Gisteravond had mijn man dus een positieve test en ik nog negatief en geen klachten.
We zagen de bui al hangen en ik ga nu toch ook nergens heen en ik heb direct een boodschappenkar vol eten en drinken gehaald bij de super hahaha
(Doe ik nooit en vind dat eigenlijk best stressvol)
Uhhhhm ja nu je dit zegt denk ik klopt, want was bij mân eigen besmetting ook. Nou ik hoop het voor hem want dit is zân 2e besmetting in 2 maanden.
Ik kan het online na wat Googelen niet zo snel vinden maar mag je nu weer uit eten met meer dan 4 personen? Vrienden gaan over 2 weken trouwen en we willen dan in de avond met ze uit eten. Zijn dan met 6 in totaal.
Volgens mij wel, want ik was vorige week in een restaurant met 10 personen.
En nu heb ik Corona. Edit: symptomen vallen wel mee, alleen veel keelpijn.
Maar is zij de enige drogist in de hele regio en valt de drogisterij om als zij niet komt?
Voorwaarden voor uitzondering op de quarantaineregels
Het gaat om werknemers die essentieel zijn voor de continuĂŻteit van de organisatie. Zonder deze werknemer wordt de bedrijfsvoering ernstig belemmerd.
De werknemer kan niet vervangen worden.
De werknemer kan de functie niet vanuit huis doen.
Een werknemer blijft thuis bij een positieve test of bij klachten.
Tot nu toe is er in mijn ziekenhuis nog niemand geweest die binnen deze regels viel, ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat een Etos ofzo dan heel eerlijk kan zeggen dat ze het wel nodig vinden.
Dit is inderdaad zo afgesproken met een aantal drogisterijketens. Is wel op vrijwillige basis, dus zij mag aangeven het niet te willen. Is vanwege de hoge ziekteverzuim-cijfers en drogisterijen zijn gemarkeerd als essentieel bedrijf.
Vind ik ook wat van, maar is wel zoals het nu is.
Nou ja, als ze geen klachten heeft, elke dag test en op haar werk een mondkapje draagt, veel handen wast, en afstand houdt dan is er toch niet zoveel aan de hand? Ja, jammer dat ze niet gevaccineerd is want het risico is wel groter dat ze iets bij zich draagt en ze zal vast met haar man geen afstand houden. Maar dit is volgens mij wel waar we naartoe gaan met deze variant. We moeten ergens de lijn trekken dat quarantaine niet meer hoeft toch�
Naja laat maar weer, vandaag en morgen ook met mogelijke besmette collega. Abonnementje ggd komende week als het tegenzit
Precies wat je zegt, per DAG. Dus NACHTclub kan open
Van AT5. Als de Amsterdamse clubs daadwerkelijk open gaan dan verwacht ik dat ik straks de last one standing ben in de stad
Edit: Bij carnaval (11e van de 11e) was 1 op de 75 Limburgers besmet, maar dit is wel weer een hele nieuwe orde van grootte haha
Ik word echt helemaal chagrijnig van de mogelijkheid dat ik na omikron ook nog de subvariant kan krijgen. Althans dat las ik hier. Gok dat het dan toch slim gaat zijn om te blijven zelftesten (tenzij die nu nog positief blijft, maar dat heb ik nog niet uitgeprobeerd).
Interessante info. Verschillen in testbeleid / bereidheid.
Heeft iemand ervaring met een baby laten testen bij een locatie dat ook testenvoortoegang doet? Ik kan geen afspraak inplannen via GGD maar ze raden een andere locatie aan. Deze werkt samen met GGD.
Maar ik ben bang dat ze er daar geen ervaring mee hebben, omdat daar meer volwassenen komen.
Oh er staat âvoor kinderen zonder DigiDâ, maar die heeft mijn kind wel. Ik ga na werk nog wel even bellen en kijken wat ze kunnen betekenen.
Dit is best een uitgebreid artikel maar ik haal hier niet uit of mensen die nu besmet raken, ook weer (redelijk) vatbaar zijn voor de subvariant? Is daar al wat over bekend?
Dat is goed nieuwsđ
Ik hoop het maar ik wil graag nadat ik beter ben in elk geval voor een paar weken in de illusie leven dat ik onaantastbaar ben zonder dat er nog een of andere domme variant doorheen komt fietsen ja!!!
Haha ik drie vaccins, twee soorten, blijkbaar twee keer covid waarvan een keer omikron, tis wel een keer klaar ja! Ben wel ook enthousiast aan het fingerprick-en voor een COVID-antistof studie van collegaâs dus misschien kunnen zij me binnenkort nog verder informeren hoe ik er voor sta :") Maar die studie kijkt niet naar cellen geloof ik dus eigenlijk weet je nog niks
Ik heb maandag contact gehad met iemand die een paar uur daarna een positieve zelftest had. Hij deed na onze afspraak voor de zekerheid een zelftest, omdat hij ook bericht kreeg van een contact met corona. Tot nu toe heb ik nergens last van en zijn alle zelftests negatief. Ik hoop zo dat een besmetting me bespaard blijft. Ik ben dit weekend jarig dus het zou zo stom zijn als ik alles moet afzeggen
Ik heb het gevoel dat mijn evenwichtsorgaan een optater heeft gehad. Voel me helemaal prima maar ben ineens duizelig en misselijk. Gaat dat nog ooit herstellen?đ„Č