Caronatopic #13

Gelukkig zijn de boodschappen maandagavond nog bezorgd! (Alleen dus plee papier vergeten). Mn peuter is besmet, had 2 dagen hoge koorts maar nu gelukkig niet meer. Wel nog hoesten en snotteren. Ze heeft wel heel veel op mij gehangen, dus ben eerder verbaasd als ik niet besmet ben dan wel. Maar we zullen t zien!

Gisteren ook mijn booster gekregen, ik kreeg Moderna. Heb voorlopig alleen maar last van een stijve arm!

Er zijn bij ons trouwens heel veel stagiaires die op verschillende diensten staan en uitvallen wegens quarantaine/coronabesmetting. :pensive:

2 likes

Oh, ik dacht dat een booster Moderna niet gegeven mocht worden aan mensen onder de 60 wegens mogelijk verhoogde risico op myo/pericarditis. Dus bijzonder dat je daar een booster mee hebt gekregen, want iedereen onder de 60 zou een booster met Pfizer moeten krijgen.

Oh gelukkig, dat valt mee! En gelukkig is je kindje al aan de beterende hand. Dan nu fingers crossed voor jou en de rest van je gezin!

2 likes

Ik vind dit een goed filmpje, geeft nogmaals duidelijk weer dat personeel in het ziekenhuis moe zijn e.d. Maar wordt ook een patient interview die nog steeds geen vaccin zou nemen. Maar hij is zoals hij aangeeft doodziek geweest.

3 likes

Boostervaccinatie met Pfizer of Moderna

De herhalings- of boosterprikken gebeuren met vaccins van het Pfizer of Moderna.

Halve dosis Moderna volstaat

Gebeurt de herhalingsvaccinatie met Moderna, dan krijg je een dosis die de helft (50 µg) is van de twee dosissen die je eerst kreeg voor je basisvaccinatie. Studies tonen aan dat die “halve” dosis voldoende is om je immuniteit terug naar het hoogste niveau te brengen. Het Europese Geneesmiddelenagentschap heeft die studies geëvalueerd de 50 µg-dosis goedgekeurd voor gebruik.

Onderzoek naar de effecten van een booster met 50 µg Moderna bij volwassenen 6 maanden na hun basisvaccinatie, toonde een sterke toename van de antistoffen voor de verschillende varianten van het coronavirus, inclusief de deltavariant. Het onderzoek toont en goede stijging van de antistoffen 28 dagen na de boostershot voor 94% van de studieparticipanten, in dit zowel in de leeftijdsgroep 18-64 als 64+.

Bijwerkingen van de booster waren vergelijkbaar met de toediening van de 2e dosis Moderna. Het gaat voornamelijk om lokale reacties (zoals pijn ter plaatse, hoofdpijn, vermoeidheid, spier- en gewrichtspijn…). De lagere dosis van 50 µg voor de booster zorgt voor minder en doorgaans milde nevenwerkingen.

In België geven ze sowieso ofwel halve dosis Moderna ofwel volledige dosis Pfizer. Het hele ziekenhuis waar ik nu sta, krijgt halve dosis Moderna dus zo bijzonder zal het wel niet zijn. :sweat_smile:

edit: eventjes voor de volledigheid - mensen met een verminderde immuniteit krijgen wél een volledige dosis Moderna als booster ipv een halve.

2 likes

In mijn ziekenhuis wordt ook de Moderna booster gegeven. Pfizer ook trouwens. Maar je krijgt gewoon iets, leeftijd maakt niet uit.

1 like

Volgens mij is deze persoon niet serieus maar verwijst ze naar spongebob ik ben lelijk en ik ben trots. Beetje jammer dat mensen denken dat ze het serieus meent.

Hop griepvaccin in de ene arm, booster in de andere. Toch maar preventief een paracetamol genomen :sweat_smile:

4 likes

Ik dacht dat daar ook een x aantal weken tussen moest zitten?

“Maar” 18.588 besmettingen vandaag! Hopelijk zet dit door.

8 likes

:crossed_fingers: :crossed_fingers: :crossed_fingers:

Ik zie alleen wel de volgende melding erbij staan:
Door een storing in de datastroom zijn niet alle meldingen doorgekomen naar het RIVM. De getoonde cijfers zijn daarom een onderrapportage van het werkelijke aantal. Vandaag wordt deze achterstand bijgewerkt.

2 likes

Hier (ZH in België) mag dat! Beleid zal anders zijn dan in NL (ook Moderna gekregen).

2 likes

Hahaha het was ook te mooi om waar te zijn

3 likes

jeeemig haha

3 likes

Dit lag iets anders dus even rechtzetten😬: bedoeling was eigenlijk dat het gesprek wel via Teams zou zijn maar communicatiefoutje. De eerste inwerkperiode is op kantoor en daarna ook thuis, of volgens de maatregelen die op dat moment gelden. Dus ze doen het toch wel een stuk stricter dan het in eerste instantie leek.

Wij hebben veel werklui over de vloer in ons nieuwe huis en ik kan het echt waarderen als ze hun vaccinatiestatus en laatste test benoemen. Voelt toch een stuk fijner, zou van mij best wel normaal mogen worden. ‘Hoi ik ben Nefertiti, gevaccineerd en gisteren negatief getest’

25 likes

Wij hebben morgen om 19:15 een testafspraak.

1 like

Haha :sweat_smile: ik las dat ze toch maar besloten hebben ipv dag 1, dag 5 test te doen, alle chance.

2 likes

Ik snap niet waarom op dag 1 :sweat_smile:?