Caronatopic #13

Ja, ik werk niet in het ziekenhuis oid of als verpleegkundige, maar we vallen wel onder (jeugd) zorg. Wij moeten nu ook beschermd werken met oa medische mondkapjes inderdaad. Voor de rest dus zelf besloten om in quarantaine te gaan.

1 like

Morgen opnieuw overleg in BE. :slightly_smiling_face:
Hadden ze gewoon 3 weken terug wat politieke moed getoond en een strenge lockdown ingevoerd dan had de coronasituatie er nu misschien beter uitgezien.
@Eddie Ze spreken nu opnieuw van kerstbubbels. :smirk:

3 likes

M’n collega die (waarschijnlijk) Corona heeft gekregen van mij heeft zich nu 50% ziekgemeld
 is nog steeds mega moe en kan zich niet concentreren. Echt zo rot :pensive:

5 likes

Ja pfff echt naar, ik zag haar ook steeds zo vermoeid op werk komen.
Ik was ook echt bang voor long covid toen ik corona had dus begrijp echt dat ze zo baalt

2 likes

Ooh wat rot! Maar je hebt haar ongetwijfeld niet bewust besmet. Het is niet jouw schuld. Knuffel!

2 likes

Ik had net een corona test, staafje ging amper mijn mond in. Hij zat halverwege mijn mond. Neus ging wel goed diep. Zit me nu in mijn hoofd druk te maken dat ik geen goede uitslag ga krijgen omdat hij niet diep genoeg in mijn mond ging, of etensresten van mijn tong heeft geschraapt en ik vals positief uitsla.

Was al verkouden, maandag negatieve pcr test, woensdag boosterprik gehad, nu koorts, helemaal geen stem meer, ziek. Dus voor de zekerheid maar nog een keer testen.

Kijk iemand frontberichten op npo1? Ik vind die SEH arts een beetje wappie ofzo?:joy:
Hij wil niet dat ongevaccineerden de zondebok worden, oke zit wat in. Maar zegt ook: als je de zorg wil ontlasten moet je ook niet roken en drinken. Want de meeste mensen op de spoed zijn mensen die dronken op hun fiets zaten. Ehm oke, daar gaat het toch niet om. Hij zegt ook dat we meer ic bedden nodig hebben zoals in België en Duitsland zo is. Maar dan zei het hoofd van de landelijke vereniging van acute zorg dat dat niet de oplossing is.

Begrijp echt niet wat hier wappie aan is?

8 likes

Hoe gaan jullie om met wappie familie :sob: mijn zus is nu zo diep in de extreemrechtse wappie moederharten bubbel dat ze zelfs mondkapjes afzweert, m’n broer denk dat vaccins gen therapie is en alle gevaccineerden dood gaan en mn ouders maken grapjes over dat Hugo wel even dood mag (!??) help ik voel steeds meer afstand terwijl ik altijd een goede band had met ze. Nu nauwelijks zin om er heen te gaan

5 likes

Kom net thuis van een avonddienst, slechts twee covid-patiënten gezien, dus dat viel mee, val ik al zappend in die Frontberichten. :pleading_face:

Begrijp gelijk weer waarom ik daar in maart-april 2020 echt nĂ­et naar kon kijken en als een zombie zat te puzzelen elke avond, alle media negerend, zowel radio, als tv als internet.

Kreeg er nu weer buikpijn van, wát een toestanden hebben we al beleefd in de zorg. Het gunstige is dat ik sommige dingen alweer bijna vergeten was, zoals die colonne ambu’s die toen vanuit Uden naar het noorden vertrok, inclusief die gigantische ambu-bus.

Nu een borreltje en dan snel naar bed.

14 likes

Mijn hele familie aan vaders kant is helemaal loco gegaan vanaf maart 2020, tot aan qanon/satanistisch kinderoffers niveau. Ik zag hen gelukkig toch al nooit irl maar heb ze ook gemute op Facebook, want anders zit ik mezelf alleen maar op te vreten.

Lijkt me heel moeilijk als het zoals bij jou een familielid zou zijn geweest die ik nog graag zag :cry:

6 likes

Geen familielid, maar mijn vriend is heel overtuigd ongevaccineerd en zit er erg diep in. Ik probeer ook veel naar hem te luisteren, maar ik vind het wel moeilijk dat we zo uit elkaar staan

Motie tegen vaccinatieplicht is verworpen

1 like

Duurde wel even voordat mijn neus weer honderd procent was

Dit klinkt echt naar,sterkte!
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik denk dat ik op internet zou opzoeken hoe je omgaat met mensen met een psychose /waanbeelden, en dat San toepassen

1 like

Ik zou graag als dat mag een persoonlijke vraag aan jullie voorleggen in dit topic, althans een vraag die betrekking heeft op mij. Tot een paar weken geleden heb ik in het ziekenhuis gewerkt, daarom heb ik in mei en juni met voorrang m’n eerste en tweede prik gekregen. Inmiddels werk ik ergens anders. Het ziekenhuis is bezig met boosterprikken en ik hoorde van oud-collega’s dat ze al een paar keer prikken hebben moeten weggooien (echt 60 vaccins die weg moesten ofzo). Nu kan ik me opgeven om gebeld te worden 's avonds als ze weer over hebben. Ik heb alleen 11 juni m’n laatste prik gehad, dus volgende week zaterdag zitten er pas de vereiste 6 maanden tussen de laatste prik en de eventuele booster.
Stel ik word vanavond gebeld, wat zal ik doen? Mijn collega’s die op dezelfde dag geprikt zijn als ik hebben de booster er al in zitten maar is het dan niet te vroeg? Kan die ene week kwaad?

Oja en dus even ter verduidelijking dat ik niet voorkruip ofzo op ouderen en mensen die eerst aan de beurt zijn. Het is uitdelen of weggooien.

1 like

Och dit lijkt me echt zwaar, als je eigen vriend er zo’n andere mening over heeft. Hopelijk komt het niet teveel tussen jullie te staan.

PS dit vind ik trouwens ook voor iedereen van wie de ouders en/of broer/zus zo anti zijn, zoals @Knofje Bij mij gaat het om mijn schoonzus, die woont in een ander land en ik zie haar sowieso niet vaak, dus ik haal mijn schouders er een beetje over op. Maar als het iemand is die dicht bij je staat
 echt moeilijk lijkt me dat.

4 likes

Ja die 6 maanden regel staat op de site van de rijksoverheid. Bij het RIVM lees ik dat korter dan 6 maanden wel kan, maar dat de afweerreactie dan minder goed is. Ik denk dat ik dit even ‘hardop’ moest bespreken met iemand want nu besef ik me dat die ene week vast geen reet zal schelen, mijn lichaam gaat zich volgende week niet resetten ofzo :joy:

In mijn ziekenhuis mag het na 5 maanden al, die paar dagen maken echt niets uit hoor!

3 likes

Mijn moeder heeft m ook een maand “te vroeg” gehad en dat maakte volgens haar ziekenhuis niks uit! Zij hoorde ook weer dst er minimaal drie maanden tussen mag zitten, geen zes.

1 like

Heb het idee dat mijn smaak nog steeds niet helemaal terug is, maar goed, als dat de enige “klacht” is heb ik het goed getroffen. Het is soms wel irritant, een beetje alsof je door matglas door buiten kijkt.