Caronatopic #13

Huh, dus omdat jij je netjes aan de regels houdt en even extra meldt dat je geen klachten hebt ben je niet meer welkom. Bijzonder, goed dat je hebt geannuleerd

2 likes

Nee, ik vind dit eigenlijk heel logisch dat je dat van tevoren even bespreekt… Ik vind het juist raar dat die ander persoon zo reageert.

2 likes

ā€˜Dat kan niet de bedoeling zijn’ hou toch op, het is juist alleen maar goed dat je het aangeeft. Snap dat het als een verwijt voelt, het zet wel de toon.

3 likes

Heel vreemd… niet helemaal vergelijkbaar, maar ik heb een tijdje terug met iemand gegeten thuis die naar later bleek niet gevaccineerd bleek te zijn (was er totaal vanuit gegaan dat dat wĆ©l zo was dus niet over gehad). Ik voelde me toen echt een beetje bedrogen (geen afstand gehouden enzo) en heb daar dus later ook wat van gezegd, toen kreeg ik als reactie dat ze blij was dat het niet ter sprake was gekomen omdat het wel fijn was om het een avondje niet over Corona te hebben :roll_eyes::grimacing:

1 like

Gaan ze iets huren of eigen camper? Dat laatste lijkt mij prima toch en open lucht is ook goed. Zolang ze maar geen anderen zien of naar een rest gaan.

2 likes

Lijkt me ook niet de bedoeling wat zij doen. Quarantaine is thuis blijven en dus niet naar het bos gaan. Tenzij ze daar wonen

8 likes

Ik heb een beetje een stomme vraag. Morgen zou ik vanuit mijn werk de booster moeten krijgen, maar er staat in de mail dat als je corona achtig klachten hebt je thuis moet blijven. Ik hoest me te pletter maar ben negatief getest. Zou ik dan toch mogen gaan? Zou echt balen zijn als ik hem nu niet kan krijgen :frowning:

Ik had hetzelfde bij de tweede prik en de GGD gebeld en moest het verzetten. Weet niet of dat bij de booster ook zo is!

Ja ik snap het wel een beetje… nu kom je met twee volwassenen en 1 kindje misschien de dag nog wel door. Maar met 5 kleintjes en alleenstaand snap ik best dat je echt eruit moĆ©t om eh, te overleven… als je al anders 10 dagen binnen zit met z’n alle & geen tuin oid hebt :grimacing:…

3 likes

Verdorie, daar ben ik dan wel bang voor :frowning: het gaat vanuit mijn werk (ziekenhuis). Morgenvroeg maar even bellen dan

1 like

Heel eerlijk. Ik had keelpijn op de dag vd booster (ongeveer helft van onze groep) en ben na een negatieve zelftest de booster wel gaan halen. Wij mochten namelijk niet op een andere dag …

Huh nee dit vind ik echt totaal bizar, je hebt bevestigd corona en gaat dan lekker de hort op?? Dat is natuurlijk niet hoe isolatie werkt

14 likes

Dat is bij mij ook het probleem, in alle eerlijkheid: als het alleen een snotneus ofzo was zou ik ook denken ik ga gewoon. Maar ik moet vooral heel veel hoesten :pensive:

Je hebt een negatieve pcr toch? Hoesten nu in dit seizoen heeft zoveel andere potentiƫle oorzaken. Nog de mogelijkheid om er nog een extra pcr te doen?

Maar als je naar buiten gaat weet je toch nooit zeker of je andere mensen tegenkomt? En je raakt waarschijnlijk van alles aan onderweg waar andere mensen ook langskomen.

Als je corona hebt moet je gewoon in je eigen huis en niet verder dan je eigen tuin blijven, als er een regel niet voor interpretatie vatbaar is dan lijkt die het me wel.

7 likes

Ja heb er al meerdere negatieve gehad, dus echt geen covid neem ik aan. Ik denk dat ik een ffp2 masker opzet, naar binnen ren en snel die prik haal en er weer heel snel tussenuit piep :sweat_smile: het is niet dat ik denk covid te hebben maar meer dat mensen not amused zijn als ik daar zit te proesten in de wachtruimte

3 likes

Heb je codeine thuis? Zou dat eff innemen.

Ik denk dat ā€œNuā€ vooral voor Nederlanders en Belgen voor verwarring had gezorgd :’)
Hoewel de Nu-variant wel fijner klinkt in het Nederlands.

5 likes

Maar waarom niet gewoon Epsilon dan? Of Phi of Gamma of Kappa? Omicron zit toch veel later in het alfabet

Edit: of ken ik t Griekse alfabet niet goed genoeg?

1 like

Epsilon hadden we denk ik al?

Gamma zou teveel op ā€œbouwmarkt Gammaā€ lijken. Copyright issues.

3 likes