Caronatopic #13

Supermarkten tellen dan toch niet mee? Is alleen niet essentiele winkels.

3 likes

Nee maar die zijn nu al ingeperkt naar 20.00. Wat al niet logisch was.

Ja!

3 likes

Ja en nee :grimacing:

5 likes

Volgens mij sluiten veel niet-essentiële winkels op veel plekken in Nederland sowieso al om 17:00 uur :laughing: Behalve in de grote steden natuurlijk

9 likes

Doordeweeks meestal 18:00 naar mijn idee, maar ik denk niet dat dat uurtje veel verschil zal maken

3 likes

Fijn! Hebben we in ieder geval nog tot 17.00 uur om met z’n allen tegelijk afgeprijsde, maar nog steeds te dure, spullen te kopen die we helemaal niet nodig hebben. :+1:t2:

6 likes

Nu wordt tussen 12 en 13 drukker. Iedereen naar de winkel tijd de thuiswerk pauze. In plaats van na het werk.

1 like

En hamsteren in de supermarkt slaat al helemaal nergens op. Alsof de overheid ooit aan zou kondigen: we stoppen met eten, alle supermarkten gaan dicht net als alle fabrieken die voedsel leveren

8 likes

Ja precies, zelfs bloemenwinkels gingen niet dicht vorig jaar omdat de producten niet houdbaar zijn die zij verkopen.

2 likes

Staan we straks met z’n allen in de rij voor de HEMA en My Jewellery om 12:30 en om 16:00. Lekker thuiswerken dus geen plicht om op locatie te zijn en geen toezicht v/d baas 
 winkels dicht om 17:00 
 betekent toch dat iedereen die er klaar mee is gewoon overdag gaat? Ik begrijp het niet.
Ik vind de logica zĂł ver te zoeken.

Scholen dicht is echt killing voor de mentale gezondheid van onze leerlingen, we hebben nu al de ene depressie na de andere. Maar mijn kwetsbare collega’s zijn wel bang en willen de booster.
(Zorg eerst, dat vindt iedereen.)
Drama vandaag weer. Een derdejaars (VO) stond bij me te janken. “Mevrouw als de school dicht gaat, ga ik kapot”.

Pff was het maar al morgen 19:00, die onzekerheid is ook niks aan.

2 likes

Ben ook zo benieuwd wat er met scholen gaat gebeuren en of morgen mijn laatste normale lesdag is

Ik vind hybride lesgeven in ieder geval vreselijk

1 like

:joy:

64 likes

Morgen:

• worden halve maatregelen aangekondigd
  • worden we verrast, we gaan in zware lockdown

0 stemmers

Nu “ingewijden” hebben gezegd dat Rutte ook wel in paniek is heb ik wel weer meer hoop op echt stevige maatregelen.

1 like

Ik heb gehoord dat Hugo vandaag bevestigd, of eigenlijk erkend heeft, dat de ziekenhuizen in onze regio in de laatste fase voor code zwart zitten, dus ik mag verdomme toch hopen dat er een zware lockdown komt.

Wij moeten ons voorbereiden op maximale afschaling van huisartsenzorg, het vrijspelen van personeel om in te zetten in noodhospitalen of corona-hotels, in elk geval plekken waar ziekenhuispatiĂ«nten vrij vlot naar kunnen uitstromen, zodat ze mensen op kunnen blijven nemen en we geen rondrijdende ambu’s krijgen.

In maart/april 2020 stonden we er ook zo voor en was ik echt in paniek en nu denk ik alleen maar: hoe kunnen we hier weer zijn beland.

Ondertussen zijn 4 van de 5 covid-patiënten die wij moeten beoordelen niet-gevaccineerd, terwijl de vaccinatiegraad bij ons vrij hoog is (89-90%), dus het wordt echt steeds duidelijker dat de ongevaccineerden nu deze crisis veroorzaken (samen met Hugo en Mark), echt pijnlijk om te zien.

26 likes

Niks natuurlijk :+1:

9 likes

Ziekenhuis waar m’n vriend werkt ook laatste fase voor code zwart. Mag ook hopen dat er geen halve maatregelen komen.

Ben voor het eerst echt bang, sinds het begin.
Komt ook omdat ik hormonaal ben en 29 weken zwanger. Ondanks gevaccineerd, bang om het te krijgen :disappointed_relieved:

3 likes

Als Nederland het suit komen de mensen via belgie of Duitsland.
Toen er op Nederland bijna niet werd gevlogen kwamen de mensen ook via Duitsland het al binnen. Heel effectief is deze maatregel helaas niet.

Ben ook zover. Ben gevaccineerd en niet perse bang voor corona. Wel voor zwangerschapscomplicaties en volle ziekenhuizen. Had toen ik zwanger werd niet verwacht nog steeds/weer in zo’n situatie te zitten.

3 likes