Caronatopic #13

Oorspronkelijk was het op dag 1 en dag 7. Om testcapaciteit te beperken wilden ze 1 test afnemen. Virologen raden test dag 5 aan, politiekers besluiten dag 7 te schrappen en enkel dag 1 erin te houden. Gelukkig zijn ze daar intussen op teruggekomen :sweat_smile:

1 like

Maar waarom dag 1? Wat is het nut daarvan haha

Ik heb deze grap echt deze week voor het eerst gehoord, toevallig :eek:

1 like

Dit moet een grap zijn……

4 likes

Nou m’n vriend is dus z’n baan kwijt (horeca) maar hij gaat vanaf morgen werken in een teststraat! Hij had vandaag cursus tests afnemen gehad. Corona neemt en Corona geeft :open_hands: (banen).

53 likes

Een vriend van mij was arme muzikant zijn zat en is nu eigenaar van meerdere teststraten. Hij verdient ehhh iets tot de macht van zijn oude inkomen :’)

15 likes

Ondertussen is dit gezin al terug uit ā€œquarantaineā€ en zitten wij er in ! Wij zullen ons mooi aan de regels houden maar ik kan er toch niet aan doen om dit type mens verantwoordelijk te houden voor de 4de golf.

1 like

Moneymindset!

Ben je positief getest?

2 likes

Mn moeder is gisteren nog zelftesten in de brievenbus komen doen, vriend en ik zijn nu duidelijk ook positief. En jeetje, het valt echt tegen. Mn hele lijf doet pijn en voel me ellendig. We hebben beiden ook koorts. Hopelijk zitten we nu al op de piek en gaat t snel beter worden.

8 likes

Een collega die gisterochtend 4 uur lang bij mij was heeft net een positieve zelftest. Hij kan vanmiddag naar de ggd dus zal het morgen wel weten.
Nu vertrek ik morgen met m’n man voor een weekend weg, we hebben een huisje geboekt. Sleuteloverdracht is contactloos en als m’n man goed inkopen doet hoeven we dat hele huisje niet uit.
Ik dacht ik leg het sowieso aan die eigenaar voor wat hij vindt, maar als die het best vindt dan kan het toch? Of zie ik iets over het hoofd? M’n man hoeft ook niet in quarantaine nu toch?

Edit: gemaild dat ik pcr uitslag afwacht van collega en anders het weekend af wil zeggen.

Ik denk dat je eerst de pcr moet afwachten van die collega
En zat je binnen 1,5 meter meer dan 4 uur in erg kamer met hem? Dan pas hier je toch in quarantaine te gaan. En je man hoeft nog niet quarantaine. Pas als jij positief test.

1 like

Nou we zaten op 145 centimeter, heb net m’n meetlint erbij gepakt 🄲. Nja ik wacht morgen maar af en mail dat huisje wel alvast.

1 like

Nee gelukkig niet. Mijn mijn dochter heeft een hoog risico contact gehad. Dus zij blijft binnen en wij werken sowieso van thuis uit.

2 likes

Ik heb nauw contact gehad met iemand op m’n werk die een dag later positief test, en zag net op de site van de overheid dat ik, omdat ik gevaccineerd ben, helemaal niet in quarantaine hoef? Moet alleen 5 dagen later testen. Ik ga zelf maar in quarantaine (behalve werk, want zorg), want wil het risico niet nemen.

2 likes

Ik had hem gisteren al moeten hebben dan maar heb mijn uitnodiging nog niet binnen. De vorige keer duurde het ook al langer omdat het uitzendbureau er nog tussen zit.

2 likes

Maar het kan wel dat je, door in dezelfde ruimte te zitten, besmet raakt ondanks de 1,5m.

1 like

Oh ja das ook wat ik bedoelde, de afstand was gewoon te klein, we hadden vooraf ook overlegd want ventilatie was niet echt mogelijk maar ik had negatieve zelftest en hij was klachtenvrij dus besloten het door te laten gaan, ja poor choices zullen we maar zeggen (anders had ik trouwens alsnog in quarantaine gemoeten want dinsdag ook halve dag met m samengewerkt op een binnenlocatie, thuiswerken is bij ons meestal geen optie).

Ventilatie, afstand en niet te lang bij elkaar in een ruimte is echt belangrijk. Maar hij had dus ook helemaal geen klachten?! Het virus is zo verraderlijk…

Yes, zorgmedewerkers mogen gewoon werken, zelfs in afwachting van de uitslag van je PCR bij klachten. Pas als er positief staat moet je thuis blijven.

Maar ik ben ook voor logisch nadenken, dus of werken met FFP-masker en op het werk zorgen voor geen nauwe contacten, of in quarantaine.

2 likes