Caronatopic #14

Na twee weken constante besmetting in de klas van mijn dochter is ook zij nu besmet

Mijn man en ik zijn geboosterd en dochter zit nu op haar kamer (semi hoor, sluit haar niet op)
Ben benieuwd!!

Edit: de vaccinatietwijfel voor haar zijn nu gelukkig van de baan :upside_down_face:

2 likes

Ja klopt! Dat getal gaat er inderdaad vanuit dat je je tweede vaccinatie ~eind afgelopen zomer hebt gehad. Jouw bescherming zal waarschijnlijk dan wel hoger zijn inderdaad. Dit soort statistieken gaan natuurlijk sowieso altijd uit van een hele groep, 90% effectiviteit betekent dat 90 van de 100 mensen niet geĂŻnfecteerd kunnen raken, bij jou als individu is het dan nog steeds of wel, of niet.

2 likes

https://nos.nl/artikel/2415238-ggd-kan-testaanvraag-toch-aan-commerciele-teststraten-verbaasd

Hier snap ik echt niks van hoor. Ik moest zondag werken en toen was het nog steeds druk bij de testlijn en konden we echt nog steeds niet makkelijk inplannen. .

5 likes

Nee dat klopt. Ik heb kon Corona gehad na m’n booster met een maand tussen en wrs m’n man dus besmet. Vind dat regel maar vreemd.

2 likes

Door o.a. dit soort berichten vraag ik me wel een beetje af van wat het nut is dat ik mn kinderen na een positieve thuistest alsnog door de GGD heb laten testen. Oke we doen mee aan de statistieken (voor wat dat nog waard is), maar een herstelbewijs is voor 2 kleuters toch niet echt relevant.

2 likes

Is volgens mij alleen ingegeven doordat er anders te veel personeelstekorten ontstaan. Terwijl het naar mijn idee nu misschien wel die massale uitbraken overal veroorzaakt. Beetje averechts dus.
@itakepictures ik was wel blij dat ik vanwege m’n GGD test tenminste even naar buiten mocht :upside_down_face:

Zouden jullie je in deze situatie nog laten testen? Mijn man kreeg donderdag klachten, maar negatieve zelftest en negatieve GGD-test. Ik heb vandaag klachten gekregen, maar ook negatieve zelftest. Ik vermoed dat ik dus gewoon hetzelfde virus te pakken heb als hij had, zeker aangezien ik buiten hem niemand gezien heb, maar voor de zekerheid toch maar een GGD-test ingepland. Maar nu vraag ik me af of dat eigenlijk wel nodig was of dat een zelftest voldoende is? Beide booster gehad trouwens (maand geleden).

• Ja, gewoon testen
  • Nee, zelftest is voldoende

0 stemmers

1 like

Heb klachten, wel een negatieve zelftest maar kan nergens in de buurt terecht🥲. Vertrouw die zelftest totaal niet.

Twijfel via Testenvoortoegang een afspraak te maken, dan zou ik om 18:00 al terecht kunnen

Officieel is een zelftest voldoende. Echter, als je zwakkeren in je omgeving hebt en van plan bent naar openbare plekken te gaan de komende 7 tot 14 dagen zou ik een ggd-test doen

5 likes

Waarom twijfel je?

4 likes

Officieel is het niet de bedoeling om daar te testen als je klachten hebt🤷‍♀️

Maar denk dat ik het inderdaad maar gewoon doe!

1 like

Ik ga hem nu ook gewoon doen hoor, staat toch al gepland. Maar ik zie al dat de meningen hierover verdeeld zijn. Het voelt ook heel gek omdat een GGD-test officieel niet meer hoeft, maar hier is 2 jaar zo op gehamerd dat het nog niet zo zeker voelt om alleen op de zelftest te vertrouwen.

1 like

En is alleen neus… dus dikke kans dat die sowieso negatief is :see_no_evil:

5 likes

Bij klachten is een zelftest toch niet voldoende?

@Bailey goed dat je een test het ingepland!

Wil een afspraak maken voor vaccinatie voor een kind maar het is gewoon bomvol. Aan de ene kant goed teken natuurlijk, aan de andere kant denk ik oei als mensen twijfelen (wat ik toch veel om me heen hoor mbt kind) denken ze als het niet lukt wellicht ‘laat maar.’ Hoop dat er snel plek is.

1 like

Daar twijfelde ik dus ook over, maar volgens mij is een zelftest tegenwoordig wel voldoende bij klachten: Corona testafspraak maken | Coronavirus COVID-19 | Rijksoverheid.nl

4 likes

Ah ja, je hebt gelijk denk ik. Zo verwarrend allemaal dat het steeds wijzigt. Maar ik zou sowieso een ggd-test doen als je de deur uit moet (en coronaklachten hebt).

Als je thuis kunt blijven kun je het nog wel met een zelftest doen

4 likes

Ik vond het ook een raar bericht, vooral omdat ĂĄls er al sprake zou zijn van een dalende (of niet stijgende) vraag naar testen dat vooral komt omdat mensen het niet eens meer proberen. Iedereen kent de verhalen van mensen die drie dagen lang hebben geprobeerd een testafspraak te maken dus denken ze bij een positieve zelftest: laat maar. Lijkt mij logisch, maar is blijkbaar niet iets waar ze bij de GGD aan gedacht hebben.

2 likes

Ja klopt, die dagen waren echt een ramp. Maar ben inmiddels aan het werk en merk dat het vandaag wel echt rustiger lijkt te zijn. Afgelopen zondag was het non stop calls, nu zitten er een paar minuten tussen en kan ik tot nu toe iedereen morgen inplannen.

8 likes

Jaa zelfs als die ook negatief is blijf ik binnen en proberen bij de GGD… maar wel mooi balen zo

1 like