Dan had Corona bier ook wel een rechtzaak kunnen beginnen
Voor het eerst ooit een melding gekregen van de CoronaMelder app. Dinsdag vermoedelijk in contact geweest met iemand die positief getest is. Mocht volgens de app morgen testen, maar helaas geen plek hier in de buurt (of op zondag dicht??). Maandag pas, dus weer werk afzeggen. Zelftest is gelukkig negatief.
wow ik had ook al zoiets! Had een training en de trainer mailde: āhet heeft niet mijn persoonlijke voorkeur om afstand te houden, maar als jullie het willen prima. En oja ik ben niet gevaccineerdā.
De training gaat gelukkig niet door. Alsof het afstand houden nu ook een kwestie van persoonlijke voorkeur is.
Je kunt dan beter gewoon compressies blijven geven! Dat blijft t allerbelangrijkste. Ook als iemand bijv gebraakt heeft oid mag je t beademen overslaan voor je eigen veiligheid
Ik zag vandaag op LinkedIn voorbij komen dat het advies om wel of geen mond op mond te geven van jezelf afhankelijk is. Dus als jij gevaccineerd bent en de kans durft aan te gaan gewoon doen.
Die zijn er allemaal wel geweest! Maar als een variant toch niet zo wijdverspreid raakt of toch minder besmettelijk lijkt dan worden die namen uiteindelijk niet in de media gebruikt.
Gamma is bijv. in Braziliƫ ontstaan, Eta in verschillende landen, Iota in de VS, Kappa in India, Lambda in Peru, Mu in Colombia, Nu en Xi waren dan overgeslagen, en zo komen we bij Omikron terecht. Waar Epsilon, Zeta en Theta gebleven zijn weet ik niet.
Iemand die ik ken had vandaag een positieve zelftest, vervolgens negatieve testen voor toegang (ggd kan ma/di pasā¦) en thuis weer een negatieve zelftest? Zo raar. Nu alsnog in isolatie tot de ggd test geweest is en de uitslag er is. Volledig gevaccineerd overigens. Maar valse positieve zijn relatief uitzonderlijk toch?
Ik heb al 3x in mijn omgeving een valse positieve meegemaakt, het is wel uitzonderlijk maar niet onmogelijk.
Een vriend van me had ook een positieve zelftest en toen negatief bij PCR. Vond ik ook bizar, mja test is nooit 100% dus er is altijd kans op een foutieve uitslag
Volgens mij poste @Ovenschaal een paar dagen geleden dat de zelftesten een wat breder bereik hebben, en dus ook positief reageren op enkele andere virussen. PCR is nauwkeuriger.
Wel fijn dat het Griekse alfabet weer even opgefrist wordt door corona
Ook fijn voor mensen die überhaupt nooit Grieks hebben gehad
Makadoā¦culinairā¦veelbelovend?
Bufkes for life!
Ik heb dit gestampt voor het leven, verschrikkelijk
OkƩ vreemde linktekst, maar het is een Volkskrant artikel over iemand die uit die vlucht vanuit zuid Afrika kwam
Ja met zoān context vind ik het ook raar. Maar goed ze willen ook niet testen en/of vaccineren en hebben vast hun eigen idee van wat quarantaine inhoudt. Zou het proberen los te laten voor je eigen gemoedsrust.
Alleen de man heeft getest vrouw en kind niet. Dat begreep ik. Terwijl iedereen klachten heeft. Zeker met een kindje is het verstandig om het wel te testen, want stel dat die ook Corona heeft dan is het handig voor het KDV/bso/school (kun je Wrs met opnieuw verkoudheidsklachten naar school etc).edit oh alleen kind niet getest, maar iedereen klachten man positief eh vrouw negatief.
Ik was uiteraard al heel blij met het vaccin, maar vandaag nog een beetje extra. Mān opa (met allerlei dingen aan zijn longen) is flink ziek geweest van Corona (nu net weer beter) en zijn longarts heeft gezegd dat hij het zonder vaccin waarschijnlijk niet overleefd had.
Haha kut mag morgen beginnen aan quarantaine nummer 2 deze maand. Door die nieuwe variant is Nederland aangemerkt als hoog risico land in mijn thuisland. Irritant want het voelt alsof ik echt 0 verhoogd risico heb waardoor die quarantaine nutteloos voelt. Maar soit, zal mezelf netjes weer 10 dagen opsluiten.
Booster is gezet