Caronatopic #13

Probleem is dat het echt letterlijk 2 zinnen zijn maar dat ze niks doen? Ze zeggen alleen even: we weten het :+1:t4:. En dan moeten ze alsnog thuiswerken met hun agressive partner.

1 like

Nee maargoed ik denk dat een van de grootste issues rondom onveilige thuissituaties maar zeker eenzaamheid is dat iedereen alleen aan zichzelf denkt en mensen te makkelijk wegkijken.
Als dit voor een aantal mensen een trigger is om een keer aan de alleenstaande buurvrouw te vragen of ze oké is, aanbieden een boodschap te halen voor een kwetsbaar iemand, niet denkt; ach t zal wel niks zijn dat geschreeuw tegen het buurkind maar toch een belletje wagen…

3 likes

Ik snap helemaal wat je bedoeld en ben het eens, maar zorgmedewerkers hebben dezelfde rechten als iedereen. Dus uit eten mag morgen nog.

1 like

Oh dit heb ik even gemist. Maar wat bizar wel…
Vooral inderdaad voor de hele jonge kinderen die naar een kinderdagverblijf. Ze zijn altijd verkouden. Ik moet zeggen dat wij in het begin best streng waren maar vooral als ze aan het hoesten waren. En met koorts natuurlijk maar dat is in elk geval zo. Ben benieuwd hoe dat nu zal gaan.

Ik wil gewoon een boosterprik gelijk met de 67 jarigen net als de vorige keer. Hoe kan ik toen extra risico hebben maar nu mag die van mij tijdens t hoogtepunt van pandemie wel minder werkzaam zijn dan die van mn leeftijdsgenoten.

2 likes

By the way, we testen te weinig zeggen ze.

Heb een casus voor jullie.
Een kind bleef ziek thuis van school.
Kon pas 4 dagen (!) later testen.
Is er wat mis gegaan met testuitslag 1, geïnformeerd door de ggd, hij moest opnieuw.
Kon binnen 2 dagen. Inmiddels dus al 8 dagen thuis.
Getest voor de tweede x. Klachten (bijna) verdwenen.
Kind weer op school na 10 dagen (!) thuis zonder uitslag - krijgt op school de uitslag positief.
Iedereen in rep en roer. Maar goed ?! Hij had zijn quarantaine er al op zitten vóór hij de uitslag had.

Als we meer moeten testen, moet die testcapaciteit echt omhoog. Lopen achter de feiten aan. As always!

Word een duur grapje als je dat elke dag zou moeten doen ook😅

1 like

Wat je mag en moet als je kind snottert. Bijv bij een snotneus wel welkom op de opvang, bij veel hoesten niet.

1 like

Zit ook iemand M te kijken? Dat filmpje van Rutte net :sweat_smile: Waarom is deze man nog MP

Edit: sorry demissionair MP

Ik dacht een fractie van een sec: gaat hij nu zeggen dat er een onderwijs bonus komt :joy::rofl:? Oh wacht. Tuurlijk niet

2 likes

Echt? Ik zi in trimester 2 en mag de booster gewoon halen hoor

En dat doe je dan en dan krijg van veilig thuis te horen: hebt u het er al eens met de buren over gehad?
Hoe zie je dat voor je? Dat ik bij de buren aanbel en vraag ‘goh, gaat het wel goed met jullie en de kinderen want ik hoor zo vaak geschreeuw en gehuil?’ Het kutte is, je kan als buren (in mijn geval) echt heel erg weinig doen. Want ik heb nauwelijks contact met de mensen maar ik zit wel soms stijf van schrik op de bank als ik weer dat geschreeuw tegen de kinderen hoor. Enige wat ik dan hoop is dat er een dossier aangelegd wordt waar mijn melding (en die van de andere buren) in wordt meegenomen.

3 likes

Dit alles is echt een complot van de ochtendmensen. Alsof die kutwekkers ‘s ochtends niet genoeg zijn worden wij avondmensen nu ook nog buitengesloten. Discriminatie!!! :fried_egg:

12 likes

Ik ben eigenlijk gewoon teleurgesteld dat er geen volledige lockdown komt. Heb echt niet de indruk dat dit allemaal gaat helpen.

22 likes

Ik heb alles weggestopt volgens mij. Het is echt een grote blur, die steeds wisselende maatregelen de afgelopen anderhalf jaar. Kan me dat online les geven nog nauwelijks herinneren.

2 likes

Zal wel lekker druk worden overdag in de stad dit weekend, herhaling vorig jaar here we go :clap:

2 likes

Misschien kan een leuke sneeuwstorm ervoor zorgen dat mensen tenminste binnen blijven. Hielp vorig jaar ook wel wat.

2 likes

Als ik het goed heb begrepen gaat wat betreft boosterprikkrn chronisch zieken niet voor bepaalde leeftijdscategorieën? Dat vind ik als docent wel kut.

1 like

Haha maar dit is toch gewoon een ongelukkig geval? Echt niet bij iedereen gaat er wat mis met de testuitslag

1 like

Dat laatste is toch ook precies wat er gebeurde? Even klagen en zeuren, maar ook weten dat deze maatregelen waarschijnlijk niet eens genoeg zijn en je er echt wel van bewust zijn dat als je sportsessie missen het ergste is, je verder ook niet heel veel te klagen hebt.

2 likes