Ik moet van mijn teamleider in quarantaine blijven totdat ik negatief test. Dat is toch achterhaald? Ik heb geen koorts gehad en ben klachtenvrij.
Geen enkele test, dus ook de PCR test, is 100% waterdicht. Het kan zijn dat je fout negatief bent. Of je test deze week bv toch nog positief. Of je lichaam ruimt het direct op voordat het virus zich kan vermenigvuldigen en zichtbaar worden met een PCR test.
Edit: ik lees dat je wel klachten had. Dan zou het fout negatief kunnen zijn geweest of toch een andere virus. Het is immers winter en virussen vliegen in de rondte.
Bij een kortstondige aanval van Corona verwacht je eigenlijk niet dat je tijdelijk meer vatbaarder bent voor een andere virus. Bij een daadwerkelijke Corona infectie met klachten ben je wel vatbaarder voor virus en bacteriën. En bij ernstige Corona infectie ook voor schimmels.
Regels zijn nu na 7 dagen (en 24 uur klachtenvrij) mag je uit quarantaine, ongeacht wat je test is
Dat dacht ik al!!
Meer die een GGD afspraak moeten hebben maar waarbij het niet lukt?
Welke dag en welke postcode ik ook ingeef ik krijg:
(Ook bij een random postcode uit amsterdam bijv).
Gisteren testte mijn man en baby positief (zelftest) en ik in vergelijking met hun een heel dun lijntje. Mijn man heeft wel typische klachten (koorts, hoofdpijn, hoesten). Mijn baby hoest en snottert en heeft weer geen koorts. En ik heb niets. Zo vreemd… Maar hopen dat het zo blijft.
Hier mijn man en kind 1 binnen no time 2 dikke strepen en kind 2 en ik allebei een heeeel vaag tuurstreepje pas na 10-15 minuten. Horen hopelijk snel of we daadwerkelijk besmet zijn, maar dat kan niet anders eigenlijk. Net zoals bij een zwangerschapstest: een streepje is een streepje haha! Overigens hebben man en kind 1 ook klachten en de rest dus niet, dus of zij zijn al eerder besmet geweest of wij hebben gewoon geen last (gehad) oid. Heel apart zo’n virus haha
Beterschap!
@Applepie ik had gisteravond ook een heeel dun lijntje, maar inmiddels knalt ie er al op voordat de controle streep zichtbaar is
Ik zal er voor de grap straks nog eens een doen. Mijn man testte de avond voor zijn positieve zelftest nog negatief dus het kan inderdaad snel gaan haha
Tnx!
Ik had dit twee weken. Ben op de kalender alle data afgegaan en kon na 5 dagen een plekje vinden wat niet op minstens 45 rijden was.
Ik bedoelde meer in de context van als meerdere mensen in het gezin duidelijk positief testen (in dit geval haar man en baby) en jijzelf bijv. een vaag streepje hebt, je bijna wel van positief uit kan gaan (uitzonderingen daargelaten trouwens, genoeg mensen in mijn omgeving waarbij de een wel besmet was en de ander niet haha, maar die hadden dan geen vage streepjes etc.) Het zou wel heel toevallig zijn als haar test dan vals positief zou zijn. Maar jij hebt natuurlijk helemaal gelijk, ik heb genoeg verhalen over vals positieve zelftesten gehoord😅 Laten we het in mijn geval maar niet hopen, dan zijn wij er allemaal in één keer vanaf.
Ik snap zelf vrij weinig meer van zelftesten , nadat ik 2 negatieve zelftesten had (vrijdag avond en zaterdag ochtend) en zaterdag middag een positieve pcr test had.
Had zelfs zaterdag ochtend met keelswap gedaan
Hoe groot schatten jullie de kans dat je precies een maand later weer Corona kunt hebben? Is dat überhaupt mogelijk? Kan vandaag even geen zelftest halen, morgen maar even doen.
Dat is toch gek… Ik kan inderdaad tussen nu en donderdag NERGENS terecht? Niet in Amsterdam, niet in Utrecht, niet in Harderwijk of Lelystad… Toch allemaal wel oke plaatsen toch :’)
Ik kan als ik nu inlog in de komende 2 uur terecht in 3 steden rondom mijn huis, 3 steden rondom mijn werk, 3 steden rondom mijn ouders.
Is het een test voor toegang of omdat je klachten hebt?
Nee in contact geweest met.
Maar wel gewoon PCR / GGD dus
Edit: ga het nu nog eens proberen
Is het niet omdat je niet hoeft te testen als je in contact bent geweest maar geen klachten hebt? Dat je daarom geen opties ziet.
Maar is dat zo dan? Ik keek hier:
En bij nauw contact staat het zelfde (het is geen huisgenoot maar die gene heeft 3 dagen bij ons gelogeerd, dus was wel soort van huisgenoot)
Dus dan moet je toch gewoon testen op dag 5?
Edit: ik lees het verkeerd… je hoeft dus alleen als je niet geboosterd bent enzo te testen? Dat wist ik niet… Ik dacht dat het testen altijd was maar het is dus een of/of en geen en / of.
Maar als je dus 21 bent en naar de universiteit gaat hoef je niet in quarantaine en niet te testen, ook al ben je niet gevaccineerd? Want dan val je onder die uitzonderingsgroep. Ik snap er weer eens geen bal van haha.
Ik zie overigens nog steeds geen testen, zo gek. Iemand anders zei dat je niet binnen 7 dagen opnieuw mag testen bij de GGD. Dat zou kunnen kloppen want ben vorige week ook al geweest, want toen was ik ook al een nauw contact van iemand :’)
Ja ik ga zo in de auto terug wel even bellen met de ggd
Ik kan het ook niet helpen dat ik telkens mensen in huis heb oid die een dag later Corona blijken te hebben hah