En dat is precies het lastige. Ik werk in de muziek en geef voornamelijk les in de avonden. Overweeg ook om in het weekend les te gaan geven nu, want na 1,5 jaar spaarrekening plunderen kan ik het me niet permitteren om minder lessen te geven. (Want overige inkomsten uit optredens en workshops heb ik nu natuurlijk ook niet.)
Als ik als TOZO krijg, moet ik dat delen met m’n partner. Natuurlijk hulde voor het feit dat overheid überhaupt financiële steun geeft, maar het is gewoon echt niet voldoende om met twee personen van te leven én vaste lasten van een werkplek en dergelijke te betalen.
Ook zo lastig dat niemand weet hoelang dit alles gaat duren. Want als ik weet dat het nog 5 jaar duurt, laat ik me meteen omscholen en ga ik iets anders doen. (Of als ik zou weten dat dit deze maatregelen nog een half jaar zouden duren, zou ik bij de ggd gaan solliciteren om coronatesten af te nemen ofzo.)
Ik weet dat er ergere dingen zijn en mensen in vreselijke situaties zitten en tegelijkertijd is het ook best wel een beetje lijden hier.