Caronatopic #13

Ik wil graag jullie mening.

Een mama van een vriendje van mijn zoon is positief getest en zit in quarantaine. Nu zagen we ze daarnet in een volle speeltuin met haar kinderen. Ik heb toen van ver aan haar gevraagd wat ze daar dee en haar aangemaand om naar huis te gaan. Zonder mondmasker of iets… Haar excuus was dat ze voorbij de speeltuin kwam ( openbaar park ) en haar zoontje perse op de schommel wou. Haar zoontje heeft dus ook op de schommel gezeten en daarna ook andere kindjes. Ze zitten al 4 dagen samen in quarantaine dus de kans is ook wel groot dat haar zoontje ook positief is.

Mijn zoontje was aan het spelen met een ander kindje waarvan de mama niet gevaccineerd is en zij heeft me toen aangevallen “niet ok dat jij zo mensen uitsluit, dit kan echt niet. Echt niet oke van jou” nam haar kinderen en vertrok direct. Toen is ze bij de positief geteste mama gaan staan en is tegen haar gaan zeggen dat mij gedrag niet oke is. Ze is vroedvrouw en ziet meerdere keren per week pasgeboren babies en ouders en is nu mogelijks besmet ? Is ook tegen vaccineren en alle maatregelingen…

Ik hd daar ook afgesproken met een vriendin die zwanger is en met een aangetast immuunsysteem.

Ik sta toch recht in mijn schoenen ? Ik snap niet dat je denk dat zo iets echt niet oke is…

5 likes

Ik wacht nu ruim 48 uur op de testuitslag van mijn kind (geen DigiD). Weet iemand of het zin heeft om zelf te bellen? Bij het maken van de afspraak werd verteld dat ik binnen 48 uur gebeld zou worden en bij de teststraat zelf den ze zelfs binnen 36 uur.

Ja! Gewoon even bellen, grote kans dat het al binnen is.

3 likes

Hmm, ze mag ip 7 dagen na start klachten en 24 uur klachtenvrij uit de quarantaine. Misschien was dit al van toepassing voor haar. Wat betreft haar kind als ze niet gescheiden hebben geleefd dat is het wel erg raar dat ze in een openbare ruimte aanwezig zijn. Wat betreft die andere vrouw, een kraamzorgster toch? Dat is wel echt heel kwalijk. Maar je kunt haar moeilijk snitchen. Als zij zo openbaar haar beleid naar buiten brengt dan is haar organisatie toch wel op de hoogte.

1 like

Ze moet tot woensdag in quarantaine dan mogen ze buiten. Snap echt dat je eens buiten wilt maar ga dan in het bos wandelen ( ligt naast de speeltuin )… ze liep daar ook gewoon rond zonder mondmasker.

Sorry het is vanaf donderdag dat ze in quarantaine zitten dus 4 dagen

Over de vroedvrouw, ik ga het zeker niet snitchen. Ze heeft een redelijk alternatieve praktijk en komen er ook voor uit. Dus ik vermoed en hoop echt de de ouders het weten.

Echt triest zeg! Je hebt het gewoon goed gedaan om haar daarop aan te spreken. Zulke mensen dragen gewoon bij aan de verdere besmettingen. Hoop niet dat het jullie relatie van de kindjes onderling negatief beïnvloedt.

13 likes

Thanks! Dan ga ik even bellen. Moet ik dan hetzelfde nummer bellen als voor het maken van een afspraak? Kan geen ander nummer vinden.

Dankje voor de bevestiging. Ze zitten samen op school dus kunnen daar spelen. Maar ik ga helaas niet meer met hun buiten school afspreken.

2 likes

Nav wat ik vorige week poste over corona en de antroposofische beweging: het NRC schrijft er nu ook over. En linkt de lage vaccinatiegraad in bepaalde deelstaten aan de populariteit van natuurgeneeskunde:

De arts die erin wordt beschreven heeft wel het vaccin maar bestudeert tegelijkertijd ‘filevorming’ van bloedcellen als gevolg van straling. Ik vind het een bijzondere combinatie.

Ik ben al een paar dagen verkouden. Ik heb 2 zelftesten gedaan (1 een paar dagen geleden, en 1 net). Ze waren allebei negatief. Ik ben gevaccineerd. Maar ik ben nog steeds een beetje bang dat ik corona heb, maar naar de teststraat gaan is super veel gedoe (ik heb geen auto). Wat zouden jullie doen?

• Er vanuit gaan dat je geen corona hebt
  • Je laten testen in een teststraat
  • Iets anders…

0 stemmers

1 like

Ik zou gewoon laten testen, ik ken meerdere mensen die 2 keer een negatieve zelftest hadden en vervolgens de pcr-test positief bleek te zijn.

3 likes

Dit was de hele kern van de persconferentie; laat je testen bij klachten dus ga niet uit van die zelftests.

4 likes

dank je iedereen. Ik heb net een afspraak gemaakt voor morgen. En ga gewoon dik een uur fietsen.

beter extra testen, dan inderdaad niet doen

9 likes

Weet niet of je al gebeld hebt (en misschien is het nu anders) maar toen ik achter de uitslag van m’n zoontje belde mochten ze m niet aan me geven. Ze hadden m’n ex 2 x gebeld, hij had oproep gemist :confounded: daarna ben ik er achteraan gaan bellen, maar ze mochten m niet geven. Maar het duurde maar en duurde maar, ik werd maar niet gebeld dus heb er vaker achteraan gebeld. Uiteindelijk werd ik na iets van 4,5 dag gebeld of ik de uitslag al had :no_mouth: nou nee, maar inmiddels was m’n zoontje ook al weer naar school gegaan want z’n klachten waren al 2 dagen over.
Heb gelijk digid voor m aangevraagd daarna

Dochter heeft ineens een snotneus en volgens vernieuwde regels moet je dan weer thuisblijven en testen. Telefoon was overbelast. Maar online kon ze (en wij) morgen al terecht hier om de hoek bij Rdam Airport :+1: Gelukkig had ik een digid voor haar aangevraagd. Hopelijk komt de uitslag snel en geen covid :crossed_fingers:

Ik vlieg vanmiddag om 16.50 (23.50 Nederlandse tijd) terug uit de VS naar Amsterdam, en vervolgens van Amsterdam naar Düsseldorf (ja belachelijk maar scheelde 300 euro) en ik vind t wel spannend hoor!! Op dit moment hoef ik alleen een vaccinatiebewijs voor beide landen te hebben maar goed dat dachten die mensen uit die vliegtuigen vanuit Zuid-Afrika ook toen ze instapten. Straks verandert het ook opeens terwijl ik in t vliegtuig zit :grimacing::grimacing:
Normaal heb ik niet zoveel eten in m’n handbagage maar ik neem nu wel wat extra snoep enzo mee.

3 likes

Die moeder moet tot woensdag in isolatie. Als ze dan 24 uur klachtenvrij is mag zij uit isolatie. En 5 dagen daarna als het zoontje negatief test mag hij uit quarantaine. Of 10 dagen erna als hij zich niet laat testen.

Dus zij zijn allebei (alledrie als je de kraamverzorger meetelt) superfout bezig. Jij hebt echt niks verkeerds gedaan of gezegd.

1 like

Oh, dat geeft weinig hoop, haha. Heb net gebeld en die man mocht idd de uitslag nog doorgeven. Hij kon wél voor mij checken of de uitslag al bekend is, en dat is ie, maar moet gewoon wachten tot ik gebeld word om de uitslag te weten. Helaas!

1 like

Ja inderdaad, was bij mij ook. Super kut. En als je ze mist kan het zo weer een hele dag schelen voor ze weer bellen, dus echt stom dat je zelf niet kunt bellen voor de uitslag. Iedereen met kinderen hier: vraag asap digid aan voor je kind want dat scheelt echt veel gedoe

2 likes

Dat had mijn vader ook met mijn zusje. Toen heeft mijn vader aangegeven dat het wel zonde was omdat nu dus mijn andere zusje en ik niet langs konden komen voor haar verjaardag. Toen heeft die man gezegd ja ik mag niks over de uitslag zeggen, maar ze mogen langskomen hoor.(met andere woorden ze was dus negatief getest)

4 likes