Nog even over klachten en zelftesten: ik ben best wel ziek, vier negatieve zelftesten en m’n pcr komt net positief terug. Dus ik zou altijd een pcr doen.
Beterschap! Even nieuwsgierig: had je de zelftesten ook in de keel gedaan of alleen neus?
Dank je! Heb ze ook in de keel gedaan, maar ze hebben het niet opgepikt.
Zo gek! Ga je nog een keer een zelftest doen morgen of overmorgen? Zou wel benieuwd zijn of die toch nog positief uit slaat
Ik had ook een negatieve zelftest, echt geen twijfel mogelijk. Was wel alleen in de neus. Volgende dag wel in m’n keel getest, toen was het streepje ook heeeeel licht. Moest echt heel goed kijken om 'm te zien. En de ggd test was wel positief ook.
Ik had gehoopt morgen weer te kunnen (online) werken maar zit nog steeds volop aan de paracetamol en de strepfen. Vind het bizar dat de keelpijn ook gewoon helemaal naar mijn oren uitstraalt. Booster do your job
Hoop dat het bij de rest van jullie die ook hier gepost hebben inmiddels een beetje beter gaat
Mijn vriend had zondag negatieve zelftest (ook in keel) en wel een positieve pcr test die dag. Gisteren nog een keer zelftest gedaan en nu wel heel licht positief. Uiteindelijk pikte die zelftest het dus wel op maar later dan pcr
Mijn vriend precies andersom. Wel positieve zelftest (en klachten), maar geen positieve pcr. Ik zowel positieve zelftest als pcr zonder klachten. Blijft bijzonder.
M’n vermoeidheid is echt stukken beter dan vorige week maar ik merk echt dat ik bij de minste lichamelijke beweging echt benauwd word. Net 15 min gelopen en dan piept m’n ademhaling gewoon helemaal.
Hier ook verhaal van kennis. Iemand had positieve zelftesten maar pcr was negatief. Hij heeft pcr toen opnieuw gedaan en toen wel positief. Ook zo gek. En veel zouden denken, oké pcr is negatief die houd ik aan.
M’n dag 0 test (op dag 2) is negatief, nu vrijdag weer. Vandaag wel gewerkt met collega die ook moet testen ivm contact. Dus hopelijk blijft het bij deze twee testen voorlopig
Na Engeland en Denemarken nu ook Portugal?
Ik zit nu op dag 6 van mijn coronabesmetting. Ook 2 vaccinaties en de booster gehad en had vooral zware verkoudheid maar wel echt intens moe. De vermoeidheid is er nog wel enigszins maar dat gaat steeds beter. Alleen blijft mijn neus een beetje verstopt zitten. Ik weet nu niet of ik wel of niet uit quarantaine mag op vrijdag als dit zo aan blijft houden.
Anyway, als ik het zo zie ben ik blij dat ik die booster heb gehad. Vond vooral de extreme vermoeidheid vrij heftig maar ik heb in ieder geval geen koorts gehad.
Wij hebben begin december corona gehad (dus geen booster gehad) en zijn daar een paar dagen aardig ziek van geweest met hoge koorts. Toen ik weer ging werken voelde ik me als vanouds, niet moe oid. Maar sinds 2 weken ben ik zo ontzettend moe, ik weet soms niet hoe ik de werkdag door moet komen. Om half 9 vallen mijn ogen dicht en ga ik maar naar bed. Zou dit nog van de corona besmetting kunnen zijn of gewoon iets anders? Heeft iemand anders ook pas later vermoeidheidsklachten gekregen?
Een vriend van mijn beste vriendin had hetzelfde: vrij mild de daadwerkelijke besmetting doorgelopen maar een paar weken (toen hij al weer aan het werk was) daarna totaal ingestort qua vermoeidheid. Hij heeft uiteindelijk zo’n long covid revalideringstraject gedaan om weer de oude te worden. Super anekdotisch bewijs maar het kan dus wel.
Ik loop vast op de zaken vooruit, maar kom er met Google niet uit.
M’n collega is maandag met iemand die positief bleek later in aanraking geweest, dus die heeft vandaag en zaterdag pcr.
Wij hebben gister samengewerkt (en zie haar verder niet meer deze week); moet ik dan alleen op haar test van vandaag af gaan met nog een test plannen, of ook op die van zaterdag? (Werk in zorg dus daarom verplicht pcr op dag 0 en 5)
Maar hoeveel gevallen blijven nu wel niet onder de radar als zoveel zelftesten vals negatief zijn?
Wij hebben op onze school gewoon kinderen op school waarvan de ouders besmet zijn. Ik weet niet hoor, ik had die kids gewoon thuis gehouden.
Dat is nu eenmaal wat nu mag.
Mijn ene kind heeft corona, de ander test ik elke dag en gaat dan naar school.
Mijn kinderen hebben 2 dagen kort(iedere dag ong halfuur) contact gehad met een leerkracht die sochtends en smiddags negatieve testen had maar savonds keelpijn kreeg en een positieve test had.
Ze hebben zoveel mogelijk afstand gehouden(ze moesten toetsen maken in een kantoortje) het raam stond open en de leerkracht had geen klachten tijdens het contact.
Ze hebben geen klachten, en op dag 2 en dag 5 een negatieve pcr test gehad. Alle zelftesten (iedere dag) waren negatief.
Kan ik de laatste pcr test vertrouwen en er dus op vertrouwen dat ze niet besmet zijn geraakt? Of kan hier alsnog iets uit komen?
Bijna een wonder met de huidige variant.