal van de overheid (nja meeste dan).

2 likes

Mijn niet gevaccineerde opa heeft een positieve zelftest. Hij wil geen officiële test doen (waarschijnlijk ook onder invloed van de wappies aan die kant van de familie) en opa en oma gaan nu 5 dagen in quarantaine en daarna weer een zelftest doen. Echt waarom is mijn familie zo :sob:

2 likes

Ik heb een nieuwe Corona ergernis door mensen die wel gewoon gevaccineerd zijn en de ernst inzien maar dan zuchtend zeggen: ja misschien moeten we het wel gewoon loslaten het heeft allemaal geen zin :roll_eyes: leuk voor ziekenhuispersoneel en mensen die dan geen medische zorg meer kunnen krijgen

18 likes

Gaan ze morgen overleggen over de maatregelen? Ik dacht vandaag al en dat er wel één en ander zou lekken, naast het OMT advies, maar ik zie niet iets wat wijst op een overleg nu

In een van de artikelen van NOS staat dat ze vandaag al overleggen, AD zegt idd morgen. Geen idee wat waar is, maar denk dat het dan morgenmiddag pas uitlekt.

1 like

Er was vandaag al overleg, maar dacht dat ze sowieso morgen pas gingen beslissen over wat het definitief wordt. Zal in de loop van de dag dan al wel wat bekend worden denk ik.

1 like

Als we in een lockdown gaan, lijkt het me trouwens wel handig als het een keer niet uitlekt. Anders is de ene helft van Nederland morgen in de stad voor Black Friday en de andere helft aan het paniekshoppen.

18 likes

Sssssttt dit sujet zit bijna elke ochtend stiekem eerste klas. Maar ik stap wel in op de een na laatste stop (dus als de plek leeg is blijft die ook leeg) en mocht ik een boete krijgen dan zal ik die ook zonder morren en zeuren betalen. :innocent:

8 likes

Zou het een complot zijn van het OMT om dit advies zo vaag te formuleren dat Hugo ‘de schuld’ dit keer niet op hun af kan schuiven als alles weer in de soep loopt? :sweat_smile: (grapje he, maar ik moest er wel een beetje om lachen)
Na dus zijn bagataliserende opmerkingen eerder deze week dat code zwart nog mijlenver weg was.

2 likes