Hoe kan dit nou toch he? Het lijkt haast psychotisch/wanen terwijl ze die symptomen vaak voor corona niet vertoonden. Hoe kán dat nou toch, dat mensen echt alleen hun eigen waarheid zien in dingen verdraaien? Ik snap daar echt niks van.
Ja dit idee heb ik ook. Er is ook veel meer over in het nieuws de laatste dagen.
Mijn verloskundigenpraktijk heeft gisteren een mail gestuurd met huidge maatregelen ivm corona, dus hoeveel personen bij echo, in ziekenhuis bij bevalling etc en er stond ook in
“Overweeg een vaccinatie en / of booster.”
Dus dat stemt mij blij. Op de tafel in de wachtkamer lag ook al info over t vaccin, dat het geen kwaad kan en dat ze je graag meer info geven, zonder veroordelend over te komen.
Oh wat interessant, ik ga het lezen! Mijn moeder is niet psychotisch en heeft geen andere klachten maar gelooft wel in corona-complotten. Ze houdt zich wel aan de maatregelen maar weigert zich te vaccineren.
Mijn ex-schoonmoeder is erg psychotisch en die heeft zich netjes laten vaccineren en gelooft niet in corona-complotten. Daar was ik wel een beetje verbaasd over maar heel fijn voor mijn schoonmoeder.
Ik heb volgens mij in dit topic een uitleg of artikel over uitblijvende menstruatie (wat daar de reden van is) na je vaccinatie gelezen. Ik kan het nergens terug vinden ook niet na de zoekfunctie. Weet iemand wat ik zoek/ waar ik het kan vinden?
Oh wat goed! Zo had ik het nog niet bekeken inderdaad, de therapie kan daar ook aan bijgedragen hebben en de medicatie die ze gebruikt. Ben ook heel blij voor haar.
Ik kan hem ook al krijgen maar is bij mij ook nog geen 6 maanden geleden. Ik heb 'm uiteindelijk zo ver mogelijk vooruit gepland en dan is het 5.5 maand geleden. Ga er dan toch maar voor denk ik, voordat ze vanuit de GGD bij mijn leeftijdscategorie zijn gaat nog een hele tijd duren vrees ik.
Edit: bij ons staat er trouwens dat het mag vanaf 12 weken na je laatste vaccinatie en dat na 6 maanden wordt aangeraden.
Mijn schoonzus gelooft alle complottheorieën, en die is inderdaad niet over te halen met feiten. Dat zijn volgens haar leugens, wij gaan de ‘echte’ waarheid ooit nog wel eens onder ogen zien. Ze heeft haar eigen nieuwskanalen, ze volgt de normale media al een hele tijd niet meer. Dus dit soort artikelen van gynaecologen die oproepen om te vaccineren zou zij niet eens onder ogen krijgen. En mocht ze het toch ergens lezen (op Facebook ofzo) dan trekt ze haar schouders op en zegt dat het weer een leugen in het kader van the great reset is.
We praten ook niet meer over covid met haar en zwager, er valt niet tussen te komen en er komt helaas alleen maar ruzie van.
Fijn dat het zo lukt! Bij mij mag het niet als het korter dan zes maanden geleden is, maar misschien gaan ze later nog een andere datum aanbieden hoorde ik.
M’n schoonmoeder en schoonzus hebben hem na vijf maanden gekregen
Ja ik twijfelde zelf een beetje omdat het effect pas na 6 maanden optimaal is. Aan de andere kant vraag ik me af of die 2 weken nou zoveel verschil zou maken. Kan me voorstellen dat het met 4 maanden misschien weer wat anders is. Het is meer dat ik de vorige keer dus ook eerder aan de beurt geweest ben voor de vaccinatie ivm werk en dat ik bang ben dat ik nu dan zou moeten wachten tot ik aan de beurt ben op grond van mijn leeftijd en dat er dan dus waarschijnlijk relatief lang tussen mijn vaccinaties zal zitten. Ben bang dat ik mezelf daarmee in de vingers snij doordat mijn vaccinatiebewijs dan ook gaat verlopen.
Ik had mij vorige week ook laten verleiden tot een discussie op FB over dit onderwerp. Stuurt een van die waps mij een nieuwsbericht waarin staat dat er zoveel doodgeboren kinderen zijn nu. Zogenaamd om haar argument kracht bij te zetten tegen vaccinatie. Staat er letterlijk in het artikel dat vaccineren daar juist tegen helpt… zw lezen gewoon wat ze willen lezen, echt geen land mee te bezeilen.
Ik voel me echt emotioneel gemanipuleerd… De betreffende moeder van een cliënt van mij die ik al eerder beschreef vroeg of ik het alweer zag zitten om X op te vangen. Hij is nog verkouden, maarja, dat kan nog heel lang blijven. En zij is nog zo ziek, en X kan wel wat afleiding, ritme en professionele begeleiding gebruiken na 2 wkn thuis (6 dgn quarantaine - testen (positief) - 7 dagen verder nu).
Maar goed, kind heeft klachten en ik wil het dus eigenlijk niet (en tegelijkertijd kost het me nu al een half maandsalaris want ZZP’er en geen uren maken = geen factuur…)
Maar dan stuurt ze weer; Ja ik ben ook nog zo ziek.…
Houd je gewoon aan de regels. Waarom zijn mensen zo? Dan heb je (ongevaccineerd) Corona doorgemaakt en ervaren hoe heftig het is, en dan nog probeer je je positief geteste kind met snotneus en hoesten bij mij te brengen?
Volgens de GGD is het toch 14 dagen na positieve test? Als je klachten blijft houden? En dan mag je toch ondanks klachten weer naar buiten?
Vooral tussen minuut 35 en 39 wordt fase 3 goed uitgelegd.
- U mag uit isolatie als het minimaal 7 dagen is na het begin van uw klachten én u 24 uur geen klachten meer heeft die passen bij corona. Als uw klachten aanhouden, mag u na 14 dagen uit isolatie.
—->> lastig is wat zijn “ klachten”.
Mijn collega’s en ik moeten ook gewoon werken als we gevaccineerd zijn en in (nauw) contact zijn geweest met een positief iemand. Vind dat echt erg want zo verspreid je het zo makkelijk, wij kunnen namelijk geen 1,5 meter houden. Maarja personeelstekort
Ja dat slaat echt nergens op. Vooral als mensen met verstand zeggen 5 dagen. Willen ze hier niet uit ofzo?
Echt zoveel mensen om mij heen hebben corona, hoor het op mijn werk gewoon meerdere keren op een dag. Het is nog nooit zoveel geweest als nu (logisch ook als je de cijfers ziet). Gelukkig lijkt de stijging wat betreft positieve tests er nu uit. Hopelijk gaan we heeel snel dalen
Dank je wel! Ff een vriendin gerust stellen Het is bij haar nu wel een half jaar amper tot niet ongesteld, dus ik heb sowieso wel gezegd om ff naar de huisarts te gaan