Caronatopic #13

Jouw nervositeit komt vooral doordat je partner niet gevaccineerd is toch? Of verwar ik je nu met een andere forummer? Kan me voorstellen dat dat een hele lastige situatie is. Dit zal waarschijnlijk niet de laatste keer zijn dat hij in contact komt met een besmet persoon dus dat blijft wel spannend.

3 likes

Vriendin van mij werkt bij het UMCU en deed mee aan het onderzoek waarbij mensen met Janssen daarna Moderna of Pfizer kregen. Dat hebben ze toen ook aan het OMT aanbevolen als standaard voor mensen met Janssen. Bleek ook erg effectief te zijn. Dus dat kan geen kwaad lijkt me.

1 like
5 likes

hahaha awesome thanks

1 like

Deze mensen. Hebben vorige week in hun gezin (5 kinderen, oa dus een EMB en alleenstaande ouder), covid binnen gehaald. 3 dagen na haar 1e vaccinatie.
Inmiddels zijn all kinderen positief en ziek. En… moeder is heel erg ziek. Ze kan niet voor ze zorgen, en wil nu de ggd bellen wat ze in Godsnaam moet doen en wie ze kan bellen.

Waar moet je 5 positieve kinderen nu kwijt? Wat een drama… :sob: ik hou m’n hart vast als zij naar het zkh moet…

(Edit: ja ik snap ook wel dat dit misschien waarschijnlijk deels voorkomen was als zij gevaccineerd was. Maar goed dat veranderd mijn zorg nu natuurlijk niet :tired_face:)

ergens heb ik het gevoel dat ze vanavond gewoon toch met een keiharde lockdown gaan komen
of misschien hoop ik het alleen

9 likes

Misschien dat ze zelfs wel de cijfers van vandaag afwachten om een knoop door te hakken?

1 like

ja en ook met dat nieuws van die enge nieuwe variant?

1 like

Jaa het duurt zo lang allemaal en het is nog steeds niet uitgelekt. Kan me echt niet voorstellen dat ze alleen alles tot 17.00 gaan doen dan.

6 likes

Dat er nog niks is uitgelekt vind ik beetje eng. Ik verwacht ook wel een strenge lockdown eigenlijk

2 likes

Zou Mark weer in zn torentje gaan zitten?

3 likes

Volgens mij was vorig jaar december toen de lockdown werd aangekondigd ook het enige moment dat het niet (of niet ver voor de persco iig) was uitgelekt. Maar misschien vergis ik me.

2 likes

Ik zou het pas eng vinden als er geen strenge lockdown komt.
Edit: Bedoel dit niet lullig overigens, maar serieus. Als er niet hard ingegrepen wordt, voelt het als een enorme gok die de zorg en dus samenleving totaal kan gaan ontwrichten. Dat vind ik serieus een angstig vooruitzicht. Het voelt nu al totaal onbeheersbaar.

16 likes

Oh leuk ik pak mn pannen

9 likes

Volgens mij was er toen wel al gelekt dat de winkels dicht moesten, want op zondag kondigden toen veel winkels aan die maandag extra open te gaan ivm verwachte sluiting. Ik weet niet of het onderwijs enzo toen ook al gelekt was (avondklok kwam pas eind januari toch?)

2 likes

Ben het helemaal met je eens hoor. Zou eerlijk gezegd teleurgesteld zijn als het enige wat er gebeurt een uurtje minder shoppen is.

3 likes

Ik ben ergens bang dat ze nu alleen na 17:00 alles dicht doen, en dat dat dan weer niet voldoende is en dat we dan de hele winter dit gedoe houden. Volgens mij kun je beter een korte strenge lockdown dan eindeloze halve lockdowns.

6 likes

Oh dat van de winkels zou kunnen ja! Onderwijs lekte op maandagmiddag, een uur voor de persco ofzo (die was toen ineens 's middags in mijn herinnering? Begin bijna te denken dat ik gedroomd heb). Mijn school was sinds die dag al dicht, omdat wij toen 12 besmette leerkrachten hadden. Daarom weet ik nog dat later die dag het nieuws kwam dat alle scholen dicht gingen

1 like

Ja dit inderdaad. Ik heb ook geen zin in een lockdown, maar beter nu 3/4 weken alles dicht in plaats van nu eerst alles eerder dicht en vervolgens 2/3 maanden alles dicht omdat het compleet uit de hand is gelopen.

1 like

Ja ik vind het idee dat mensenlevens dan blijkbaar niet meer boven alles gaan ook heel onwerkelijk en zorgwekkend.

2 likes