Thanks voor het advies en grotendeels doe ik dat idd ik begin eigk nooit over het onderwerp maar zij helaas wel en dan ga ik er niet op in verder. Maar krijg wel soms het gevoel dat ze toch willen horen dat ik ook tegen vaccinatieplicht ben en tegen de qr code terwijl ik dat dus niet ben. Vaccinatieplicht hoeft van mij niet perse maar zou het ook niet erg vinden en de rest van de regels heb ik geen problemen mee zoals qr en mondkapjes. Opzich als ik met mijn moeder alleen ben om te shoppen ofzo is het eigenlijk heel gezellig (behalve dat we nu nergens kunnen lunchen) maar als mijn ouders samen zijn beginnen ze wel echt heel vaak over alles en de democratie gaat instorten en blabla
Ik heb in januari een uitje gepland naar mijn ouders maar begin er gewoon tegenop te zien terwijl ik het vroeger (tot vorig jaar) heerlijk vond om paar dagen naar ze toe te gaan (ze wonen ver weg, maar we facetimen veel dus dan beginnen ze er ook telkens over)

Denk maar zo: voordat we corona hadden was de wereld ook al kut. En het kan altijd erger en het is ook een stuk erger in veel andere delen van de wereld (armoede, oorlog, marteling). O ja en gister had ik het met iemand over de Ierse hongersnood halverwege de 19e eeuw. Dat die uitgehongerde mensen dagen van 16 uur moesten maken in de kou met het doen van zinloos werk omdat hen eten was beloofd en alsnog bij bosjes stierven. Allerlei besmettelijke ziektes gingen rond, er waren geen vaccins. Wat een vreselijke tijd om te leven was dat.

) je meer af Forum Diederik 
ik ben gevaccineerd en heb er totaal geen probleem mee en dat heb ik al een x of duizend gezegd tegen ze. Misschien even opnieuw bespreken met ze idd Thanks!