Caronatopic #13

Ja dat weet ik, heb onlangs ook getest en anderen om mij heen ook. Nog steeds denk ik dat 6 dagen wachten op een testuitslag eerder een uitzondering is

5 likes

:crossed_fingers:t3:

9 likes

Ik vind dit aandoenlijk haha

Ik kocht ze vandaag nog gewoon bij de ah! Vond ze wel duur trouwens, zeker voor huishoudens die rond het bijstandsniveau leven

2 likes

nou ja, jij baseert dat dan waarschijnlijk op jouw ervaring en die van de mensen om je heen en ik op die van mij en dat kan idd verschillen, maar waar ik woon is dat geen uitzondering en als NOS schrijft dat de GGD onbereikbaar is door drukte en Rutte vervolgens zegt dat we meer moeten testen, zie ik daar wel een probleem in

Ook wanneer ze zelftesten afraden en dan plots toch aanraden omdat de GGD het niet meer redt :upside_down_face:

3 likes

Maar de teststraten zitten vol toch? Ik wil niet pessimistisch zijn maar ik vraag me af of dit niet gewoon komt doordat niet iedereen kan testen en het aantal positieve testen ong gelijkt blijft.

6 likes

Ja hier liggen ze in de AH ook nog volop bij de zelfscan kassa’s, toch raar dat het zo verschilt per regio dan.

Hij zegt daar ook wel iets over, maar vraag me dat ook af inderdaad. We zullen het zien de komende tijd. Hou me maar vast aan een sprankje positiviteit.

2 likes

Oh sorry had niet alles gelezen :sweat_smile:. Maar hij zegt dat ie geen berichten hoort over extreme drukte bij de testlocaties en ik lees hier alleen maar over mensen die niet kunnen testen :pensive:

1 like

Heb alles hier in het centrum (middelgroot dorp in Gelderland) gehad en echt nergens te koop.

1 like

Dit las ik ook net en hoop maar dat deze logica klopt. Al denk ik wel dat we heel veel besmettingen missen momenteel.

1 like

Ik heb maar weer zelftesten besteld. Gratis voor studenten/docenten! Volgens mij kun je hier 4 tests per 2 weken bestellen en komt gewoon door de brievenbus.

https://www.zelftestonderwijs.nl/

Op mijn werk zijn alle zelftesten alweer 1,5 week uitverkocht, er is zooooveel vraag naar.

4 likes

Wij hebben net bericht van het kdv. Niets aangepast kwa snotterbellenbeleid. Er werd alleen even benadrukt dat het hele gezin thuis moet blijven bij een positieve test van gezinslid.

3 likes

Ja wat ik daar zo dom aan vind, ja dat Gevaccineerde volwassenen dus thuis moeten blijven, als 1 inzet gezjn positief test (toch???). Maar een kind niet?
Want er staat: ja kind immuun? Ja —> ok kom maar

https://www.boink.info/cms/streambin.aspx?documentid=407

Edit; bij huisgenoot gaat t niet op maar bij klasgenoot of ander nauw contact wel. Verkeerd gelezen :upside_down_face:

Huh? Misschien lees ik m verkeerd hoor, of begrijp ik jouw verkeerd, maar als je rechts boven begint: kind zonder klachten, dan naar huisgenoot met Corona, ja → thuisblijven en testen.

Oh haha ik zie het.
Wij hadden deze situatie op school. En dan is het dus geen huisgenoot maar kennelijk categorie 2 contact (ik dacht dus dat dat dezelfde categorie was). En dat kind mocht dan volgens de richtlijnen als enige naar school komen terwijl de rest van de klas en gevaccineerde juffen/onderwijs assistenten thuis moesten blijven. Naja en toen waren ouders boos want wij zeiden: ja eh kan nie? Wie moet ‘m lesgeven dan?!

@June88 maar er is vanavond toch niks veranderd aan de quarantaine regels? Of wel :see_no_evil:

2 likes

Ooh nee daar is ie nog niet op aangepast nee.
Maar dr quarantaine regels (als je in contact bent geweest met) veranderen volgens mij niet, dus daar zal (denk ik) niks in aangepast worden.
Maar misschien dus wel in “wat zijn klachten”. Dat bijv neusverkoudheid voor kinderen ook een Corona klacht is. En niet alleen hoesten of koorts. Daar doelt @Ohappyday volgens mij op!

En ik had het dus over het kromme quarantaine beleid :see_no_evil:

2 likes

Hm, in het bericht wat ik echt zojuist hebt ontvangen staat daar niets over :thinking:

Nee ik kan het online niet duidelijk vinden. Alle info gaat idd over onderwijs. Maar even afwachten dan :woman_shrugging:t3:

1 like

Dit heb ik net van het KDV gekregen

Risico besmetting
Om het risico van besmetting op onze vestigingen te beperken verzoeken wij u dan ook de geldende corona-maatregelen in acht te nemen. Dit betekent onder meer dat wanneer een huisgenoot besmet is dat alle andere huisgenoten ook in quarantaine gaan. Deze maatregel geldt sinds 19 november 2021 en dit betekent ook dat kinderen dan niet naar de opvang (of naar school mogen); zij blijven thuis.
Vindt u het lastig om te bepalen of uw kind naar de opvang of naar school kan? Gebruik dan de beslisboom zie Download de actuele beslisboom kinderen naar kinderopvang / school?. Bij twijfel kunt u ook altijd contact opnemen met de GGD of uw vestiging.
Mondkapje vanaf groep 6
Verder is in de persconferentie aangegeven dat kinderen vanaf groep 6 op basisscholen verplicht zijn om in de gang een mondkapje te dragen. Ook op onze KSH Kidsclub locaties zullen wij deze regel naleven