omikron komt er bij mij niet zo smooth uit :'D
edit: blijkbaar heette het eerst B.1.1.529 dus wel een verbetering
omikron komt er bij mij niet zo smooth uit :'D
edit: blijkbaar heette het eerst B.1.1.529 dus wel een verbetering
Dat fout gaan maakte het 10 dagen ipv 6.
Maar hij had de eerste uitslag ook pas na zes dagen, als jij ‘normale’ verkoudheidsklachten hebt (voor de tijd van het jaar) en je moet daarvoor zes dagen binnen blijven / in quarantaine, dan is dat voor heel veel mensen al een te groot struikelblok om überhaupt een test te doen. Ik hoor dat ook om mij heen, voornamelijk van onderwijspersoneel (zes dagen geen lesgeven veroorzaakt veel problemen, vooral met de achterstanden die er al zijn).
Als je binnen 48 uur getest bent en een uitslag hebt, hoef je niet onnodig lang binnen te blijven en dan denk ik dat de testbereidheid hoger wordt hoor.
6 dagen is toch ook gewoon vrij lang, dat heb ik nog nooit gehoord. Ik heb m’n uitslag altijd binnen 10 uur (nou is dat ook wel extreem snel). Maar denk dat het merendeel wel binnen 24 uur een uitslag heeft
Weet je hoe druk het nu is bij de ggd?
De eerst mogelijke testafspraken zijn nu niet vandaag of morgen maar over een paar dagen, in mijn regio ten minste (wel sicke brandhaard hier ). Daarna uitslag binnen 48 u. Duurde bij mij 2 weken geleden ook 46 uur, duurt bij onze leerlingen ook steeds 2 dagen.
Edit: Testafspraak maken bij GGD vrijwel onmogelijk door drukte | NOS
Dit dus, als we meer moeten testen, moet dat wel gewoon (snel) gaan. Vind ik.
Ja dat weet ik, heb onlangs ook getest en anderen om mij heen ook. Nog steeds denk ik dat 6 dagen wachten op een testuitslag eerder een uitzondering is
Ik vind dit aandoenlijk haha
Ik kocht ze vandaag nog gewoon bij de ah! Vond ze wel duur trouwens, zeker voor huishoudens die rond het bijstandsniveau leven
nou ja, jij baseert dat dan waarschijnlijk op jouw ervaring en die van de mensen om je heen en ik op die van mij en dat kan idd verschillen, maar waar ik woon is dat geen uitzondering en als NOS schrijft dat de GGD onbereikbaar is door drukte en Rutte vervolgens zegt dat we meer moeten testen, zie ik daar wel een probleem in
Ook wanneer ze zelftesten afraden en dan plots toch aanraden omdat de GGD het niet meer redt
Maar de teststraten zitten vol toch? Ik wil niet pessimistisch zijn maar ik vraag me af of dit niet gewoon komt doordat niet iedereen kan testen en het aantal positieve testen ong gelijkt blijft.
Ja hier liggen ze in de AH ook nog volop bij de zelfscan kassa’s, toch raar dat het zo verschilt per regio dan.
Hij zegt daar ook wel iets over, maar vraag me dat ook af inderdaad. We zullen het zien de komende tijd. Hou me maar vast aan een sprankje positiviteit.
Oh sorry had niet alles gelezen . Maar hij zegt dat ie geen berichten hoort over extreme drukte bij de testlocaties en ik lees hier alleen maar over mensen die niet kunnen testen
Heb alles hier in het centrum (middelgroot dorp in Gelderland) gehad en echt nergens te koop.
Dit las ik ook net en hoop maar dat deze logica klopt. Al denk ik wel dat we heel veel besmettingen missen momenteel.
Ik heb maar weer zelftesten besteld. Gratis voor studenten/docenten! Volgens mij kun je hier 4 tests per 2 weken bestellen en komt gewoon door de brievenbus.
https://www.zelftestonderwijs.nl/
Op mijn werk zijn alle zelftesten alweer 1,5 week uitverkocht, er is zooooveel vraag naar.
Wij hebben net bericht van het kdv. Niets aangepast kwa snotterbellenbeleid. Er werd alleen even benadrukt dat het hele gezin thuis moet blijven bij een positieve test van gezinslid.
Ja wat ik daar zo dom aan vind, ja dat Gevaccineerde volwassenen dus thuis moeten blijven, als 1 inzet gezjn positief test (toch???). Maar een kind niet?
Want er staat: ja kind immuun? Ja —> ok kom maar
https://www.boink.info/cms/streambin.aspx?documentid=407
Edit; bij huisgenoot gaat t niet op maar bij klasgenoot of ander nauw contact wel. Verkeerd gelezen
Huh? Misschien lees ik m verkeerd hoor, of begrijp ik jouw verkeerd, maar als je rechts boven begint: kind zonder klachten, dan naar huisgenoot met Corona, ja → thuisblijven en testen.
Oh haha ik zie het.
Wij hadden deze situatie op school. En dan is het dus geen huisgenoot maar kennelijk categorie 2 contact (ik dacht dus dat dat dezelfde categorie was). En dat kind mocht dan volgens de richtlijnen als enige naar school komen terwijl de rest van de klas en gevaccineerde juffen/onderwijs assistenten thuis moesten blijven. Naja en toen waren ouders boos want wij zeiden: ja eh kan nie? Wie moet ‘m lesgeven dan?!
@June88 maar er is vanavond toch niks veranderd aan de quarantaine regels? Of wel