Caronatopic #14

Gek dat dat per ziekenhuis verschilt. Wij moeten bij (vermoeden van) covid een ffp2 op. En voor de rest het 2R op.
Maar denk dat de effectiviteit van een ffp2 in het OV een beetje teniet gaat. Ga je toch minder hygiënisch mee om en is meer handig bij intensief contact met iemand met covid.

Ik wil heeel graag carnavallen maar als er geen toegangsbewijs wordt gevraagd vind ik het toch eng (met ook al). Moet op carnavalsmaandag PCR test doen voor vakantie. Zou zooo balen als die positief blijkt te zijn, maar ja carnaval vind ik ook heel leuk dus ga ik dan maar in quarantaine bij m’n ouders want m’n vriend gaat sowieso wel carnavallen? Vind het echt lastig

Ik was in Amsterdam op de dag dat de eerste coronabesmetting in Nederland was, dat was een man uit de buurt van Tilburg. Iedereen lachte ons uit omdat wij weer terug moesten naar Tilburg… little did they know :wink:

4 likes

Ugh ik heb een positieve zelftest. Hopelijk valt het mee, heb nu nog niet veel klachten gelukkig

2 likes

Straks wordt dit topic een nostalgisch coronaverhalen topic. Met zn allen herinneringen ophalen aan de roerige coronatijd.

15 likes

Oké… vanaf morgen veranderen de corona regels in Frankrijk. Iemand die hier verstand van heeft?
Want ik kom er echt niet uit op de websites met alle informatie.

Ik heb 2 vaccins, nog geen booster.
Ik heb corona gehad, maar dat is net iets langer dan 4 maanden geleden.
Mag ik nu Frankrijk in en ook naar de Horeca enzo, desnoods met elke dag een PCR test in Frankrijk of zoiets?

1 like

Ik vind de anwb altijd wel helder in het omschrijven van alle regels. Heb je hier wat aan?

Volgens mij mag je het land in als je laatste vaccinatie minder dan 270 dagen oud is en mag je de horeca in als die minder dan 4 maanden oud is, of anders testen

2 likes

Hele goede tip, dankjewel. Staat hier inderdaad overzichtelijk omschreven.
Zo te zien is het voor horeca alleen 2G dus geen testen.

2 likes

Hoor net bij Beau dat NOS aangeeft dat de coronspas zsm afgeschaft wordt en versoepelingen eraan komen.

:raised_hands:t3:
Echt blij mee. 0 reden om de booster nog te nemen ook.

3 likes

Booster neem je natuurlijk voor je gezondheid niet voor het coronapas.

82 likes

Ik had hem alleen genomen zodat ik zonder gezeik uit eten kan, niet voor mijn gezondheid

3 likes

Echt?

2 likes

Hangt toch van je bubbel af. Gelukkig denken bij mij de meeste dat het beter is voor hun gezondheid en hopelijk een mildere beloop van de COVID infectie.

15 likes

Ja lijkt mij ook. Ik ben wat jonger dan de meeste mensen hier en ook qua vaccinaties hebben veel van mijn vrienden, contacten, kennissen, familie (dus niet alleen persoonlijke bubbel) hem genomen om gewoon alles te kunnen blijven doen. Niet 100% voor het virus. Ik snap niet dat mensen nu nog steeds doen alsof dat zo raar is (niet het wel/niet nemen op zich maar de gedachte bedoel ik).

20 likes

Maar ik vind het wel een verschil 100% voor het virus of niet voor gezondheid. Veel mensen zullen beetje van beide doen.

Het verbaast me verder ook niet, want je leest dit overal.

Een man op werk vroeg laatst of hij niet van mondkap mocht wisselen zodat hij het misschien zou krijgen (mijn vriend had het). Zodat ie dus herstelbewijs kon krijgen. 1. Mega ongepast sowieso en 2. Ik zei tegen hem ook: ik gun niemand corona. Als ik nu zie dat mijn vriend na 15 minuten fietsen een half uur moet bijkomen, zou ik de gok niet nemen als 60 jarige.

5 likes

Dat laatste heb ik sinds ik een paar uur geleden positief getest heb al een paar keer aan moeten horen, vrienden die grappen of ze niet even langs mogen komen etc. Echt bizar haha

3 likes

Totdat je in het buitenland wel een booster moet hebben, dan staan ze allemaal weer in de rij :roll_eyes:

10 likes

Ja dat. Of toch ineens doodziek worden, hun lievelingsoma er mee aansteken of met long covid moeten kampen.

3 likes

Oh nou ik was gewoon een tikkeltje verbaasd. Niets meer. Ik zou me namelijk niet laten vaccineren om iets te kunnen blijven doen als ik er niet achter zou staan. Maar dat is ieder voor zich natuurlijk.

3 likes