Caronatopic #14

Klopt, we gaan zondag op reis dus hebben vrijdag een negatieve pcr nodig. Dus voordat we daar een paar honderd euro aan besteden, wil ik het wel zeker weten.

We zitten al een tijd in isolatie, juist om deze situatie te voorkomen. We zoeken namelijk kwetsbare mensen op en kijken al 2 jaar uit naar dit moment. Met school toen afgesproken dat ze thuis onderwijs zouden krijgen en de cito toetsen privé zouden gaan maken. En daar ging het dus mis want degene die de toetsen afnam testte dus op de tweede dag savonds positief.

Ik baal er vreselijk van en het levert heel erg veel stress op.

Wil geen partypooper zijn maar nadat kind 1 corona kreeg testte kind 2 op dag 5 negatief bij de ggd (+ negatieve thuistesten) Op dag 8 alsnog een positieve thuistest en nu ook een positieve pcr. Ivm toen nog geldende quarantaine de hele week thuis geweest dus ze hebben het echt van elkaar. Maar broertjes en zusjes gaan een stuk intensiever met elkaar om dan een docent die ze kort gezien hebben, dus ik zou er wel.op durven vertrouwen. Maar stressvol is het zeker!

1 like

Ja precies zoals @itakepictures zegt, zeker weten doe je het pas als je de pcr test voor de vakantie gehad hebt

2 likes

Maar hebben ze elkaar in die tussentijd ècht niet gezien? Want anders schuift die 5e dag telkens op?

4 likes

Je hebt gelijk dat die 5e dag opschuift inderdaad! Broer en zus hebben elkaar uiteraard gewoon gezien. Ik zie het na 2 weken thuisonderwijs en quarantaine ook niet zo helder meer allemaal :sweat_smile:

1 like

Het is natuurlijk ook niet zo dat je na dag 5 niet meer besmettelijk bent of besmet kunt raken via een ander. Het is een grens wat zo gekozen is, maar zullen altijd wel wat gevallen positief worden na dit termijn.

1 like

Mijn vriend was ook misselijk met corona. Heeft ongeveer 2 dagen aangehouden. Hij kon niets binnenhouden. 1.5 week er na heeft hij het nog 1 dag gehad, heel raar. Voelde hetzelfde. Water kwam er zelfs direct weer uit.
Hopelijk blijft dat je bespaart!

1 like

Nee idd… ik merk dat ik er zelf ook wel soepeltjes mee word hoor. En hier op het forum lijkt iedereen behoorlijk braaf te zijn maar dat merk ik in mijn omgeving echt niet. Zowel privé als op het werk.

Ik vind echt dat winkelpersoneel of supermarktmedewerkers het recht moeten krijgen om mensen zonder mUiLkOrF te negeren. Ik snap dat dat in de realiteit niet werkt of goed komt maar manmanman wat ben ik klaar met al die weigeraars.

7 likes

Mijn dochter heeft corona, mijn man ook. We kunnen geen afstand meer houden (klein huis)
Maar ik blijf negatief testen terwijl ik veel moet hoesten. (Irritatie iets verder mijn luchtpijp in)
Ik heb heel droge slijmvliezen (heb ik al weken last van en heb dat vaker)
Kan het daarom zijn dat de zelftest negatief blijft (is maar speculeren natuurlijk)

Ga anders toch ook nog een pcr test doen

Collega had al 3 dagen klachten na risicocontact voordat die dus uiteindelijk op dag 5 positief testte op zelftest (en ws ook pcr maar die is nog niet binnen). Dus het kan ook nog even duren voor jij positief test. Wel kut want je isolatie en quarantaine duurt dan mega lang (collega zat dus al 5 dagen binnen en moet nu nog 7 dagen)

Ik zou het doen. Kan best zijn dat de PCR het wel oppikt. Bij mij was dit ook de voorbode voor een positieve test en ik hoor dat meer.

6 likes

Maar je gaat toch ook uit van start van je klachten?
Althans ik heb zo’n vraag ingevuld voor mijn dochter

2 likes

Tnx!

Moet nu toch tot volgende week thuiswerken dus tijd zat om eens wat in te plannen

3 likes

Ja goed dat je voor pcr gaat. Zoals jij omschrijft was precies zoals het bij mij begon. Mijn zelftest was heel licht positief en pcr dus ook.

2 likes

Gisteravond had mijn man dus een positieve test en ik nog negatief en geen klachten.
We zagen de bui al hangen en ik ga nu toch ook nergens heen en ik heb direct een boodschappenkar vol eten en drinken gehaald bij de super hahaha
(Doe ik nooit en vind dat eigenlijk best stressvol)

Uhhhhm ja nu je dit zegt denk ik klopt, want was bij m’n eigen besmetting ook. Nou ik hoop het voor hem want dit is z’n 2e besmetting in 2 maanden.

2 likes

Ik kan het online na wat Googelen niet zo snel vinden maar mag je nu weer uit eten met meer dan 4 personen? Vrienden gaan over 2 weken trouwen en we willen dan in de avond met ze uit eten. Zijn dan met 6 in totaal.

Volgens mij wel, want ik was vorige week in een restaurant met 10 personen.

En nu heb ik Corona. Edit: symptomen vallen wel mee, alleen veel keelpijn.

Maar is zij de enige drogist in de hele regio en valt de drogisterij om als zij niet komt?

Voorwaarden voor uitzondering op de quarantaineregels
Het gaat om werknemers die essentieel zijn voor de continuïteit van de organisatie. Zonder deze werknemer wordt de bedrijfsvoering ernstig belemmerd.
De werknemer kan niet vervangen worden.
De werknemer kan de functie niet vanuit huis doen.
Een werknemer blijft thuis bij een positieve test of bij klachten.

Tot nu toe is er in mijn ziekenhuis nog niemand geweest die binnen deze regels viel, ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat een Etos ofzo dan heel eerlijk kan zeggen dat ze het wel nodig vinden.

5 likes