Caronatopic #13

Een collega die gisterochtend 4 uur lang bij mij was heeft net een positieve zelftest. Hij kan vanmiddag naar de ggd dus zal het morgen wel weten.
Nu vertrek ik morgen met m’n man voor een weekend weg, we hebben een huisje geboekt. Sleuteloverdracht is contactloos en als m’n man goed inkopen doet hoeven we dat hele huisje niet uit.
Ik dacht ik leg het sowieso aan die eigenaar voor wat hij vindt, maar als die het best vindt dan kan het toch? Of zie ik iets over het hoofd? M’n man hoeft ook niet in quarantaine nu toch?

Edit: gemaild dat ik pcr uitslag afwacht van collega en anders het weekend af wil zeggen.

Ik denk dat je eerst de pcr moet afwachten van die collega
En zat je binnen 1,5 meter meer dan 4 uur in erg kamer met hem? Dan pas hier je toch in quarantaine te gaan. En je man hoeft nog niet quarantaine. Pas als jij positief test.

1 like

Nou we zaten op 145 centimeter, heb net m’n meetlint erbij gepakt 🥲. Nja ik wacht morgen maar af en mail dat huisje wel alvast.

1 like

Ik heb nauw contact gehad met iemand op m’n werk die een dag later positief test, en zag net op de site van de overheid dat ik, omdat ik gevaccineerd ben, helemaal niet in quarantaine hoef? Moet alleen 5 dagen later testen. Ik ga zelf maar in quarantaine (behalve werk, want zorg), want wil het risico niet nemen.

2 likes

Ik had hem gisteren al moeten hebben dan maar heb mijn uitnodiging nog niet binnen. De vorige keer duurde het ook al langer omdat het uitzendbureau er nog tussen zit.

2 likes

Maar het kan wel dat je, door in dezelfde ruimte te zitten, besmet raakt ondanks de 1,5m.

1 like

Oh ja das ook wat ik bedoelde, de afstand was gewoon te klein, we hadden vooraf ook overlegd want ventilatie was niet echt mogelijk maar ik had negatieve zelftest en hij was klachtenvrij dus besloten het door te laten gaan, ja poor choices zullen we maar zeggen (anders had ik trouwens alsnog in quarantaine gemoeten want dinsdag ook halve dag met m samengewerkt op een binnenlocatie, thuiswerken is bij ons meestal geen optie).

Ventilatie, afstand en niet te lang bij elkaar in een ruimte is echt belangrijk. Maar hij had dus ook helemaal geen klachten?! Het virus is zo verraderlijk…

Yes, zorgmedewerkers mogen gewoon werken, zelfs in afwachting van de uitslag van je PCR bij klachten. Pas als er positief staat moet je thuis blijven.

Maar ik ben ook voor logisch nadenken, dus of werken met FFP-masker en op het werk zorgen voor geen nauwe contacten, of in quarantaine.

2 likes

Ja, ik werk niet in het ziekenhuis oid of als verpleegkundige, maar we vallen wel onder (jeugd) zorg. Wij moeten nu ook beschermd werken met oa medische mondkapjes inderdaad. Voor de rest dus zelf besloten om in quarantaine te gaan.

1 like

Morgen opnieuw overleg in BE. :slightly_smiling_face:
Hadden ze gewoon 3 weken terug wat politieke moed getoond en een strenge lockdown ingevoerd dan had de coronasituatie er nu misschien beter uitgezien.
@Eddie Ze spreken nu opnieuw van kerstbubbels. :smirk:

3 likes

M’n collega die (waarschijnlijk) Corona heeft gekregen van mij heeft zich nu 50% ziekgemeld… is nog steeds mega moe en kan zich niet concentreren. Echt zo rot :pensive:

5 likes

Ja pfff echt naar, ik zag haar ook steeds zo vermoeid op werk komen.
Ik was ook echt bang voor long covid toen ik corona had dus begrijp echt dat ze zo baalt

2 likes

Ooh wat rot! Maar je hebt haar ongetwijfeld niet bewust besmet. Het is niet jouw schuld. Knuffel!

2 likes

Ik had net een corona test, staafje ging amper mijn mond in. Hij zat halverwege mijn mond. Neus ging wel goed diep. Zit me nu in mijn hoofd druk te maken dat ik geen goede uitslag ga krijgen omdat hij niet diep genoeg in mijn mond ging, of etensresten van mijn tong heeft geschraapt en ik vals positief uitsla.

Was al verkouden, maandag negatieve pcr test, woensdag boosterprik gehad, nu koorts, helemaal geen stem meer, ziek. Dus voor de zekerheid maar nog een keer testen.

Kijk iemand frontberichten op npo1? Ik vind die SEH arts een beetje wappie ofzo?:joy:
Hij wil niet dat ongevaccineerden de zondebok worden, oke zit wat in. Maar zegt ook: als je de zorg wil ontlasten moet je ook niet roken en drinken. Want de meeste mensen op de spoed zijn mensen die dronken op hun fiets zaten. Ehm oke, daar gaat het toch niet om. Hij zegt ook dat we meer ic bedden nodig hebben zoals in België en Duitsland zo is. Maar dan zei het hoofd van de landelijke vereniging van acute zorg dat dat niet de oplossing is.

Begrijp echt niet wat hier wappie aan is?

8 likes

Hoe gaan jullie om met wappie familie :sob: mijn zus is nu zo diep in de extreemrechtse wappie moederharten bubbel dat ze zelfs mondkapjes afzweert, m’n broer denk dat vaccins gen therapie is en alle gevaccineerden dood gaan en mn ouders maken grapjes over dat Hugo wel even dood mag (!??) help ik voel steeds meer afstand terwijl ik altijd een goede band had met ze. Nu nauwelijks zin om er heen te gaan

5 likes

Kom net thuis van een avonddienst, slechts twee covid-patiënten gezien, dus dat viel mee, val ik al zappend in die Frontberichten. :pleading_face:

Begrijp gelijk weer waarom ik daar in maart-april 2020 echt níet naar kon kijken en als een zombie zat te puzzelen elke avond, alle media negerend, zowel radio, als tv als internet.

Kreeg er nu weer buikpijn van, wát een toestanden hebben we al beleefd in de zorg. Het gunstige is dat ik sommige dingen alweer bijna vergeten was, zoals die colonne ambu’s die toen vanuit Uden naar het noorden vertrok, inclusief die gigantische ambu-bus.

Nu een borreltje en dan snel naar bed.

14 likes

Mijn hele familie aan vaders kant is helemaal loco gegaan vanaf maart 2020, tot aan qanon/satanistisch kinderoffers niveau. Ik zag hen gelukkig toch al nooit irl maar heb ze ook gemute op Facebook, want anders zit ik mezelf alleen maar op te vreten.

Lijkt me heel moeilijk als het zoals bij jou een familielid zou zijn geweest die ik nog graag zag :cry:

6 likes