Caronatopic #13

Ho ho pas op straks stoot je nog hier mensen voor hun hoofd.

Maar echt vreselijk wat daar in Limburg gebeurd :cry:

11 likes

Ja, same.

Yup dat is het hier de laatste tijd sterk aanwezig. We mogen niet wijzen naar de ongevaccineerde als een groot onderdeel van het huidige probleem.

2 likes

Dat zou wel iets zijn.

3 likes

Laatste tijd hier zie ik veel meer commentaar voorbij komen dat ā€œwijā€ (hier op het forum) zo pro vaccineren zijn en wijzen naar de ongevaccineerde. Terwijl het terecht is dat zij een groot onderdeel zijn van het huidige probleem. Ik vind het dan moeilijk om te lezen hoe druk wij de zorgverleners zoals @Krabsalade het heeft en we daar niks over mogen zeggen.

28 likes

Is ook zo. Maar het zou de verspreiding kunnen afremmen lijkt me?

1 like

Vanmorgen op radio 1 ging het ook heel veel over corona, en de nieuwe variant.
Daarbij gaf Jan paternotte van D66 aan dat idd die inreisbeperkingen alleen niet werken, tenzij alle landen dat doen. Bij de delta deed Duitsland veel beperkingen maar kon je alsnog vanuit buurlanden naar binnen zonder problemen.
Maargoed wat die ook zei was dat wij te laat begonnen waren met boosterprikken en dat we misschien verpleegkundigen van afdelingen af konden halen om te helpen met prikken zetten. En ik vraag me echt af of dat de beste oplossing is.

Oohja en over die nieuwe variant zei die dat in zuid Afrika het vaccinatie gehalte zo laag is omdat er veel mensen zijn die fake news geloven. Maar er is 24% gevaccineerd. Volgens mij gelooft Jan zelf fake news als hij denkt dat 76% van de inwoners wappie is :grimacing::grimacing:

5 likes

Als de Europese Commisie dit oplegt zal elk land binnen EU moeten gehoorzamen.
Helaas kan dacht ik Zwiterserland dan weer zelf bepalen. VK ook, maar die sluit al.

1 like

Ik lees drie weken op NOS? Wat dus suggereert dat de horeca met kerst weer open kan? Dat is wel echt pushen to the max hoor want wat is dat voor illusie? Als ik een horeca tent had, had ik nu de handdoek in de ring gegooid.

Echt wat schieten we op met deze halve maatregelen. Ik snap dat de afweging onmogelijk is hoor maar dit heeft toch nauwelijks zin

4 likes

Als je als horeca locatie zelf preventief je deuren sluit dan heb je kans dat je niet mag lenen bij de bank, of je tegemoetkoming terug moet betalen omdat je minder omzet hebt gedraaid.
Een vriend van me was het er echt niet mee eens toen die in april weer open moest maar had ook niet echt een keuze.

1 like

Waar lees je dit? Ik kan 't niet vinden.

Ik heb dit weekend iets dat alleen doorgaat als de maatregelen niet strenger worden maar eigenlijk hoeft 't van mij sowieso niet meer. Zeker als ik de verhalen hier lees vanuit de zorg. Ben helaas de enige die er zo over denkt :sweat_smile:

1 like

Echt jammer, ik merk ook dat de bewustwording steeds minder is…

Ik kan me daar wel nog meer wantrouwen Ri de overheid voorstellen. Maar het is daar zeker dramatisch. Familie van ons heeft gewoon een paar dagen van ā€˜s ochtends vroeg tot laat in de rij gestaan voor een vaccin. En was de tijd voorbij/ging het sluiten? Dan kon je de volgende dag opnieuw proberen. Naja zij zijn (zeker naar ZA begrippen) welvarend, en kunnen dus wel 3 dagen niet werken. Maar als je dat niet kan, dan wordt het gewoon vrij onmogelijk.
Maar dat geldt daar natuurlijk voor alles… Geld? Welkom in het (betere) ziekenhuis.

@Moon86 ik bestel op vrijdag altijd m’n boodschappen voor de week erop. Nooit zit maandag en dinsdag dan al vol. Nu wel :grimacing:. Mensen gaan weer gek doen ja

1 like

Wacht kan dat haha? Ik heb wel een bezorgbundel :fearful:

Edit: en ah premium. (& BOL select…) Ik heb gewoon alles van AholdšŸ¤£ā€¦

1 like

Zojuist geregeld. Wauw :relieved::raised_hands:t3::raised_hands:t3::raised_hands:t3:

1 like

Dit is toch juist een goede ontwikkeling? Mensen willen met deze oplopende besmettingen niet meer naar de supermarkt dus gaan ze bestellen. Hoe minder mensen in de supermarkt, hoe beter

1 like

Ze screenen best weinig toch? Maar 1 op de zoveel positieve testen wordt gescreend dus dikke kans dat deze variant al lang in NL (en de rest van Europa) rondwaart.

Ik vraag me alleen af of dit daadwerkelijk de ontwikkeling is of dat mensen aan het hamsteren zijn. Hier hetzelfde: normaal kan ik voor de dag erna of uiterlijk twee dagen later bestellen bij Picnic en nu is dinsdag de eerste optie (zondag is hier sowieso al lastig maar zaterdag of maandag zou ik normaal ruime keuze hebben gehad).

Maargoed, als ze niet naar de supermarkt gaan om te hamsteren scheelt het inderdaad drukte.

Ik had ook deze gedachte ja haha. Maar optimistisch bekeken zou het chill zijn als het rustiger wordt in de supermarkt idd!

1 like