Caronatopic #13

Weet ik niet maar vaak zijn er nog wel nieuwe dingen zoals groepsgrootte of mensen thuis ofzo

1 like

Ah, we moeten ons opmaken voor een barre winter (volgens Hugo de Jonge)! Een uur minder de tijd voor je kerstinkopen en nog 3 uur eerder beginnen met je feestje in de kroeg nu die korter open is. Wel sneu voor de kinderen vanaf groep zes die een mondkapje moeten dragen. Zware tijden dit! Misschien maar even naar de Appie om in te slaan want hoe gaan we deze barre tijden doorkomen
 Ben wel blij dat het coronavirus vroeg naar bed gaat, 's avonds ben je nu écht veilig.

Wat zijn dit voor maatregelen?!

8 likes

Wauw 
 ik ben echt sprakeloos. Moet hier bijna van huilen, vanuit nog m’n ziekenhuisbed. Ik voel echt mee met al die patiĂ«nten die hier nu enorme last van krijgen. Het zal je maar gebeuren, jeetje zeg. Ongelooflijk. Dit is echt te bizar voor woorden

Edit; ik zou echt voor ze willen gaan staan en m’n hele ziel en zaligheid hierover eruit willen gooien, ze laten zien hoe mensen dit persoonlijk raakt. Ook al zal dat niet werken maar ben boos en verdrietig en alles tegelijkertijd. What a time to be alive

5 likes

Haha, als je voor een harde lockdown bent valt het toch niet te rijmen met dat je nog aan een groepsles mee gaat doen en de stad in gaat op black friday?

5 likes

Haha nee dat is dus ook precies wat ik me nu besef, maar toch lastig vind ofzo. Ik heb liever dat ze het verbieden daarom.

1 like

Ze mogen vanavond ook wel even benadrukken dat iedereen de komende maanden erg voorzichtig doet, want als je nu voor je flikker gereden wordt of hartaanval krijgt heb je gewoon vette pech :+1:

15 likes

Haha ik denk dat bij heel veel reacties in dit topic. Het merendeel is pro zware lockdown lijkt 't en de regels van nu zijn te soft, maar je kunt ook voor jezelf een ‘zware’ lockdown invoeren hĂ©, maar waarschijnlijk zoeken de meesten alsnog de randjes op ‘omdat het mag’

7 likes

Ik merk dat ik zelf inderdaad al weer aanpas en voorzichtiger ben, alleen het idee dat ik straks misschien na mn werk niet mag tennissen?! Wtf zeg.

Ja gaan de sportscholen nou ook dicht? Yikes

Ja geen idee? Het wordt me niet echt duidelijk nog. Maar ik word wel heel verdrietig van als je zelfs in de avond niet met zn 4en mag tennissen buiten.:sob:

Maar 21.000 besmettingen vandaag. 2 minder op de ic, ziekenhuis wel meer, doden veel met 59.

Zoals ik het begrijp ook buitensport ja. Ga er iig vast vanuit dat mijn atletiektrainingen niet meer door gaan. Voelt best nutteloos want we sporten buiten en er is sinds maart 2020 letterlijk nog nooit een ‘uitbraak’ geweest binnen onze club

Ik ben wel benieuwd hoe zo’n avondlockdown gaat werken voor sportfaciliteiten. Ik zou juist verwachten dat het nu juist drukker wordt overdag, wat weer averechts kan werken? Ik zou het logischer vinden als ze gewoon weer met tijdslots gaan werken.

8 likes

Ook altijd iets over de nagelstylisten

1 like

Huh ik kan me echt niet voorstellen dat buiten sporten na 17:00 niet meer toegestaan zou zijn zolang je afstand kan houden. Dat was zelfs in de zwaarste ‘lockdowns’ toch toegestaan en schaadt toch niemand? Maar goed de logica is natuurlijk sowieso al heel ver te zoeken in deze maatregelen.

Pfff merk echt dat dit wel even hard binnenkomt, hoe erg ik het ook vind voor de zorg. Mijn buitensportclubje is op dit moment nog mijn enige uitlaatklep na werk.

5 likes

In het geval van tennis hebben we eerst 2 maanden niks gemogen, en mrt vlagen maar met zn 2en trainen
 Maar voor tennis kan je gewoon met zn 4en op afstand spelen. Maargoed, afwachten maar even!

In de zwaarste lockdowns zijn de sportscholen 3 maanden en 5 maanden volledig gesloten geweest

Maar tennis kan toch eventueel op zon openbaar tennisveldje als t zo nodig is? Al loop je dan t risico dat anderen dat ook bedenken.

Over 3 uur kunnen we definitief janken.

Gelukkig ben ik een ochtendmens, hierdoor zal ik nooit Corona krijgen

Zo werkt dat toch?

9 likes

Weet iemand eigenlijk of je ook op zaterdag of zondag gebeld kan worden door de GGD met een testuitslag? Vandaag mijn kind laten testen en die heeft geen digid dus we krijgen de uitslag telefonisch binnen 36u, maar vergeten te vragen of dat ook in het weekend doorgaat.