Caronatopic #13

Ja ik twijfelde zelf een beetje omdat het effect pas na 6 maanden optimaal is. Aan de andere kant vraag ik me af of die 2 weken nou zoveel verschil zou maken. Kan me voorstellen dat het met 4 maanden misschien weer wat anders is. Het is meer dat ik de vorige keer dus ook eerder aan de beurt geweest ben voor de vaccinatie ivm werk en dat ik bang ben dat ik nu dan zou moeten wachten tot ik aan de beurt ben op grond van mijn leeftijd en dat er dan dus waarschijnlijk relatief lang tussen mijn vaccinaties zal zitten. Ben bang dat ik mezelf daarmee in de vingers snij doordat mijn vaccinatiebewijs dan ook gaat verlopen.

2 likes

Ik had mij vorige week ook laten verleiden tot een discussie op FB over dit onderwerp. Stuurt een van die waps mij een nieuwsbericht waarin staat dat er zoveel doodgeboren kinderen zijn nu. Zogenaamd om haar argument kracht bij te zetten tegen vaccinatie. Staat er letterlijk in het artikel dat vaccineren daar juist tegen helpt… zw lezen gewoon wat ze willen lezen, echt geen land mee te bezeilen.

2 likes

Ik voel me echt emotioneel gemanipuleerd… De betreffende moeder van een cliënt van mij die ik al eerder beschreef vroeg of ik het alweer zag zitten om X op te vangen. Hij is nog verkouden, maarja, dat kan nog heel lang blijven. En zij is nog zo ziek, en X kan wel wat afleiding, ritme en professionele begeleiding gebruiken na 2 wkn thuis (6 dgn quarantaine - testen (positief) - 7 dagen verder nu).

Maar goed, kind heeft klachten en ik wil het dus eigenlijk niet (en tegelijkertijd kost het me nu al een half maandsalaris want ZZP’er en geen uren maken = geen factuur…)
Maar dan stuurt ze weer; Ja ik ben ook nog zo ziek.

Houd je gewoon aan de regels. Waarom zijn mensen zo? Dan heb je (ongevaccineerd) Corona doorgemaakt en ervaren hoe heftig het is, en dan nog probeer je je positief geteste kind met snotneus en hoesten bij mij te brengen?

Volgens de GGD is het toch 14 dagen na positieve test? Als je klachten blijft houden? En dan mag je toch ondanks klachten weer naar buiten?

Vooral tussen minuut 35 en 39 wordt fase 3 goed uitgelegd.

2 likes
  • U mag uit isolatie als het minimaal 7 dagen is na het begin van uw klachten én u 24 uur geen klachten meer heeft die passen bij corona. Als uw klachten aanhouden, mag u na 14 dagen uit isolatie.

—->> lastig is wat zijn “ klachten”.

1 like

Mijn collega’s en ik moeten ook gewoon werken als we gevaccineerd zijn en in (nauw) contact zijn geweest met een positief iemand. Vind dat echt erg want zo verspreid je het zo makkelijk, wij kunnen namelijk geen 1,5 meter houden. Maarja personeelstekort :nerd_face:

Ja dat slaat echt nergens op. Vooral als mensen met verstand zeggen 5 dagen. Willen ze hier niet uit ofzo? :sob:

2 likes

Echt zoveel mensen om mij heen hebben corona, hoor het op mijn werk gewoon meerdere keren op een dag. Het is nog nooit zoveel geweest als nu (logisch ook als je de cijfers ziet). Gelukkig lijkt de stijging wat betreft positieve tests er nu uit. Hopelijk gaan we heeel snel dalen

Dank je wel! Ff een vriendin gerust stellen :relaxed: Het is bij haar nu wel een half jaar amper tot niet ongesteld, dus ik heb sowieso wel gezegd om ff naar de huisarts te gaan

2 likes

Kwam dit interessante filmpje tegen, misschien wel leuk om hier te delen.

1 like

Nog niet gehoord, thanks voor de tip!!

1 like

Ja als je klachten aanhouden dus 14 dagen. Ja verkouden en hoesten… en ik wordnormaal al in m’n gezicht gehoest en geniest etc haha. Dus heb geen zin in een volle Corona hoest :nerd_face:

1 like

Ook niet overal in Duitsland toch? En al zou het wel net in een 2G regio zijn, er zijn echt wel restaurants die daar niet aan meedoen… dus dat ze in daar in een restaurant eten zegt niet alles.

Huh maar hoe komen ze daar dan binnen?

Oma heeft haar boosterprik! Ze kreeg Moderna dit keer ipv Pfizer. Was weer een gezellig uitje met haar, vorige twee keren ook mee geweest :heart:

35 likes

Vrijdag op de radio werd er idd ook gezegd dat ze daar een goed detectie systeem hadden, ze hebben daar al eerder een variant ook ontdekt?
En toen dacht ik ook van ja zijn zij dan de core vd nieuwe variant of enkel de ontdekkers. Nouja dat laatste dus, stom idd dat ZA daar nu de dupe van is.

Ik ben voor.

12 likes

@Ovenschaal Heb je deze studie al gelezen? Omicron heeft een hoog aantal S-gene mutaties, waardoor vermoedt wordt dat deze variant in HIV patiënten ontstaan is. Twee pandemieën die samen komen op deze manier, how romantic. Als dit daadwerkelijk het geval is, blijkt het maar weer hoe belangrijk vaccineren in andere delen van de wereld is waar HIV een hogere prevalentie heeft.

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.06.03.21258228v1

9 likes

Ja maar ik heb dus begrepen dat je tot enkele maanden na positieve test positief kan blijven testen? Dat had moeder van de GGD begrepen, dat daarom her test geen zin heeft

1 like

Kan maar hoeft zeker niet. Ik was ondanks afweerverlagende medicatie na 7 dagen negatief en kon gaan werken.

3 likes