Caronatopic #13

Met die 48 uur bedoelen ze dat als jij nu in aanraking komt met iemand met corona, je op z’n vroegst over 48 uur zelf corona hebt/positief bent toch? En 48 uur is dus vroegste maar t kan ook 14 dagen duren voordat je corona hebt

2 likes

Oh, de GGD had tegen ons contact 48 uur gezegd! Kan me best voorstellen dat dat haalbaarheid is. Coronamelder gaat dacht ik wel twee weken terug, maargoed dat is dus waarschijnlijk ons contact van vrijdag geweest. Geen idee of ze dat zo snel al verwerken maar wij zijn verder nergens samen geweest op 1.5 meter afstand - 15 minuten denk ik.

1 like

Dat is toch 5 dagen? Wij mogen pas 5 dagen na vrijdag GGD test doen.

5 dagen is t gemiddelde dacht ik

Nee die 48 uur is dat ze er van uit gaan dat je 48 uur voor je eerste klachten al besmettelijk bent/kan zijn.

48 uur voor je klachten krijgt kun je al besmettelijk zijn.

Testen is na 5 dagen na contact met besmette persoon.

1 like

Hoe gaat het nu met je? Heb je nog de hap gebeld?

1 like

Echt veel beter, heb een kom soep op en zelfs een waterijsje en dat heeft me weer energie gegeven. Heb na die post ook een flinke huilbui gehad en dat luchtte ook wel op. Maak me nu niet zo’n zorgen meer, tis gewoon vervelend om ziek te zijn en daarbovenop al die verantwoordelijkheid te voelen voor bron en contactonderzoek en dan nog die baby in m’n buik waar al die zorgen bij komen. Maar das dus vooral emotioneel zwaar.

7 likes

Het is ook heftig. Ik heb ook een dikke huilbui gehad, ik vond het zo’n schok om een positieve coronatest te krijgen en ook nog zwanger te zijn. Fijn dat je je nu weer beter voelt en wat gerustgesteld bent.

Ik heb de testuitslag al na 13 uur, super netjes zeg. Gistermiddag getest en vannacht al een mail gehad (negatief).

1 like

Vriendin van mij heeft dit bij dr pfizer gehad na corona. Ook kotsen en echt niet lekker. Die vind t ook wel spannend om nu dr booster te halen.

1 like

Hoop dat het je bespaard blijft. :sob:

Zou je contacten alleen waarschuwen. Verder hoeven ze nog niks te doen, zou alleen zeggen dat ze even beter opletten, eventueel geen kwetsbaren meer zien. Pas als jij echt iets blijkt te hebben betekent t iets voor diegene die je gezien.

@DonnieDarko Er is echt niks over te zeggen. Zelf had ik echt nergens last van na prik. In mn omgeving verder ook niemand. Maar ja die vriendin dus wel. Is denk ik geen logica in te vinden. Beterschap!

1 like

Vervelend! Ik had dit na mijn eerste prik (AZ). Na mijn tweede prik (Pfizer) nergens last van gehad. Nu Corona en (tot nu toe) alleen milde klachten. Denk dat het vaccin me daarbij helpt :). Beterschap!

3 likes

Thanks @Whoopdidoo & @kleinmeisje !

Wanneer heb je ze gezien en hoeveel dagen na je risicocontact was dat?

Oh ja dit snap ik ook nooit zo goed. Kinderen hebben voor mijn gevoel altijd de minste maatregelen gehad en beseffen zich waarschijnlijk amper wat er allemaal aan de hand is. Het zijn hun ouders die er een drama van maken.

Maar misschien denken mensen zonder kinderen daar anders over dan mensen met kinderen.

4 likes

Nou idd! Laatst hoorde ik ook iemand roepen ‘het ergste vind ik nog dat die kinderen allemaal een mondkapje op moeten’ er zaten ook 2 kinderen aan die tafel. Ik dacht ja als jij dit soort dingen skreeuwt, vinden die kinderen het vanzelf ook erg. Als je een mondkapje onderdeel van hun outfit maakt vinden ze het misschien wel leuk.

Ik zag overigens laatst ook bij iemand op insta foto’s van haar kind van wie de knuffel corona hadden. Kind had besloten dat alle knuffels getest moesten worden en door de hele woonkamer zaten knuffels in de rij voor de teststraat. haha dat vond ik zo schattig :smiling_face_with_three_hearts:

19 likes

Denk eigenlijk dat de kans dat je dan je vader hebt besmet echt bijna niet bestaand is. Ze zeggen incubatie kan 2 tot 14 dagen duren maar klachten wel 5 tot 6. Dan zou je dus al heel snel besmet moeten zijn en dat ook al uitstoten. Lijkt mij erg onwaarschijnlijk. Hoop dat je het de komende dagen een beetje los kan laten.

2 likes

Ja leek mij ook al onwaarschijnlijk. Ik wacht het maar af!