Caronatopic #13

Deze tekst en dan deze flutmaatregelen. Ik stem echt voor desnoods scholen open en alles dicht.

7 likes

En het virus houdt zich netjes aan de landsgrenzen toch? Zuur voor de mensen die nu vast zitten door dat vliegverbod, maar zo te zien is die Zuid-Afrikaans variant er al lang.

2 likes

Ik kom er nu pas achter wat jouw avatar is… ik dacht altijd soort zebras ofzo

40 likes

Hahahah ik moet gewoon hardop lachen dat het de winkels om 17:00 uur dicht gaat worden. Dat is echt wachten op winkels die dan gewoon vanaf 07:00 of 08:00 uur open gaan.

5 likes

Gebeurt nu al… MediaMarkt en H&M openen al om 07:00/08:00 geloof ik.

3 likes

Ik merk dat ik voor het eerst sinds ik gevaccineerd ben weer angstig ben om bij mensen in de buurt te komen. Dat ik weer alles online ga bestellen en niet meer op m’n gemak in de supermarkt loop. Ik word er echt moedeloos van. Zo veel mensen gevaccineerd en we zitten op 25K besmettingen per dag, we lopen tegen code zwart aan en er is weer een nieuwe mutatie.

Ik krijg de neiging om me weer op te sluiten thuis en alle contact met mensen te vermijden. Ik lees daarom ook bijna geen coronanieuws meer en vermijd dit topic, het is niet goed voor m’n mentale staat. Mijn vriend herkent mijn angstige gedachten of moedeloosheid niet en dat voelt ook eenzaam.

7 likes

Ik snap echt helemaal niets van deze maatregelen. Geen aanpassingen op bijvoorbeeld groepsgroottes? Ik kan dus met 200 man aan de kerstborrel zolang de boel maar om 17u dicht gaat? :woozy_face:

7 likes

Ja precies. En ik zou het voor alle winkels fijn vinden als ze open kunnen blijven, maar het lijkt mii qua cijfers dan beter als het weer winkelen op afspraak wordt of alleen afhalen.

3 likes

Wel met een QR code he #safetyfirst

3 likes

Jongens we horen vanavond pas wat het allemaal precies wordt haha

2 likes

Op anderhalve meter wel he

2 likes

Ik word echt gek. Is dit verzonnen of heeft ie dit echt gezegd.

1 like

Ik ga er nog vanuit dat ze straks zeggen; zo daar hadden we jullie even beet. Natuurlijk gaat de action niet om 5 uur dicht maar gewoon de hele dag!!! Om te shockeren. Want als dit het is dan wordt het inderdaad een barre winter.

7 likes

Chemo en transplantaties uitstellen maar mag wel gaan zorgen voor bewust ongevaccineerde wappies. Eerlijk kan wel janken, vind het zó niet eerlijk

23 likes

Vorige persconferentie toch?

3 likes

In hoeverre moeten ze het eigenlijk met elkaar eens zijn? In dit artikel lijkt het erop dat Rutte en de Jonge wel willen, maar dat anderen niet meegaan :thinking:

Ja die was verfrissend!! Dat heb je ook wel nodig om de kijkcijfers hoog te houden denk ik.

3 likes

Van de ene kant ben ik heel erg voor een lockdown (een harde dan he), van de andere kant wil ik wel vanavond nog even een sportschoollesje meepakken nu het nog kan. Maar ik was net in de stad (1 winkel maar, ik had hardloopschoenen nodig en dat is niet goed online te bestellen) en het was gelukkig niet druk.

1 like

Ja hoor en dan vanaf groep 6 mondkapjes. In de gangen… En dan in de klas, waar je juist geen afstand kan houden, mogen ze natuurlijk af. Dat heeft zin! Leerkracht groep 6 hier, en begrijp me goed. Voor de leerlingen wil ik absoluut dat we openblijven. Maar dit heeft toch geen enkele zin. Dan gaan over een paar weken alsnog de scholen dicht…
Beter nu en dan hopelijk kort, dan straks weer enkele maanden.

8 likes

“Zij vertellen dat vooral Rutte wel in paniek lijkt door het steeds maar stijgende aantal coronagevallen”
Dus ze hebben het wel door? Fijn.

@Amoruccio Haha ja ik appte net met een collega Speciaal Onderwijs, ja sorry maar we hebben leerlingen met een ontwikkelingsleeftijd van 1.5-2jr. Succes met dat kappie ophouden haha.
Dat was op het VSO toen al een ramp, waar ze minimaal wel een ontwikkelingsleeftijd van 3-4 hebben, maar dit is wel een challenge hoor :rofl:

1 like