Caronatopic #13

Ooh nee daar is ie nog niet op aangepast nee.
Maar dr quarantaine regels (als je in contact bent geweest met) veranderen volgens mij niet, dus daar zal (denk ik) niks in aangepast worden.
Maar misschien dus wel in “wat zijn klachten”. Dat bijv neusverkoudheid voor kinderen ook een Corona klacht is. En niet alleen hoesten of koorts. Daar doelt @Ohappyday volgens mij op!

En ik had het dus over het kromme quarantaine beleid :see_no_evil:

2 likes

Hm, in het bericht wat ik echt zojuist hebt ontvangen staat daar niets over :thinking:

Nee ik kan het online niet duidelijk vinden. Alle info gaat idd over onderwijs. Maar even afwachten dan :woman_shrugging:t3:

1 like

Dit heb ik net van het KDV gekregen

Risico besmetting
Om het risico van besmetting op onze vestigingen te beperken verzoeken wij u dan ook de geldende corona-maatregelen in acht te nemen. Dit betekent onder meer dat wanneer een huisgenoot besmet is dat alle andere huisgenoten ook in quarantaine gaan. Deze maatregel geldt sinds 19 november 2021 en dit betekent ook dat kinderen dan niet naar de opvang (of naar school mogen); zij blijven thuis.
Vindt u het lastig om te bepalen of uw kind naar de opvang of naar school kan? Gebruik dan de beslisboom zie Download de actuele beslisboom kinderen naar kinderopvang / school?. Bij twijfel kunt u ook altijd contact opnemen met de GGD of uw vestiging.
Mondkapje vanaf groep 6
Verder is in de persconferentie aangegeven dat kinderen vanaf groep 6 op basisscholen verplicht zijn om in de gang een mondkapje te dragen. Ook op onze KSH Kidsclub locaties zullen wij deze regel naleven

Ik denk omdat het over die strengere verkoudheidsregel genoemd is dat dat nu óók geldt voor kinderen onder de 12 jaar? Dus 0-4 is ook onder de 12.

Ze roepen op om zelftesten te doen, maar je kan ze echt nergens meer krijgen 🥲

Hmmm “ Eerder mochten kinderen onder de twaalf jaar volgens het zogeheten ‘snottebellenbeleid’ nog wél naar school met lichte klachten. Zij moesten alleen thuisblijven in afwachting van een testuitslag of als ze in nauw contact waren geweest met een besmette persoon”
Okay dat wordt leuk maar niet heus. Zoontje zal Wrs aankomende periode dan thuis moeten blijven. Hoe moeten we dan werken? :crazy_face:

2 likes

Hier lagen er bij de AH nog heel veel.

Kon ook makkelijk een testafspraak maken. Toen ik vanmiddag inlogde, kon ik 2 uur later, morgenochtend en morgenmiddag. Allemaal op plekken binnen 20 minuten.
En dan woon ik niet in een hele grote stad.

Thanks, heb ook maar weer besteld want raak door m’n voorraad heen :slightly_frowning_face:

1 like

Huh? Dat je het niet genoeg vindt a la maar er wordt toch best veel aangepast

Alles moet iets eerder dicht. Dat is het.

En volgens Rutte moeten kindjes ( kindJES ugh) de komende 3 weken niet meer naar opa en oma.

Prima vriend, omdat jij het niet nodig vindt de opvang in Nederland toegankelijker ( lees goedkoper of zelfs gratis) te maken ben ik helaas genoodzaakt een beroep te doen op opa en oma, zodat mijn man en ik aan het werk kunnen gaan. Maar dat terzijde. En daarnaast zijn niet alle opa’s en oma’s kwetsbaar , want dat is wat je eigenlijk bedoelt.

7 likes

Dat laatste is toch niet zo gek? Kwetsbaar of niet, er komen nou eenmaal meer mensen met een hogere leeftijd met covid in het ziekenhuis, benadrukte Gommers net ook weer.

8 likes

Ik vind dit echt een hele rare opmerking en ook niet echt recht doen aan alle mensen in sectoren die nu getroffen worden. De hele culturele sector moet weer dicht, horeca heeft nu helemaal geen avond meer, sportscholen etc. gaan ook allemaal dicht, winkels moeten weer werken met maximaal aantal personen per vierkante meter, anderhalve meter en mondkapjes worden overal ingevoerd ook waar de coronapas al geldt. En dan daarnaast nog het advies om met maximaal 4 personen per dag af te spreken thuis. Helemaal prima hoor dat de meeste van jullie het nog verder willen trekken, maar deze opmerkingen (waar ik er deze avond al heel veel van heb gelezen, dus niet alleen richting jou bedoeld) doen zó geen recht aan deze maatregelen. Letterlijk het enige wat ze nog meer zouden kunnen doen is ook alles overdag dichtgooien inclusief de scholen.

8 likes

Dat advies van met max 4 mensen afspreken was er al na de vorige persconferentie. Verder met je eens

1 like

Mijn sportschool heeft nu de lessen overdag vergroot van 10 mensen naar 15 en extra lessen ingepland. Dus zo effectief is het eerder sluiten.

Ze hadden zich veel beter op capaciteit dan tijd kunnen richten.

11 likes

Dat zeg ik niet maar doen alsof er helemaal niks verandert slaat gewoon nergens op, want er sluit best veel zoals @anon55799045 al schreef. Of dat wel of niet de juiste maatregelen zijn geen idee want daar heb ik geen verstand van, maar daar ging het niet over.

De meeste mensen werken overdag dus dat alles zich simpelweg verplaatst van de avond naar overdag is ook niet waar, de meeste mensen hebben geen tijd om overdag te gaan sporten, naar concerten te gaan en in een restaurant te gaan lunchen.

7 likes

Dus ik hoor een aantal mensen die ik ken met een sport/dansschool nu al zeggen “Oh dan geven we gewoon alle lessen in t weekend.”
Ohja nee dat zal idd besmettingen tegen houden.

2 likes

En dat is precies het lastige. Ik werk in de muziek en geef voornamelijk les in de avonden. Overweeg ook om in het weekend les te gaan geven nu, want na 1,5 jaar spaarrekening plunderen kan ik het me niet permitteren om minder lessen te geven. (Want overige inkomsten uit optredens en workshops heb ik nu natuurlijk ook niet.)

Als ik als TOZO krijg, moet ik dat delen met m’n partner. Natuurlijk hulde voor het feit dat overheid überhaupt financiële steun geeft, maar het is gewoon echt niet voldoende om met twee personen van te leven én vaste lasten van een werkplek en dergelijke te betalen.

Ook zo lastig dat niemand weet hoelang dit alles gaat duren. Want als ik weet dat het nog 5 jaar duurt, laat ik me meteen omscholen en ga ik iets anders doen. (Of als ik zou weten dat dit deze maatregelen nog een half jaar zouden duren, zou ik bij de ggd gaan solliciteren om coronatesten af te nemen ofzo.)

Ik weet dat er ergere dingen zijn en mensen in vreselijke situaties zitten en tegelijkertijd is het ook best wel een beetje lijden hier. :pensive:

16 likes

Ik vind t ook geen domme keuze vanuit hen. Alleen heb ik zoiets van dit had de overheid toch ook kunnen zien aankomen dat t nu juist knetter druk word in de weekenden.

2 likes

Ja, daar ben ik het helemaal mee eens inderdaad.

5 likes