Caronatopic #13

Juist die angst/risico heeft mijn schoonzus laatst over de streep gehaald om zich toch in haar laatste trimester te vaccineren. Een slappe aanpak gaat mensen niet overtuigen.

2 likes

Maar hun behandelen hameren daar toch ook op hoop ik đŸ„Č?

Ik denk dan (kan niet, ethisch niet, op zoveel vlakken niet haha). Maar:
Als je dan toch voor een echo moet, loop effe perongeluk een rondje langs de IC met zwangeren en liefst daarna even over de NICU :upside_down_face:.
“Oh we moeten vandaag naar een andere kamer voor de echo, kom, we lopen even om!” :relieved:

Nouja creatief idee, niet uitvoerbaar

3 likes

bedoelt ze denk ik

7 likes

Dit hing op bij mij op kantoor. Inmiddels ligt het in de papierbak.

10 likes

Booster zit erin :smiling_face_with_three_hearts:

57 likes

Ik snap het ook Ă©cht niet, juist als je zo’n leeuwin bent doe je toch alles om ervoor te zorgen dat je niet op de IC belandt.

Twee familieleden van mij hebben zich hoogzwanger laten vaccineren, die waren juist dolblij dat het kon (en twee kerngezonde baby’s hoor, doen alles volgens het boekje). Ben met een van hen meegegaan naar de tweede vaccinatie toen was de baby een paar dagen oud. Toen moest ze naar het medisch team van de intake-mevrouw ‘vanwege de borstvoeding, om zeker te weten dat het dan mag’. Nu wist mijn familielid heeeeel zeker dat ze het wilde, en het medisch team snapte ook niet zo goed waarom ze langs moest komen. Ik snap ergens wel dat ze bij de intake het zeker voor het onzekere willen nemen, maar denk dat hierdoor ook wel spookverhalen de wereld in komen.

5 likes

Wow m’n vriend ging net testafspraak maken, half 12 ongeveer dus, en hij kan om half 4 al getest worden in eigen woonplaats. Toen ik zelf vorige week getest moest worden ging ik savonds proberen afspraak te maken en kon ik de volgende dag om 1 uur terecht.

Vooral dat m’n vriend zo snel terecht kan valt me alles mee!

Ik kan via mijn werk op 15 december een boosterprik krijgen, maar mijn laatste vaccin is dan vier maanden geleden en ik lees net dat er volgens het rivm minimaal zes maanden tussen moet zitten. Jammerrrr.

Ik kon hier ook een halve dag later terecht, had na 9 uur ook al mijn uitslag gelukkig

Heb t gestuurd. Zal niks veranderen. Ze heeft net corona gehad en nog niet zwanger. Een familielid heeft kanker en daar heeft ze t ook niet eens voor gedaan.
Maar wat t artikel ook zegt, dat je dan wakker wordt zonder baby in je buik, dat moet echt een hel zijn. Snap echt niet dat er nog steeds mensen zijn die er zo licht over denken. Of gewoon zo arrogant zijn dat ze denken dat t ze niet overkomt terwijl les 1 corona is dat je niet weet wat t doet.

Spreek meestal af met deze vriendin en nog een maar de een werkt in t onderwijs en de ander heeft kinderen dus sorry maar de komende tijd niet.

3 likes

Hoe kan dit nou toch he? Het lijkt haast psychotisch/wanen terwijl ze die symptomen vaak voor corona niet vertoonden. Hoe kĂĄn dat nou toch, dat mensen echt alleen hun eigen waarheid zien in dingen verdraaien? Ik snap daar echt niks van.

2 likes

Ja dit idee heb ik ook. Er is ook veel meer over in het nieuws de laatste dagen.

1 like

Mijn verloskundigenpraktijk heeft gisteren een mail gestuurd met huidge maatregelen ivm corona, dus hoeveel personen bij echo, in ziekenhuis bij bevalling etc en er stond ook in
“Overweeg een vaccinatie en / of booster.”

Dus dat stemt mij blij. Op de tafel in de wachtkamer lag ook al info over t vaccin, dat het geen kwaad kan en dat ze je graag meer info geven, zonder veroordelend over te komen.

10 likes

Oh wat interessant, ik ga het lezen! Mijn moeder is niet psychotisch en heeft geen andere klachten maar gelooft wel in corona-complotten. Ze houdt zich wel aan de maatregelen maar weigert zich te vaccineren.

Mijn ex-schoonmoeder is erg psychotisch en die heeft zich netjes laten vaccineren en gelooft niet in corona-complotten. Daar was ik wel een beetje verbaasd over maar heel fijn voor mijn schoonmoeder.

5 likes

Ik heb volgens mij in dit topic een uitleg of artikel over uitblijvende menstruatie (wat daar de reden van is) na je vaccinatie gelezen. Ik kan het nergens terug vinden ook niet na de zoekfunctie. Weet iemand wat ik zoek/ waar ik het kan vinden?

Oh wat goed! Zo had ik het nog niet bekeken inderdaad, de therapie kan daar ook aan bijgedragen hebben en de medicatie die ze gebruikt. Ben ook heel blij voor haar.

1 like

Ik kan hem ook al krijgen maar is bij mij ook nog geen 6 maanden geleden. Ik heb 'm uiteindelijk zo ver mogelijk vooruit gepland en dan is het 5.5 maand geleden. Ga er dan toch maar voor denk ik, voordat ze vanuit de GGD bij mijn leeftijdscategorie zijn gaat nog een hele tijd duren vrees ik.

Edit: bij ons staat er trouwens dat het mag vanaf 12 weken na je laatste vaccinatie en dat na 6 maanden wordt aangeraden.

Mijn schoonzus gelooft alle complottheorieĂ«n, en die is inderdaad niet over te halen met feiten. Dat zijn volgens haar leugens, wij gaan de ‘echte’ waarheid ooit nog wel eens onder ogen zien. Ze heeft haar eigen nieuwskanalen, ze volgt de normale media al een hele tijd niet meer. Dus dit soort artikelen van gynaecologen die oproepen om te vaccineren zou zij niet eens onder ogen krijgen. En mocht ze het toch ergens lezen (op Facebook ofzo) dan trekt ze haar schouders op en zegt dat het weer een leugen in het kader van the great reset is.

We praten ook niet meer over covid met haar en zwager, er valt niet tussen te komen en er komt helaas alleen maar ruzie van.

4 likes

Fijn dat het zo lukt! Bij mij mag het niet als het korter dan zes maanden geleden is, maar misschien gaan ze later nog een andere datum aanbieden hoorde ik.

M’n schoonmoeder en schoonzus hebben hem na vijf maanden gekregen