Caronatopic #13

Ik ben zo klaar voor een mega meteoriet die de aarde in 1x wegvaagd.

5 likes

Ja hij maakte de vergelijking met de griepgolf elk jaar. Dat er ook veel mensen mensen worden opgenomen door de griep. Vond ik niet zo passen voor de situatie. Iedereen praatte er ook snel overheen. Bedoel niet echt dat hij een wappie is hoor, en hij had ook goede punten. Maar Corona vergelijken met griep vind ik niet goed.

Ik krijg die van mij na 5 maanden.

Gewoon nieuwsgierigheid maar hoe kan dit? Werk je nu in de zorg en eerder niet? Of heb je m pas laat genomen de vorige keer?

Woon in Duitsland, en ben zwanger. Wordt hier aangeraden tussen 5 en 6 maanden te boosteren.

1 like

Ik vind die vergelijking met de griep zo scheef ook. ‘Ja aan de griep gaan ook jaarlijks mensen dood’.
Klopt, maar het is niet zo dat nu er corona is, dat niet meer gebeurt. Het komt er gewoon bovenop, en daar is de zorg niet op voorbereid.
Plus dat je je hele leven wordt blootgesteld aan het griepvirus en zo enige zin van weerstand opbouwt en met een nieuw virus als corona heeft niemand dat en ben je mega vatbaar.

M’n beste vriendin is ook redelijk wappie en begon laatst een hele preek over minder vruchtbaarheid en verlate menstruaties door het vaccin. En dan denk ik: lieve schat, dit zou nog 100x erger zijn mocht je echt corona krijgen. Maar ze wil het echt niet begrijpen gewoon en ik ben die discussie zo zat

1 like

Ja hier word ik ook helemaal gaar van. Kreeg laatst een foto doorgestuurd met wat je allemaal in je gestopt krijgt als je op de IC belandt met corona, dat is beroerder spul dan een vaccin dat helemaal getest en gecontroleerd is. Daarnaast weet je ook niet of je nog vruchtbaar bent na corona.
maar misschien heb ik makkelijk praten omdat ik niet echt een kinderwens heb

3 likes

Aah ik kon t hier in NL al echt niet rijmen met elkaar. Heel fijn dat ze t daar beter doen!

2 likes

Het is hier ook chaos, met de eventuele aankomende vaccinatie plicht en 2g overal.

Maar kon bij mijn vrouwenarts een afspraak maken in januari. Deze keer zelfs door haar geĂŻnitieerd (was bij de eerste twee prikken lastiger, Dld was echt laat met het aanraden van vaccinaties bij zwangeren.

Precies! En daarbij is die verminderde vruchtbaarheid misschien ook wel tijdelijk zo na een flinke griep, alleen daar wordt niet continue in de media over getoeterd. Alles wordt zo uit z’n verband getrokken

1 like

Ja doe ik ook ik negeer opmerkingen en begin zelf nergens over maar zij helaas wel, bijna elke kans die mijn vader heeft om te beginnen over vaccineren of qr code of hugo de jonge pakt ie

Ja of ze komen helemaal snotterend en ziek binnen rollen en verwachten een applausje met schouderklopje dat ze alsnog gekomen zijn. God ben blij al dat gedrag eindelijk eraf is na corona

Ik heb soms het idee dat mijn ouders ook richting dat satan gedoe gaan en dat vind ik echt bizar, dat ze niet willen vaccineren en tegen de qr zijn kan ik ergens nog wel een beetje begrip voor opbrengen maar dat ze nu beginnen dat hugo en mark enz stiekem hele slechteriken zijn etc vind ik echt veel te ver gaan (niet dat ik alles goedkeur van markie en co) alsof ze ook gaan geloven in dat kinder offer gedoe enz, ze zitten ook teveel op vage websites enz

Ben bang dat dit nooit weggaat. Nu gaat iedereen ook vrolijk door na negatieve test. En denk dat 90% die zegt een griepje te hebben niet eens een griep heeft maar gewoon verkoudheidsvirus.

Kan nog steeds niet wachten op een lockdown maar geloof er niet meer in.

1 like

Oh ja vreselijk dit! Bij mijn vorige baan was ziekmelden echt voor mietjes, stond iedereen strak van de paracetamol ‘gewoon lekker te werken want in bed liggen is niks’ en ik voelde me dan zo’n aansteller als ik me wel ziekmelde.

Plus bedankt voor het verspreiden van je ziekte Sandra

3 likes

Dat lijkt me ook lastig want met je vriend ben je dagelijks/wekelijks. Ik kan eerlijk gezegd het luisteren niet echt meer opbrengen naar mijn familie want alles is gewoon zo’n complot onzin en ze zijn overal tegen terwijl er is toch gewoon bewijs bijv dat vaccins wel werken

1 like

Ik krijg mijn booster morgen na 5 maanden! Het is helaas nog helemaal niet bekend wanneer het ideaal is om je te prikken, maar ik vind het gevoelsmatig wel een prettig idee dat ik tijdens de feestdagen al/weer “volledig” gevaccineerd ben. Mijn grootouders en ouders hebben hun booster allemaal ook al gehad en mijn broertje en zusje krijgen hem aankomende week ook, dus daar ben ik heel erg blij om.

8 likes

Mijn man werkt in een ziekenhuis en daar word iedereen al geboosterd ook als het bijv 5 maanden geleden is, voor hem was het ook 5 maanden geleden
 die paar dagen

1 like

Thanks voor het advies en grotendeels doe ik dat idd ik begin eigk nooit over het onderwerp maar zij helaas wel en dan ga ik er niet op in verder. Maar krijg wel soms het gevoel dat ze toch willen horen dat ik ook tegen vaccinatieplicht ben en tegen de qr code terwijl ik dat dus niet ben. Vaccinatieplicht hoeft van mij niet perse maar zou het ook niet erg vinden en de rest van de regels heb ik geen problemen mee zoals qr en mondkapjes. Opzich als ik met mijn moeder alleen ben om te shoppen ofzo is het eigenlijk heel gezellig (behalve dat we nu nergens kunnen lunchen) maar als mijn ouders samen zijn beginnen ze wel echt heel vaak over alles en de democratie gaat instorten en blabla

Ik heb in januari een uitje gepland naar mijn ouders maar begin er gewoon tegenop te zien terwijl ik het vroeger (tot vorig jaar) heerlijk vond om paar dagen naar ze toe te gaan (ze wonen ver weg, maar we facetimen veel dus dan beginnen ze er ook telkens over)

2 likes

achhh zo is mijn zus ook helemaal die spirtuele yoga ibiza moederhart blote voeten dansen goed immuumsysteem ijsbad kant opgegaan. Heb echt totaaaaal geen zin om naar haar toe te gaan en haar vriend is nog erger! Heeft iemand kanker bijv komt ie met oh! Ik weet hoe je dat geneest! Stoppen met koffie drinken en elke dag een stuk boomschors eten ughhh zo is hij dus