Caronatopic #13

Misschien dat iemand hier het weet, maar een vriend is via z’n werk in België gevaccineerd met Janssen, hij heeft dus wel een Belgische corona-pas maar in NL (waar hij woont) staat ie als niet-gevaccineerd. Nu heeft ie een wintersport naar Oostenrijk gepland staan in februari (mocht dat allemaal mogelijk zijn uiteraard) en dan is zijn Janssen vaccinatie verlopen. Nu kan ie dus wel nog 2 vaccinaties in NL halen, maar is dat een probleem icm zijn eerste Janssen prik? Of is hoe meer prikken = hoe meer bescherming, maakt niet uit welke soort? GGD heeft er blijkbaar geen duidelijk antwoord op…

Ik ben echt principiëel tegen het nemen van een booster terwijl de vaccinatiegraad in andere landen zo ver achterblijft omdat ze gewoon te weinig hebben. En wij ipv hulp te bieden, lekker grenzen gaan lopen sluiten en onszelf met extra prikken beschermen.

3 likes

Ga je dan je boosterprik weigeren? Daar worden die andere landen toch ook niet mee geholpen?

17 likes

Een vriend van me heeft Janssen en paar maanden later 2 pfizer gehad. Hij was er goed ziek van maar nja hij leeft nog :p, kwaad kan het vast niet.

1 like

Het is niet alleen te weinig vaccins, maar ook het niet hebben van de juiste infrastructuur. Zoals artsen/vpk die de prikken kunnen zetten, bereikbaarheid van ver gelegen gebieden, koelkasten om de vaccins bij -50 oid te bewaren. Ik vind ook dat we er alles aan moeten doen om te zorgen dat vaccins eerlijk verdeeld worden maar dat de juiste randvoorwaarden er ook moeten zijn was iets dat ik me minder had gerealiseerd en wat de boel voor mij wel nuanceert. Zie bv wat @fishing hierboven schreef over vaccineren in ZA. Meer vaccins is daar gewoon niet de gehele oplossing.

8 likes

Ik vond dit wel een mooie post over de boosterprik.

4 likes

Je hebt dacht ik 2 locaties in Nederland waarbij prikken die in een ander land gezet zijn omgezet kunnen worden naar Nederlandse vaccinatie. 1 locatie is sowieso Utrecht, anderen weet ik even niet.

1 like

Hij werkt bij J&J en zij hebben dus hun eigen personeel (al vroeg) gevaccineerd, maar ze zijn nog niet bezig met boosters oid. Ik denk niet dat zij informatie hebben over vaccins van concurrenten… Kan wel even doorgeven dat buitenlandse vaccins omgezet kunnen worden, maar weet niet of ie dan nog in aanmerking komt voor extra vaccinatie omdat z’n vaccin al verlopen is voor vakantie.

Ik realiseer me ook hoe krom deze situatie is, dat hij een extra vaccin wil voor vakantie terwijl mensen in de zorg/ouderen juist die vaccins nodig hebben ter bescherming :pensive:

2 likes

Klopt maar hij zou er dan dus 2 moeten halen (ipv 1 boosterprik) om weer een corona-pas te krijgen, net als de vriend van @Kusjessoldaat. Zoals ik het begrijp kan het dus wel maar kun je er wel meer last van hebben?

Edit: lees nu de link van @Suikerklontje hierboven en blijkbaar is de boosterprik van Moderna ook een lagere dosis en is er nog niet bekend of je na Janssen een boosterprik nodig hebt. Ook het combineren van vaccins staat nog niet in de bijsluiter beschreven, dus blijkbaar is er gewoon nog niet zoveel over bekend en dan snap ik wel dat de GGD hier ook niks over kan vertellen.

Ja ik snap dit ook niet. Ik had t idee dat in t begin winkels juist langer open bleven zodat iedereen niet opgepropt in die winkel liep.

Ik vind dat ze eigenlijk een x goed een aantal maatregelen moeten nemen die echt wat kunnen doen. En die dan gewoon een heel jaar laten gelden. Ipv dit gedoe om de zoveel maanden. Ik weet gewoon niet meer wat wel en niet mag voel me soms een crimineel als ik iets verkeerd doe.

3 likes

Wisten de leidsters van te voren dat het kind wachtte op de uitslag? Zo ja: waarom hebben ze dat kind dan niet geweigerd tot hij een negatieve test had?

Ik gok zomaar van niet. Heb vandaag ook weer ouders vervloekt die het vertikken om door te geven dat hun kind positief getest is. Echt hatelijk. Mensen lijken echt alleen maar aan zichzelf te kunnen denken.

Tering, hoe dan…

1 like

Wat ontzettend erg :pensive:

Dat was snel!

2 likes

Ik heb binnenkort een sollicitatiegesprek voor een coronagerelateerde (kantoor) functie bij de GGD, maar het gesprek is fysiek op locatie en het werk ook😬 vind ik toch hypocriet.

2 likes

Wat gek! Goede vraag voor tijdens het gesprek, haha.

1 like

heeft iemand nog een leuke bingokaart of drankspel voor de persconferentie van vanavond

3 likes

Jeetje het nieuws van vandaag wordt echt steeds zuurder.

waar ik steeds aan denk bij de naam B.1.1.529

B100 van Bassie&Adriaan.

17 likes

Kut varianten

14 likes