Caronatopic #14

Ik heb ongeveer een week zere benen gehad nadat mn eerste klachten voorbij waren. Begon in mn liezen en later mn benen. Maar was niet gekoppeld aan inspanning zoals bij jou maar voelde wel heeeel erg verzuurd en vervelend ook al lag ik gewoon op de bank. Vond het heel erg vreemd want hoorde er verder niemand over, maar is bij mij dus gewoon over gegaan!

2 likes

Hoezo? Ik ben nooit getest want ik heb nooit een reden gehad om mij te laten testen. Ga niet voor mijn plezier :sweat_smile:

2 likes

Nog nooit in contact geweest met iemand die later besmet leek te zijn of zelf griep/verkoudheids-klachten gehad?

Niet gemeen bedoeld hoor, maar oprechte vraag!

3 likes

Ja het komt vast vaker voor dan we denken, maar ik vind het ook bijzonder als iemand in twee jaar tijd echt 0 keer een verstopte neus of een beetje keelpijn heeft gehad.

7 likes

Uit nieuwsgierigheid: heb je dan ook nooit een preventieve zelftest gedaan?
Ik heb echt veel getest, maar denk dat prio + gratis zelftesten daarin wel een grote factor hebben gespeeld.

Ik ben een keer verkouden geweest waarbij ik eigenlijk had moeten testen. Omdat ik toen heel hoog in mn angst zat heb ik dat niet gedaan. Uiteraard in die periode niemand buiten mn huis gezien.

Verder gelukkig geen contacten gehad die later besmet bleek. Ook omdat ik mn aantal contacten heel beperkt hou. Maar denk dat t nu via werk een kwestie van tijd is.

Ook geen preventieve zelftesten, zie mensen alleen 1 op 1.

1 like

Maar die tweet gaat alleen over geregistreerde testen = ggd testen neem ik aan?

Ik vind het niet zo gek dat sommige mensen daar nog nooit geweest zijn.

2 likes

Nee idd, ik heb mij nog geen dag ziek of verkouden gevoeld en idd ook niet in contact geweest met iemand die ziek bleek te zijn. Met vakantie hebben we gewacht tot we ingeënt waren.

4 likes

Nee ik heb wel zelftesten liggen, maar nog niet gebruikt. Ik heb wel vrienden die iid standaard zelftesten doen voordat ze in grote groepen met elkaar gaan feesten. Eerlijk gezegd sla ik dat soort feesten sowieso over sinds Corona. Ik zie wel vrienden in het weekend, maar gewoon maar een of twee per keer met afstand.

3 likes

Nee ik kan me wel bedenken wanneer / dat gebeurd. Maar niet dat dat kennelijk zo een grote groep mensen is. Kennelijk zoveel groter als in andere landen - verhoudingsgewijs.

@LazySusan
Net als dat mensen nog nooit een zelftest hebben gedaan kan ik ook niet voorstellen. Maar dat komt ook door onderwijs (& dus 2x pw testen). Maar ik test ook standaard als ik bij m’n schoonouders of m’n opa/oma langs ga. Weet eigenlijk ook helemaal niet wat daar het advies in is :sweat_smile:?

3 likes

Moeten ze zelf weten zolang ze maar geen onzin verkopen. Bv op de IC, SEH en longafdeling bij ons zijn er zeker verpleegkundige die een vaccin weigeren, dat is hun goed recht. Zolang ze maar niet hun eigen mening opdragen aan de patiënten of naasten. Zeker niet met onjuiste informatie. Bij wel betrappen op onjuiste info ga ik daar wel tegenin.

7 likes

Ah ja ik ga ook niet naar grote feesten maar doe dan dus wel een zelftest als ik met 1 of 2 vrienden afspreek of een fysieke afspraak op werk heb.

Wat ik zelf trouwens merk: in het begin vond ik testen echt behoorlijk eng, leek me echt vreselijk. Ik moest van de zomer voor vakantie en voor de zekerheid gedaan voor een bruiloft en daarna weer een tijdje niet. Maar in de herfst ziek en gelijk twee keer dus toen ook naar de GGD. Sinds toen boeit het me echt nog weinig en doe ik en makkelijker zelftesten maar plan ik ook sneller een test in bij de GGD. Ik weet niet of voor meer mensen die drempel best hoog is, maar bij mij speelde dat in het begin wel mee.

3 likes

Is het relevant voor het werk dat je doet? Zo nee, gewoon met elkaar omgaan zoals je altijd deed. Ik neem aan dat je wel vaker met mensen (zowel prive als op werk) van mening verschilt over iets en dat je daar ook niet persé iets mee moet.

2 likes

Ik en mijn vriend werken beide thuis, dus als ik in het weekend een vriendin zie dan is het meestal een heel weekend geleden dat ik iemand anders gezien heb. Klinkt echt een beetje treurig nu, haha :joy: Denk dat het idd wel sneller en makkelijker gaat als je het eenmaal gedaan hebt. Aangezien ik geen duidelijke aanleiding hebt komt het sowieso niet in mij op.

3 likes

Prima als ze het niet willen (collega en een vriendin van mij) maar dan niet zielig lopen doen.
Collega kon niet naar een feest, het was een familiefeest met QR code, en hij kon er heen met een test. Maar dat wil hij niet doen. En de familie maakte geen uitzondering.
Mijn collega piepte “ze willen mij d’r gewoon niet bij hebben”

15 likes

Zijn er meer mensen bij wie de booster niet kan worden toegevoegd in de app?

Ik heb gisteren samen met mijn vader de booster gehad en hij kan hem gewoon in de app toevoegen, maar ik (inmiddels meer dan 24 uur later) nog steeds niet. Als ik klik op booster toevoegen dan laat hij dus alleen de eerste en tweede vaccinatie zien

1 like

Was toen ook zo bij de vaccinaties. Toen was de oplossing om de app te verwijderen en opnieuw te installeren

2 likes

Oh echt? Dan ga ik dat even proberen

2 likes

Heb een jonger zusje en zij kan de booster niet halen waarschijnlijk vanwege het advies van de Gezondheidsraad. Vind het eigenlijk best bizar dat dit zo verschilt tussen landen en dat deze groep dus nu voorlopig ook niet naar het buitenland zou kunnen gaan? Of ja wel gaan, maar nergens naar binnen zou mogen.

1 like

bij mij op kantoor best veel. Ik ben extra alert en test bij het kleinste snotneusje om de kans dat zij besmet raken te verkleinen, verder gewoon hetzelfde? Ik vermijd vooral het hele onderwerp want je komt er toch niet uit en heb geen zin in gezeik met mensen die ik daarna niet kan ontwijken :sweat_smile: