Er was vandaag al overleg, maar dacht dat ze sowieso morgen pas gingen beslissen over wat het definitief wordt. Zal in de loop van de dag dan al wel wat bekend worden denk ik.
Als we in een lockdown gaan, lijkt het me trouwens wel handig als het een keer niet uitlekt. Anders is de ene helft van Nederland morgen in de stad voor Black Friday en de andere helft aan het paniekshoppen.
Sssssttt dit sujet zit bijna elke ochtend stiekem eerste klas. Maar ik stap wel in op de een na laatste stop (dus als de plek leeg is blijft die ook leeg) en mocht ik een boete krijgen dan zal ik die ook zonder morren en zeuren betalen.
Zou het een complot zijn van het OMT om dit advies zo vaag te formuleren dat Hugo ‘de schuld’ dit keer niet op hun af kan schuiven als alles weer in de soep loopt? (grapje he, maar ik moest er wel een beetje om lachen)
Na dus zijn bagataliserende opmerkingen eerder deze week dat code zwart nog mijlenver weg was.
De omgekeerde piramide van de Nederlandse regering:
VVD/$
Onderwijs
Gezondheidszorg
En daarbij gooi je alle klanten op een hoop. Alle klanten worden in een kleiner tijdvak geduwd maar mensen gaan echt niet ineens thuis blijven dus het zal alleen maar drukker worden. Zal misschien in de horeca nog meevallen ivm vaste plekken maar in winkels is dit echt vragen om problemen.
Om nog te zwijgen over het effect van de vervroegde sluitingstijd de afgelopen twee weken. Mag echt hopen dat ze daadwerkelijk stappen zetten.
Maar echt. Vorig jaar was wat dat betreft echt absurd (was dat 14 december?).
Hartje voor je bovenste deel onderste: vrijheid schmijheid
Ik zag vandaag al mensen in de supermarkt hamsteren Ik was op een tijdstip waarop het normaal super rustig is, het was ineens heel druk en ik kon nog net aan een pak crackers pakken omdat een vrouw het halve schap in haar kar gooide.
Misschien heeft ze een feestje thuis?
Haha met gewone crackers? Het waren geen toastjes of zo, maar crackers die je als ontbijt/lunch eet. Daarnaast lag haar kar ook vol met dingen in blik etc.
Edit: en prima als je net ff een pak extra pakt zodat je niet een keer extra boodschappen moet doen, maar zo schappen leeg halen is gewoon aso.
Wie krijgen zijn zin is toch geen goed Nederlands of lijkt dat maar zo
Nee, het is Wie krijgt zijn zin?
Of Wie krijgen hun zin?
Besmettingen gaan rete hard bij mij op school.
Maar weer een zelftest uit de doos getrokken, fingers crossed!
Oh man, wat een onrust in onderwijsland. Verschillende IBers aan de lijn gehad. De ene was al bezig met een brief, de andere besloten positief te blijven en af te wachten en de derde bereidde zich maar voor op beide scenario’s. Maar ook bij iedereen die ik spreek zit tenminste 1 klas thuis. Steeds wisselen tussen fysiek en digitaal onderwijs. Wat het kabinet ook besluit, het gaat sowieso chaos blijven de komende weken.
Mijn leerlingen waren vandaag echt super druk en onrustig. Merk echt dat de dreigende sluiting veel losmaakt bij ze. Ik ben echt heel benieuwd wat het besluit is morgen, ik denk dat we naar hybride gaan (in elk geval in het VO).
Sorry hoor maar winkels dicht om 17:00??? Hebben ze daar nou gegronde redenen voor, (cijfers?) dat zorgt toch alleen voor meer drukte tussen 9 en 17? Het klinkt steeds zo random
Ja kan ik me goed voorstellen. Word er zelf al helemaal onrustig van, en het heeft niet eens direct invloed op mijzelf. Hybride? Bijv deel van de klas maar naar school, kortere lessen of kleinere klassen?
En @Enthusiasm voor mij gevoel gaat dat ook echt niks helpen. Maar goed, we gaan het zien.
Ja deze snap ik echt nog steeds niet. Helemaal niet van de supermarkten. In mijn stad is op koopavond na 18.00 de normale tijd, denk alleen in de grote steden dat winkels langer open zijn. Maar dan nog is t niet logisch.