Echt triest zeg! Je hebt het gewoon goed gedaan om haar daarop aan te spreken. Zulke mensen dragen gewoon bij aan de verdere besmettingen. Hoop niet dat het jullie relatie van de kindjes onderling negatief beïnvloedt.
Thanks! Dan ga ik even bellen. Moet ik dan hetzelfde nummer bellen als voor het maken van een afspraak? Kan geen ander nummer vinden.
Nav wat ik vorige week poste over corona en de antroposofische beweging: het NRC schrijft er nu ook over. En linkt de lage vaccinatiegraad in bepaalde deelstaten aan de populariteit van natuurgeneeskunde:
De arts die erin wordt beschreven heeft wel het vaccin maar bestudeert tegelijkertijd ‘filevorming’ van bloedcellen als gevolg van straling. Ik vind het een bijzondere combinatie.
Ik ben al een paar dagen verkouden. Ik heb 2 zelftesten gedaan (1 een paar dagen geleden, en 1 net). Ze waren allebei negatief. Ik ben gevaccineerd. Maar ik ben nog steeds een beetje bang dat ik corona heb, maar naar de teststraat gaan is super veel gedoe (ik heb geen auto). Wat zouden jullie doen?
- Er vanuit gaan dat je geen corona hebt
- Je laten testen in een teststraat
- Iets anders…
0 stemmers
Ik zou gewoon laten testen, ik ken meerdere mensen die 2 keer een negatieve zelftest hadden en vervolgens de pcr-test positief bleek te zijn.
Dit was de hele kern van de persconferentie; laat je testen bij klachten dus ga niet uit van die zelftests.
dank je iedereen. Ik heb net een afspraak gemaakt voor morgen. En ga gewoon dik een uur fietsen.
beter extra testen, dan inderdaad niet doen
Weet niet of je al gebeld hebt (en misschien is het nu anders) maar toen ik achter de uitslag van m’n zoontje belde mochten ze m niet aan me geven. Ze hadden m’n ex 2 x gebeld, hij had oproep gemist
daarna ben ik er achteraan gaan bellen, maar ze mochten m niet geven. Maar het duurde maar en duurde maar, ik werd maar niet gebeld dus heb er vaker achteraan gebeld. Uiteindelijk werd ik na iets van 4,5 dag gebeld of ik de uitslag al had
nou nee, maar inmiddels was m’n zoontje ook al weer naar school gegaan want z’n klachten waren al 2 dagen over.
Heb gelijk digid voor m aangevraagd daarna
Dochter heeft ineens een snotneus en volgens vernieuwde regels moet je dan weer thuisblijven en testen. Telefoon was overbelast. Maar online kon ze (en wij) morgen al terecht hier om de hoek bij Rdam Airport
Gelukkig had ik een digid voor haar aangevraagd. Hopelijk komt de uitslag snel en geen covid 
Ik vlieg vanmiddag om 16.50 (23.50 Nederlandse tijd) terug uit de VS naar Amsterdam, en vervolgens van Amsterdam naar Düsseldorf (ja belachelijk maar scheelde 300 euro) en ik vind t wel spannend hoor!! Op dit moment hoef ik alleen een vaccinatiebewijs voor beide landen te hebben maar goed dat dachten die mensen uit die vliegtuigen vanuit Zuid-Afrika ook toen ze instapten. Straks verandert het ook opeens terwijl ik in t vliegtuig zit 

Normaal heb ik niet zoveel eten in m’n handbagage maar ik neem nu wel wat extra snoep enzo mee.
Die moeder moet tot woensdag in isolatie. Als ze dan 24 uur klachtenvrij is mag zij uit isolatie. En 5 dagen daarna als het zoontje negatief test mag hij uit quarantaine. Of 10 dagen erna als hij zich niet laat testen.
Dus zij zijn allebei (alledrie als je de kraamverzorger meetelt) superfout bezig. Jij hebt echt niks verkeerds gedaan of gezegd.
Oh, dat geeft weinig hoop, haha. Heb net gebeld en die man mocht idd de uitslag nog doorgeven. Hij kon wél voor mij checken of de uitslag al bekend is, en dat is ie, maar moet gewoon wachten tot ik gebeld word om de uitslag te weten. Helaas!
Ja inderdaad, was bij mij ook. Super kut. En als je ze mist kan het zo weer een hele dag schelen voor ze weer bellen, dus echt stom dat je zelf niet kunt bellen voor de uitslag. Iedereen met kinderen hier: vraag asap digid aan voor je kind want dat scheelt echt veel gedoe
Dat had mijn vader ook met mijn zusje. Toen heeft mijn vader aangegeven dat het wel zonde was omdat nu dus mijn andere zusje en ik niet langs konden komen voor haar verjaardag. Toen heeft die man gezegd ja ik mag niks over de uitslag zeggen, maar ze mogen langskomen hoor.(met andere woorden ze was dus negatief getest)
De testlijn kan geen uitslagen doorgeven, regionale GGD kan je proberen. Zijn wel vaak gesloten op zondag.
Regionale GGD geeft wel uitslagen door. Heb van de week voor 2 leerlingen gebeld (in overleg met ouders natuurlijk) Meisjes waren alleen 45 min op de fiets naar teststraat gegaan en uitslag kwam maar niet, ze wilden zo graag weer naar school. GGD werkte mee, gaf de uitslag zo. Misschien dat het wel verschilt per regio? Ik had overigens wel een nummer gekregen via het GGD scholennummer, geen idee of dat verschil maakt.
Op een ander forum was ook iemand die het volkomen normaal vond om haar kinderen in quarantaine buiten te laten spelen (testen weigerde deze tante dus of ze positief waren was dus onbekend). Ik vind dat soort beslissingen heel moeilijk te accepteren. Ik vind het gewoon dom.
Mijn stiefvader testte vrijdagavond positief met een zelftest, nou had ik hem 5 dagen daarvoor nog gezien dus had mijn omgeving even gewaarschuwd. Ik had die middag namelijk lamiaat gekocht met mijn oom. Na de positieve zelftest van mn stiefvader deed ik er ook een, die was negatief. Nog wel aangegeven aan mn oom en tante van joh ga even niet naar oma, zekere voor het onzekere… Doe ik nu 2 dagen later net opnieuw een zelftest, positief. Belde om dat door te geven… en waar zitten ze? Bij fucking oma 
Van die mensen in winkels etc zonder mondkapje met zo’n zelfingenomen grijns 
Ik denk dat veel mensen gewoon schijt hebben, maar denk dat er ook wat onwetendheid is. Wij zitten in quarantaine (vanmiddag getest) en ik zei tegen mijn vriend; ooh het gaat vanavond sneeuwen, maarja wij mogen niet naar buiten. Was hij oprecht verbaasd over omdat hij dacht dat hij zolang hij nog niet echt positief is, wel naar buiten zou mogen (op een plek waar niemand is en natuurlijk niet met andere mensen), ook omdat mensen ook hond mogen uitlaten etc. Het was echt ontwetendheid want hij houdt zich al bijna 2 jaar heel streng aan alles en heeft zich nu getest bij ‘alleen’ een verkoudheid (wat natuurlijk ook hoort maar wat veel mensen niet doen).