Caronatopic #13

Negatief getest met sneltest overigens he, geen pcr wat ik las

1 like

Heeft iemand een goede uitleg/goed stuk waarom mensen in de zorg tijdens deze gehele crisis nog geen betere arbeidsvoorwaarden/salaris hebben gekregen?

Twee van mijn ongevaccineerde collega’s roepen telkens ā€˜ik ga niet als burger m’n best doen voor een oplossing als de overheid niet eens investeert in de frontlinie en die mensen eindelijk eens eerlijk gaat betalen’
Niet echt productieve houding uiteraard maar ik had er even geen goede argumenten voor om dat feit te weerleggen.

Waarom er binnen nu en de nabije toekomst geen nieuwe IC bedden kunnen zijn en er een tekort is aan krachten wat niet meteen opgelost kan worden etc snap ik allemaal.

Maar zijn er specifieke redenen waarom dat salaris zelfs nu nog steeds zo laag is en er wel wordt verwacht dat ze heel Nederland verplegen? Want er zijn wel zonder twijfel miljarden uitgegeven aan al die fieldlab experimenten.

2 likes

Zomaar benieuwd

Hoeveel geld heb jij denk je al uitgegeven aan mondkapjes? Ik echt al easy 200 euro aan leuke wasbare mondkapjes :confounded:

• 0-20
  • 20-50
  • 50-100
  • 100-150
  • 150 - 200
  • meer

0 stemmers

1 like

Heel weinig. Moet bv bij t verlaten van de afdeling een nieuw mondmasker op, en die moet ik dan ook dragen als ik de volgende dag weer moet werken en het ziekenhuis binnenkom (en dan wisselen). En mn vriend krijgt ze gratis mee van t werk… we hebben wel een pakje thuis liggen. Dus heb wel geluk.
Die wasbare heb ik er een 2 van gekregen van bedrijven maar die worden zo nattig.

Btw: Snap eigk t nut van zelftesten niet omdat ze ook vals negatief kunnen zijn toch? Beetje schijnveiligheid. Bij klachten moet je toch sws een officiele test doen?

1 like

0 euro haha. Heb er 4 gekregen van mijn werk en die gebruik ik nu al meer dan een jaar

1 like

Ik ken nieteens 15 mensen die ik aardig genoeg vind, om mee op vakantie te gaan.

45 likes

Omg dit wil ik niet eens zonder pandemi.

8 likes

Heb er vooral aan verdiend door zelf te maken en verkopen aan bekenden. Geen sywertbedragen natuurlijk, maar wel een leuk zakcentje. :innocent:

8 likes

Ik heb er een stuk of 8 ofzo die ik in de was gooi na gebruik, maar na een jaar zijn ze wel behoorlijk versleten. Ik heb elastiek gekocht nu en nog heel veel restlapjes stof, dus ik ga ze nu maar zelf maken. Therapie tijdens de avondlockdown haha.

1 like

Ja je moet naar de ggd. Omdat een zelftest nog vals positief kan zijn. Daarnaast weet je bij ggd test dat die goed is afgenomen.

Voordeel is als je bij ggd positief test dat het ook verwerkt wordt voor eventueel je qr code e.d.

4 likes

Ja natuurlijk, anders tel je niet mee met het aantal vastgestelde besmettingen. Daarnaast zijn zelftesten minder betrouwbaar vergeleken met een professioneel afgenomen PCR test. Wil niet zeggen dat de uitslag van de zelftest niet klopt, vals positief komt niet vaak voor.

3 likes

Woww dat is echt veel haha.
Ik heb afgelopen zomer veel leuke Snurk mondkapjes via Bijenkorf besteld met 70% korting. Toen vond iedereen (nouja, buiten het forum) dat heel gek omdat ze toch niet meer nodig zouden zijn. :woman_shrugging:

HAHA nog een mooie regel in Belgie. Geen take away /bezorgen van eten tussen 23-5 uur snachts… okeeee :sweat_smile:. Dit helpt.

6 likes

Haha true. Zwaarleven… :joy: dat was wel aanpassen toen ik verhuisde naar BelgiĆ«.
Maar mn vriend werkt vaak snachts en vond t wel fijn om soms eten te kunnen bestellen. Maar ach dan maar de boterhammen mee nemen.

3 likes

Vond dit wel hoopvol!
afbeelding

8 likes

Hmm maar is een variant met meer spikes en dus besmettelijker niet ook altijd een variant waar je zieker van wordt, juist doordat je lichaam nog meer aangevallen wordt?
Ik dacht altijd dat het zo in elkaar zat? :thinking: maar als van Ranst dit tweet zal het eventueel ook anders in elkaar kunnen steken neem ik aan :crossed_fingers:t2:

Ik denk ik ook al wel! Omdat ik echt vele versies van stoffen mondkapjes heb uitgeprobeerd (al echt lang voordat het verplicht werd gesteld, april 2020 ofzo, heb er wel 8 ofzo?) en sindsdien ook door vele verschillende wegwerpmondkapjes (oa ffp2, kn95 vouwmaskers, chirurgische maskers etc).

1 like

Nee, het is vaak zo (historisch gezien dan) dat een minder ziekteverwekkende versie dominant wordt en daarom of ā€˜inburgerd’ (influenza) of verdwijnt (wordt gezegd over de plaag). Maar ik zoek hier gewoon ff naar lichtpuntjes hoor moet ik toegeven :sweat_smile:

5 likes

Ik was nog even de antwoorden onder zijn tweet aan het lezen en zag het ook. Nou als dat echt zo zou zijn dan ben ik zelfs wel in voor een besmettingsfeestje 🄲

Ik vind het ook zo krom. Nu was het verspreid en straks zit je overdag met meer mensen binnen die anders in de avond komen :woman_shrugging:

1 like