Caronatopic #13

Damn! Tijd voor koffie.

2 likes

Nee het is echt dat het aangespannen staat, niet te vergelijken met spierpijn. Had het ook al voor m’n vaccinatie helaas.

Het blijft altijd maar zo gissen waar iets vandaan komt, wel heel naar voor je oma! En lastige bijwerking denk ook

3 likes

Plato - drogreden - Adolf Hitler

12 likes

Misschien heb je dit al honderd keer gehoord maar heb je magnesium geprobeerd? Ik had andere spiergerelateerde problemen en t werkt voor mij heel goed. Huisarts zei ook dat t helpt met t ontspannen van de spieren.

1 like

Weet niet waar je heen moet, maar ik heb gisteren getest en kon gewoon binnen wachten. Was druk maar stond na 5 min weer buiten.
Zou gewoon gaan. En als er echt een rij van uren staat weer vertrekken?

Vind dit zo’n heftig stuk. Maar durf m nog niet goed naar die ene vriendin van me door te sturen.

3 likes

Hupla gewoon doorsturen!

1 like

Sommige mensen zijn gewoon niet meer te overtuigen. Hoe sneu het ook is, steek er geen aandacht meer in.

2 likes

Ik vind het heel fijn dat zulke stukken steeds meer in het nieuws komen. Ook dat stuk van het Volkskrant. Wel jammer dat het sommige zwangere angstig maakt, maar ja hoe moet je anders schetsen wat de realiteit is. Want blijkbaar komt de boodschap bij de zwangeren toch niet aan 
 dat lees je ook hier terug op het forum 
 Wij hebben gemiddeld 1 zwangere per week met covid onder onze hoede (samen met de gynaecoloog). Je kunt eigenlijk al voorspellen wat het afloop zal zijn. Waarom er zoveel in EMC liggen komt deels ook doordat zij ook een neonatale IC hebben. Wij niet. Dus elke zwangere waarbij wij in consult zijn en die minder dan 32 weken zwanger is worden altijd overlegd met het EMC voor het geval de moeder naar de IC moet, moet er meteen een bedje voor de baby zijn op de IC. Heel soms wijken ze af naar BelgiĂ«. Soms wordt hier dan al een spoed keizersnede gedaan en staan er 2 MICU klaar om de twee patiĂ«nten te transporteren. Wat ook sneu is, is dat vaak de partner ook Corona heeft en dus niet bij z’n partner en pasgeborenen kan zijn. Dan wordt er gezocht naar een geschikt iemand zoals oma of tante die over het kindje kan gaan, knuffelen lief toespreken etc. Heel sneu allemaal.

19 likes

Hier op het forum toch ook. Recent zei iemand nog “dan zit ik in het 3e trimester en neem het vaccin niet meer”. Kwam bij mij over als heeft toch geen nut .,. Terwijl ik dan denk, dan moet je het juist doen! Je longinhoud is al minder agv je dikkere buik en an sich is je risico om een ernstig beloop van covid te hebben in de 3e trimester even hoog als iemand een niet-zwangere obees. Ik ga daar ook niet meer zo tegenin want het moet natuurlijk wel beetje gezellig blijven. Maar het steekt wel.

15 likes

Juist die angst/risico heeft mijn schoonzus laatst over de streep gehaald om zich toch in haar laatste trimester te vaccineren. Een slappe aanpak gaat mensen niet overtuigen.

2 likes

Maar hun behandelen hameren daar toch ook op hoop ik đŸ„Č?

Ik denk dan (kan niet, ethisch niet, op zoveel vlakken niet haha). Maar:
Als je dan toch voor een echo moet, loop effe perongeluk een rondje langs de IC met zwangeren en liefst daarna even over de NICU :upside_down_face:.
“Oh we moeten vandaag naar een andere kamer voor de echo, kom, we lopen even om!” :relieved:

Nouja creatief idee, niet uitvoerbaar

3 likes

bedoelt ze denk ik

7 likes

Dit hing op bij mij op kantoor. Inmiddels ligt het in de papierbak.

10 likes

Booster zit erin :smiling_face_with_three_hearts:

57 likes

Ik snap het ook Ă©cht niet, juist als je zo’n leeuwin bent doe je toch alles om ervoor te zorgen dat je niet op de IC belandt.

Twee familieleden van mij hebben zich hoogzwanger laten vaccineren, die waren juist dolblij dat het kon (en twee kerngezonde baby’s hoor, doen alles volgens het boekje). Ben met een van hen meegegaan naar de tweede vaccinatie toen was de baby een paar dagen oud. Toen moest ze naar het medisch team van de intake-mevrouw ‘vanwege de borstvoeding, om zeker te weten dat het dan mag’. Nu wist mijn familielid heeeeel zeker dat ze het wilde, en het medisch team snapte ook niet zo goed waarom ze langs moest komen. Ik snap ergens wel dat ze bij de intake het zeker voor het onzekere willen nemen, maar denk dat hierdoor ook wel spookverhalen de wereld in komen.

5 likes

Wow m’n vriend ging net testafspraak maken, half 12 ongeveer dus, en hij kan om half 4 al getest worden in eigen woonplaats. Toen ik zelf vorige week getest moest worden ging ik savonds proberen afspraak te maken en kon ik de volgende dag om 1 uur terecht.

Vooral dat m’n vriend zo snel terecht kan valt me alles mee!

Ik kan via mijn werk op 15 december een boosterprik krijgen, maar mijn laatste vaccin is dan vier maanden geleden en ik lees net dat er volgens het rivm minimaal zes maanden tussen moet zitten. Jammerrrr.

Ik kon hier ook een halve dag later terecht, had na 9 uur ook al mijn uitslag gelukkig

Heb t gestuurd. Zal niks veranderen. Ze heeft net corona gehad en nog niet zwanger. Een familielid heeft kanker en daar heeft ze t ook niet eens voor gedaan.
Maar wat t artikel ook zegt, dat je dan wakker wordt zonder baby in je buik, dat moet echt een hel zijn. Snap echt niet dat er nog steeds mensen zijn die er zo licht over denken. Of gewoon zo arrogant zijn dat ze denken dat t ze niet overkomt terwijl les 1 corona is dat je niet weet wat t doet.

Spreek meestal af met deze vriendin en nog een maar de een werkt in t onderwijs en de ander heeft kinderen dus sorry maar de komende tijd niet.

3 likes